محکومیت ابوالفضل قدیانی به رونویسی سه کتاب درباره رهبر انقلاب

واکنش دفتر نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای به حکم دادگاه انقلاب:

«بدسلیقگی» بود

پایگاه خبری اختبار- دفتر نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای و رضا امیرخانی به حکم صادره از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی واکنش نشان دادند.

به گزارش اختبار، روز گذشته تصویر دادنامه صادره از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی در فضای مجازی منتشر شد که طی آن، ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی ۷۳ ساله، به دو سال حبس تعزیری به اتهام توهین به رهبر انقلاب و یک‌سال حبس به اتهام تبلیغ علیه نظام و از باب مجازات تکمیلی به مطالعه و رونوبسی کتاب حکایت زمستان، سفر سیستان و دشمن‌شناسی محکوم شده است.

کتاب «حکایت زمستان» به دوران دفاع مقدس می‌پرداز و کتاب «داستان سیستان» نوشته رضا امیرخانی درباره سفر رهبر انقلاب به سیستان‌وبلوچستان است. کتاب «دشمن‌‌شناسی» نیز اثری است با موضوع شناخت دشمن و روش­‌های مقابله با آن از منظر حضرت آیت‌‌الله‌‌ خامنه‌‌ای.

دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای در واکنش به این حکم اعلام کرد: «انتشار آثار مرتبط با رهبر معظم انقلاب برای آشنایی با رأی و اندیشه و نیز زندگی و سیره اخلاقی و اجتماعی معظم‌له است و به‌کارگیری آن به عنوان مجازات یک مجرم، بدسلیقگی است. دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب هیچ توصیه‌ای به دادگاه‌ها جهت مطالعه اجباری آثار رهبر انقلاب توسط محکومان ندارد و این کار را مغایر با اثر بخشی‌ و روح‌ کار فرهنگی‌ می‌داند.»

آقای امیرخانی نیز ضمن گلایه از صدور چنین حکمی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: «کتاب را به حکم قاضی نمی‌خوانند؛ کتابی درست خوانده می‌شود که مخاطب، خود، آن را انتخاب کند. اگر قرار است کتاب به فهرست مجازات‌های تکمیلی افزوده شود، بهتر است پیش از آن، تغییراتی در قانونِ حقوق مؤلفان و مصنفان انجام پذیرد و در آن پیش‌بینی شود تا از مؤلفان برای این کار اجازه بگیرند… فقط فراموش نکنیم که با انتشار این سیاهه‌ کتب، مشکلی خواهیم داشت مثل مشکل سیاهه‌ شهر‌های محل تبعید!

دیگر آن که شاید اگر در حکم تکمیلی، معرفی کتاب برای مطالعه بود، چیزی نمی‌نوشتم… رونویسی؟! (مباد انشای منشیان دیوانی را کژی برسد!)»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا