مراسم تکریم و معارفه روسای قوه قضاییه برگزار شد

محسنی اژه‌ای: جلوگیری از تجسس و تفحص بی مورد را پیگیری می‌کنیم

پایگاه خبری اختبار- مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید قوه قضاییه با حضور مسئولان لشکری، کشوری و قضایی صبح امروز (چهاردهم تیرماه) برگزار شد.

به گزارش اختبار به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در این مراسم با بیان اینکه محور قوه قضاییه اجرای سند تحول است و این دوره، دوره تحول و تعالی است، افزود:‌ خدا را بی نهایت سپاسگزارم که همچنان  الطاف بر این ملت و امت از باب همه نعمات سرازیر است و تشکر می کنم از مقام معظم رهبری که با تایید باری تعالی به بهترین وجه سکان کشتی انقلاب را عهده دار هستند و با تمام وجود می بینیم این کشتی در مسیر رسیدن به  مقصد اعلا  است و تشکر می کنم بار دیگر اعتماد کردند و از درون قوه رئیس قوه قضاییه را  انتخاب فرمودند.

وی ادامه داد: بسیار خوشحال بودم اگر شخص دیگری را انتخاب می کردند و به هر تقدیر اینگونه بود و اکنون به فضل پروردگار و همکاری قوا و همه نخبگان و دلسوزان با قدرت و قوت این مسئولیت خطیر را دنبال خواهم کرد و می توانیم قدم هایی را در جهت خدمت به نظام و مردم و ارزش ها برداریم.

محسنی‌اژه ای گفت:‌تشکر می کنم از همه کسانی که با اظهار محبت ها طلبه حقیر و ضعیف را مورد لطف قرار دادند و پوزش می طلبم که بسیاری از افراد مایل به حضور در این مراسم بودند اما به دلیل رعایت پروتکل ‌های بهداشتی میسر نشد.

رئیس قوه قضاییه اظهارداشت: از خداوند می خواهم درک صحیح شرایط، اخلاص در عمل و توان  تحمل این بار سنگین را به من عنایت کند و از روح پیامبر اعظم، زهرای مرضیه، معصومین و روح شهدای بزرگ مدد می طلبم تا در جهت کمک به اسلام و انقلاب گام بردارم.

وی ادامه داد:‌ گسترش عدل و عدالت در همه ساحت‌ها، مبارزه قاطع تر و بدون تبعیض با فساد در همه عرصه‌ها ، توسعه فناوری برای خدمت بهتر و ارزان تر و در مواردی به صورت مجانی به مردم، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی برای اقدامات پیش رو از جمله پیشگیری از وقوع جرم، کاهش ورودی پرونده ها به قوه قضاییه، صلح و سازش، ایجاد سازوکار گسترش آزادی‌های مشرع از جمله محورهای این تحولات خواهد بود.

حمایت از آزادی‌های مشروع و جلوگیری از ورود به حریم خصوصی افراد

وی با اشاره به گسترش آزادی‌های مشروع افزود:‌ در قانون اساسی و در ابلاغ معظم رهبری به موضوع گسترش آزرادی های مشروع اشاره شده است و این موضوع سازو کاری می‌خواهد تا بتوانیم از آزادی‌های مشروع بیش از پیش دفاع کنیم زیرا اگر این آزادی‌ها گسترش یابد و از بسیاری از محدودیت‌هایی که اسلام اجازه داده است بسیاری از اقدامات خلاف قانون جلوگیری می‌شود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ضرورت بازنگری در قوانین و مقررات گفت: اکنون وجود ضابطان و قضات ضروری است اما باید نوع ارتباط این دو و کاری که مشترک انجام می دهند، بازنگری شود.

محسنی‌اژه‌ای اظهار داشت: بازنگری در نحوه سرویس‌دهی به مقامات امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی برای ایجاد امنیت، آرامش به صورت گسترده برای همه اقشار جامعه و با هدف پیشگیری از نفوذ دشمنان و بدخواهان در لایه های مختلف نظام و ادارت و جلوگیری از تجسس و تفحص بی مورد و احیانا ورود به حریم خصوصی از دیگر محورهایی است که ددر دوره جدید پیگیری می‌شود.

مراسم تکریم و معارفه روسای قوه قضاییه

لزوم توجه به خانواده بزرگ قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: توجه ویژه به خانواده بزرگ قوه قضاییه از دیگر محورهایی است که در دوره تحول پیگیری خواهد شد هرچند در سال‌های مختلف تلاش های وافری شده است و از روسای قبلی قوه قضاییه تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: باید به خانواده قوه قضاییه توجه بسیاری شود تا مردم این خانواده بزرگ را بشناسند و صیانت کامل از قوه قضاییه صورت گیرد زیرا اگر در این قوه کوچکترین لکه‌ای وجود داشته باشد بلافاصله دیده می‌شود.

محسنی‌اژه‌ای درباره تظلم خواهی گفت: تکریم این افراد با رفتار ما از یک سو و از سوی دیگر فراهم کردن سرویس مناسب انجام می‌شود و قوه قضاییه ملجأ و پناه هر تظلم خواهی خواهد بود و مردم باید بدانند جایگاهی در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد که به آنها کمک می‌کند و در مدت زمان کوتاه به تظلم خواهی آنها پاسخ می‌دهد.

وی اظهارداشت: افراد بسیاری هستند که توانایی دسترسی به وکیل ندارند و نمی‌توانند به مراجع قضایی هم مراجعه کنند، آنان نمی‌توانند حق الزحمه کارشناسی پرداخت کنند و باید نگاه ویژه‌ای نسبت به این قشر داشته باشیم و ساز و کاری برای آنها تدوین کنیم و در همین راستا باید دولت و مجلس کمک کنند.

بیشتر بخوانید: رسانه‌های فرصت طلب به دنبال ایجاد تقابل بین قوه قضاییه و کانون وکلا هستند

محسنی‌اژه‌ای افزود: یقین دارم با حضور آیت‌الله رئیسی در دولت آینده که به تمامی کمبودها در قوه قضاییه آگاه است، می‌توانیم مسائل متعددی را حل کنیم و با همکاری مجلس دست به دست همدیگر ‌دهیم تا مشکلات مردم را کمتر کنیم.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم گفت: همه ما به این موضوع واقف هستیم و امیدوارم به کمک مجلس، دولت و همکاران قضایی بتوانیم زمینه‌های رانت را برطرف کنیم و اگر بستر فساد وجود داشته باشد و مقابل گلوگاه ها نایستیم، مبارزه ناقص می‌شود.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه از نقد منصفانه استقبال می کنم افزود: از امروز مسئولیت من سنگین‌تر شد و در مقابل خداوند، همه مجموعه و کسانی که اعلام آمادگی کردند تا کمک کنند و همچنین در مقابل مردم مسئولیت دارم و امیدوارم بتوانم این مسئولیت را به خوبی به پایان برسانم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا