مخالفت نمایندگان با پیشنهاد ممنوعیت ثبت نام نظامیان در انتخابات ریاست جمهوری

مخالفت مجلس با حذف عنوان جزء ۱۰ بند «ب» ماده یک طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری

پایگاه خبری اختبار- نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه ی علنی امروز با پیشنهاد «حذف امکان نامزدی فرماندهان نیروی مسلح در انتخابات ریاست جمهوری» مخالفت کردند.

غلامرضا نوری قزلجه، نماینده ی مردم بستان آباد در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزییات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری پیشنهاد حذف «فرماندهان عالی نیروهای مسلح با جایگاه سرلشگری و بالاتر» را به عنوان یکی از سوابق موثر برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد.

احد آزادی خواه، نماینده ی مردم ملایر به عنوان مخالف با این پیشنهاد بیان کرد: در خیلی از کشورهایی که در آن دموکراسی و آزادی بیان وجود دارد و استکبارستیز هستند روسای جمهورشان سابقه نظامی دارند. ما نباید بدون جهت عده ای را از چنین حقی محروم کنیم.

بیشتر بخوانید:

طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران

مخالفت نمایندگان مجلس با تست روانی و پزشکی داوطلبان ریاست جمهوری

در این قسمت از طرح فعلی قانون انتخابات ریاست جمهوری سابقه تصدی حداقل مجموعا ۶ سال به عنوان فرماندهان عالی نیروهای مسلح با جایگاه سرلشگری و بالاتر به عنوان یکی از شرایط داوطلبان ریاست جمهوری پیش‌بینی شده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، پس از پایان اعلام نظرات موافق و مخالف، مخالفت خود را با حذف عنوان جزء ۱۰ بند «ب» ماده یک طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. نماینده محترم ملایر راست گفته چون قانون اساسی جمهوری اسلامی هم هیچگونه ممانعتی برای فعالیت سیاسی نظامیان در نظر نگرفته است و لذا می توانند هم نماینده مجلس و هم نامزد ریاست جمهوری شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا