مسئولان کانون‌های وکلا: سازمان سنجش درباره برگزاری آزمون وکالت از ستاد کرونا استعلام کرده است

پایگاه خبری اختبار- رؤسای سه کانون وکلای خراسان، همدان و فارس و کهگیلویه‌ و بویر احمد و نایب‌رئیس کانون وکلای مرکز در مصاحبه با خبرنگار اختبار دیدگاه خود را درباره برگزاری آزمون وکالت بیان کردند. بر اساس گفته‌های این چهار مسئول، سازمان سنجش درخصوص برگزاری یا تعویق آزمون وکالت از ستاد مبارزه با کرونا استعلام کرده اما هنوز پاسخی از سوی این ستاد واصل نشده است.

پاسخ عبدالله سمامی، مجتبی زاهدیان، علی مندنی‌پور و سعید آیینه‌وند به پرسش‌ خبرنگار اختبار درباره آخرین وضعیت آزمون وکالت ۹۹ را در ادامه می‌خوانید.

عبدالله سمامی، نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز:

نهاد تصمیم گیرنده برای تعویق برگزاری آزمون، سازمان سنجش است. بعید می دانم هیأت رییسه اسکودا بخواهد مخالف نظر سنجش عمل کند. به نظر من آزمون باید تا اندازه ای به تعویق بیافتد تا امکانات برگزاری آزمون فراهم و وضعیت شهرها بهتر شود.  باتوجه به وضعیت فعلی کرونا برگزاری آزمون دشوار خواهد بود.

مجتبی زاهدیان، رییس کانون وکلای دادگستری خراسان:

در تهران در جلسه اسکودا این مسئله مطرح شده است و سازمان سنجش از ستاد مبارزه با کرونا استعلام درخواست کرده است. بدون شک تابع تصمیم ستاد هستیم. در حال حاضر منتظر تعیین تکلیف وضعیت از جانب ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم. تاکنون پاسخی واصل نشده است و به زودی مشخص خواهد شد. احتمالا در هفته آینده وضعیت مشخص شود. نمی توانم وضعیت را پیش بینی کنم زیرا اظهارنظر قطعی نیست اما شرایط فعلی کشور خوب نیست و تلاش مدیران کشور بر این است که تا حد ممکن از تجمعات اجتناب شود. این دو هفته تعطیلی بسیار مهم است تا پس از اتمام آن تصمیم گیری شود.

سعید آئینه وند، رییس کانون وکلای دادگستری همدان:

کانون ها برای برگزاری آزمون از اسکودا و اسکودا نیز از سازمان سنجش استعلام می کنند. درنهایت مسئول برگزاری آزمون، سازمان سنجش است. لذا ما هیچ نقشی در برگزاری نداریم و صرفا نقش نظارتی داریم. سازمان سنجش از ستاد ملی کرونا استعلام کرده است و تا به امروز پاسخی دریافت نشده است اما بعید می دانم با شرایط فعلی و وضعیت قرنظینه کشور، مجوز برگزاری صادر شود. لذا بعید استآزمون در تاریخ تعیینی برگزار شود. تاریخ بعدی نیز اسکودا با توجه به ضوابط ستاد ملی مبارزه با کرونا تعیین خواهند کرد. به نظرم فعلا قابل برگزاری نباشد هرچند هنوز خبری به ما داده نشده است.

تعویق آزمون برای داوطلبینی که آماده هستند سبب روند فرسایشی می شود و از نظر روحی خسته می شوند. اما به هرحال ستاد ملی مبارزه با کرونا برخی قوانین جاری مملکت را تعطیل کرده است و در حکم مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و باید لازم الاجرا باشد.

علی مندنی پور، رییس کانون وکلای دادگستری فارس:

پیش‌بینی می‌کنم با توجه به وضع فعلی، ستاد مبارزه با کرونا با تعویق برگزاری آزمون موافقت کند و آزمون به زمان دیگری موکول شود.

در حال حاضر باتوجه به شرایط خاص حاکم بر جامعه که کرونا در مرکز مشکلات قرار گرفته است و شرایط روحی داوطلبین، از آن جا که حضور برخی داوطلبین در آزمون مستلزم سفر رفتن است و از سوی دیگر باید جمع زیادی باید در یک محل قرار گیرند که برای سلامت خود و خانواده هایشان خطراتی را به همراه دارد، معتقدم اگر زمان آزمون تغییر کند به جا خواهد بود و رضایت خاطر داوطلبین نیز فراهم خواهد شد. تا جایی که اطلاع دارم، سازمان سنجش از ستاد ملی مبارزه با کرونا استعلام کرده است. پیش بینی میکنم با توجه به وضع فعلی، ستاد مبارزه با کرونا با تعویق برگزاری آزمون موافقت کند و آزمون به زمان دیگری موکول شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۳ دیدگاه ها

  1. وقتی کامنت ها خونده میشه معلوم میشه یه عده آدم خودخواه تو این دنیا دارن زندگی میکنن … تویی که هی میگی خوندم خوندم فقط تو خوندی آفرین باریکلا بقیه نخوندن یعنی؟ من خیلی ها رو میشناسم اگه تو ۷۰ درصد خوندی بقیه ۹۰ درصد خوندن ولی از بد شانسی کرونا گرفتن انصاف خوب چیزیه که بخاطر خودخواهی امثال تو اینا از آزمون عقب بمونن امثال شما اگه ۱درصدم وکیل شن ازون وکیلایی میشن که اصلا حق موکل واسشون مهم نیست چشمشون فقط حق الوکاله رو میبینه متاسفم انسانیت مرده حرفاتون بویی از انسانیت نداره….

  2. شما قبول شو ما راضی هستیم کسی بخیل نیست هر کی بهتر باشه قبول میشه البته کسی نمیگه من عالیم برو آزمون بده کرونا بگیر عامل مرگ عزیزات شو اونوقت ببینم قبولی وکالت چقدر میتونه اینجوری شیرین باشه خودخواهی هم حدی داره

  3. سلام اینکه ازمون به تعویق بیفته ثمره ی خواهد داشت بماند من فی شخصه ۹ ماه هس از خونه خارج نشدم و مطالعه کردم اما در حال حاضر از ۲ نفر بیمار کرونا ی در منزل مراقبت میکنم و حدود ۱۰ روز میشه که کتابها رو بستم گذاشتم کنار جان و سلامتی عزیزانم در حال حاضر در اولویت قرار دارد امیدوارم مسولین درک بهتری نسبت به این موضوع داشته باشن و زمان آزمون را دقیق مشخص نمایند

  4. درست است که اگر آزمون مثلا یک ماه به عقب بیافتد باز صورت مساله کرونا پاک نشده است؛ ولیکن غرض مسئولین عدم برگزاری آزمون و هرگونه اجتماع انسانی در این ایامی هستند که بیماری به اوج خودش رسیده
    بله اگر ماه آینده هم اوضاع کرونا در کشور حاد بود، قطعا مجددا آزمون به عقب خواهد افتاد.
    تصمیم تعویق آزمون قطعا علمی و منطقی است.

  5. سلام خدمت اساتید بزرگوار
    روی صحبتم با مسولان کانون های وکلاست
    قافل شدید و مشاوران ۷۰۰۰ نفر از بهترین ها را جذب کرد تعویق کنید و ازمون را بندازید واسه بعد تا این وسط مشاوران یک ازمون دیگه برگزار کنه و ۷۰۰۰ تا دیگه جذب کنه اون وقت کانون های وکلا باید وکلای خودش را از بین کسانی که فقط علاقه به وکالت دارن و نه مهارت انتخاب کنه *******
    حاصل امروز نتیجه عمل دیروز شماست و انچه فردا به دست خواهید اورد ، ….
    کانون نه تنها استقلال خودش را از دست خواهد داد با این رویه بقای اون هم در خطر !!!
    مگر اندیشه ای نو ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا