مصاحبه اختصاصی پایگاه خبری اختبار با خانم شهرزاد بهرامی رتبه سوم آزمون وکالت ۹۴

مصاحبه اختصاصی پایگاه خبری اختبار با خانم شهرزاد بهرامی رتبه سوم آزمون وکالت ۹۴

شهرزاد بهرامی

پایگاه خبری اختبار – خانم شهرزاد بهرامی حائز رتبه سوم آزمون وکالت ۹۴ کانون وکلای دادگستری مرکز در گفتگو با پایگاه خبری اختبار به تشریح روش مطالعه و برخی جزئیات برنامه شان در رسیدن به این موفقیت پرداختند.

خانم بهرامی در این گفتگو با تاکید بر خود اتکایی و تقویت روحیه مطالعه و جستجو گری در دانشجویان حقوق برای نیل به موفقیت در آزمون های شغلی و تحصیلی، راز موفقیت خود را در مطالعه عمیق و مفهومی و داشتن یک برنامه مطالعاتی مستمر دانستند.

مطالعه این گفتگو که چکیده آن را در ادامه می خوانید به همه دانشجویان حقوق و داوطلبان آزمون های شغلی و تحصیلی مرتبط با رشته حقوق توصیه می شود :

شهرزاد بهرامی هستم دانشجوی ترم سوم مقطع کارشناسی ارشد حقوق خصوصی دانشگاه قم  که درآزمون وکالت سال ۹۴ موفق به کسب رتبه ی ۳ کانون وکلای مرکز شدم.

من در دانشگاه به جهت علاقه ای که به رشته ی حقوق دارم مطالبی را که بعضا اساتید به دلایل مختلف از جمله محدودیت زمانی ترم های تحصیلی، فرصت وامکان تدریسش را در کلاس نداشتند شخصا در منزل مطالعه می کردم.

به نظر شخصی من تاثیر کلاس های دانشگاه در موفقیت من شاید حدود ۳۰% بوده است، چون در همه دانشگاه ها سیستم آموزشی تقریبا مشابه است و اساتید دانشگاه ها هم اکثرا همان مطالبی را بیان می کنند که در کتاب ها و جزوات اساتید بنام حقوق وجود دارد. پیشرفت در این رشته بیشتر به تسلط دانشجو یا داوطلب بر مفاهیم حقوقی و میزان علاقه مندی او به دروس رشته حقوق و پیگیری او نسبت به مطالب جدید و استدلالات و … بستگی دارد، من معتقدم این خود دانشجو یا داوطلب است که باید تلاش کند و مطالب و نکات را دنبال کند و طالب واقعی موفقیت و فهم مباحث حقوقی باشد، یعنی حقوق را به خاطر حقوق بخواند و بفهمد نه صرفا به خاطر موفقیت در آزمون های مختلف این کار را انجام بدهد.

من روش مطالعاتی بسیار منسجمی را در پیش گرفتم، از اول تیر یعنی بلافاصله بعد از اتمام امتحانات پایان ترم دانشگاه شروع به مطالعه کردم و تقریبا روزی ۶ الی ۷ ساعت مطالعه داشتم و توانستم تا ۷ شهریور خیلی دقیق و موشکافانه یک دور کامل منابعم را مطالعه کنم. پس از آن دور دوم مطالعه را آغاز کردم و در واقع بر مبنای متدهایی که از رتبه های برتر سال های قبل آموخته بودم طوری برنامه ریزی کرده بودم که بتوانم تا ده روز قبل از آزمون تمام منابعم را سه دور مطالعه کنم و ده روز آخر را هم به جمع بندی و تثبیت مطالب و نکات اختصاص بدهم. زمان مطالعه من فقط در آبان ماه و ده روز آخر به ۱۰ ساعت در روز افزایش پیدا کرده بود و بیش از آن به هیچ عنوان نمی توانستم ادامه بدهم چون ذهنم واقعا خسته می شد، ولی از ساعات مطالعه ام به بهترین شکل استفاده می کردم و خیلی دقیق می خواندم و مطالب را کاملا و عمیقا می فهمیدم و درک می کردم و تصور می کردم که این مطالب را برای ارائه دادن و تدریس می خوانم.

توصیه ای که من می توانم برای داوطلبان آزمون وکالت داشته باشم این است که حتما حتما حتما با افرادی که توانسته اند در سال های قبل رتبه های برتر را کسب کنند مشاوره داشته باشند چون این موضوع حقیقتا در کسب موفقیت تاثیر گذار خواهد بود، به این دلیل که این افراد قبلا این مسیر را طی کرده اند و با مسایل و موضوعات پیش رو و مرتبط با کسب موفقیت آشنا هستند و میتوانند راهنماهای مناسبی برای نشان دادن مسیر درست کسب موفقیت باشند.

تصور اکثر داوطلبان این است کسانی که تونسته اند رتبه های برتر را کسب کنند منابع خیلی خاصی در اختیار داشته اند یا درکلاس های آموزشی موسسات شرکت کرده اند،  اما بر خلاف این تصور باید عرض کنم که من در هیچ کلاس آموزشی شرکت نکردم و منابع مطالعاتیم هم بسیار ساده بوده است، اما به همه آن ها ایمان داشتم و همه آن ها را خیلی دقیق مطالعه کردم، البته ناگفته نماند که یادداشت برداری نکاتی که در طول دوره تحصیل در کتاب هایم از جمله کتاب نظم دکتر کاتوزیان انجام داده بودم بسیار موثر بود، یعنی در واقع من از یک سیر مطالعاتی مداوم بهره می بردم.

منابعی که من از آن ها برای آمادگی در آزمون وکالت استفاده کردم به طور مختصر به این ترتیب هستند :

حقوق مدنی : حقوق مدنی در نظم کنونی دکتر کاتوزیان

آیین دادرسی مدنی : متن قانون + قانون یار چتردانش  (البته دوجلدی دوراندیشان هم کتاب خوب است و من توصیه اش می کنم اما به کاملی قانونیار نیست)

حقوق تجارت : متن قانون + تک جلدی دور اندیشان + تست دکتر قربانی

اصول فقه : کتاب دکتر شهبازی + تست باقری راد

حقوق جزا : سه جلدی خانم دکتر شادی عظیم زاده + کتاب تست ایشان

آیین دادرسی کیفری : فقط و فقط متن قانون + قانون یار چتر دانش

 

کارنامه خانم شهرزاد بهرامی

کانون

کانون وکلای دادگستری مرکز

سهمیه

آزاد

رتبه در کانون و
در سهمیه

۳

نمره کل تراز نهایی

۱۱۴۷۲

درس

نام درس

نمره خام (درصد)

۱

حقوق مدنی

۸۰/۰۰

۲

آیین دادرسی مدنی

۹۵/۰۰

۳

حقوق تجارت

۷۹/۶۲

۴

اصول استنباط حقوق اسلامی

۵۸/۳۳

۵

حقوق جزا عمومی و اختصاصی

۸۰/۰۰

۶

حقوق آیین دادرسی کیفری

۸۸/۳۳

 
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۳ دیدگاه ها

  1. سلام دوستان وقت بخیر یک سوال داشتم از خدمتتون منابعی که برای وکالت میخام بخونم : ۱ – مختصر حقوق مدنی دکتر توکلی. …. ۲ – مختصر آیین دادرسی مدنی دکتر توکلی …. ۳ – مختصر حقوق تجارت دکتر توکلی. …. ۴ – مختصر حقوق جزای عمومی بابک فرهی. ..
    . ۵ مختصر حقوق جزای اختصاصی بابک فرهی. … ۶ – مختصر آیین دادرسی کیفری بابک فرهی. …۷ – اصول فقه دانشگاهی شب خیز. … ۸ – کتاب استعداد شغلی ویژه آزمون قضاوت. …
    به نظر شما منایع فوق کافیه البته همراه قانون و تست

  2. سلام، خانم بهرامی ضمن تبریک، چطوری میشه با شما در ارتباط بود و از مشاوران شما بهره برد؟ من دانشجوی دانشگاه قم هستم

  3. واقعا از صمیم قلب براى دخترعموم خانم شهرزاد بهرامى خوشحالم و آرزوى موفقیت روز افزون در مراحل علمى و روزمره دارم. 

  4. تجارت دوراندیشان تک جلدی و واقعا بی نظیره … تعریف آیین دادرسی دوراندیشان رو هم خیلی زیاد شنیدم ..

     

  5. سلام تبریک میگم

    شما میگی تو هیچ کلاس و آزمونی شرکت نکردی ولی تصویر شما در تبلیغات موسسه چتر دانش چیزه دیگه ای میگه همه میتونن تصویر شمارو ببینن بهترنیست  یکم دقت کنی؟؟؟؟؟؟

  6. سلام و تبریک فراوان به خانم بهرامی عزیز و خانواده محترمشان امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق و نمونه باشید من شاهد زحمات ایشان بودم حقا که ایشان شایسته این رتبه ی عالی بودند و الگویی برای ما خواهند بود.

  7. رتبه فقط یه عدد و رقم هست مهم قبول شدن در کانون وکلاس که یکی از سخت ترین آزمون در ایران هست 

    1. باسلام نه اونقدر هم که فکر میکنید سخته سخت نیست اگه یه کم همت کنید و بخونید با رتبه خوب قبول میشید

       

       

       

       

       

       

       

  8. سلام 

    تجارت تک جلدی دور اندیشان

    منظورتون کمک حافظه تجارت هستش؟

    کمک حافظه ۳ جلدی مگه نیست؟؟؟؟پس تک جلدی کدومه؟؟؟؟؟؟

  9. باسلام و عرض تبریک خدمت همکلاسی گرامی خانم بهرامی ؛ایشان فردی سخت کوش بودند و واقعا به حقشان رسیدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا