لایحه جامع وکالت جهت بررسی های بیشتر در مجلس باقی مانده است

عبدالعلی میرکوهی، معاون پارلمانی وزیر دادگستری اعلام کرد :

لایحه جامع وکالت جهت بررسی های بیشتر در کمیسیون حقوقی مجلس باقی مانده است

لایحه شوراهای حل اختلاف و پلیس قضایی همچنان بلاتکلیف هستند

میرکوهی با بیان اینکه بسیاری از لوایح قضایی در مجلس نهم بررسی و به سرانجام رسیده‌اند، گفت: برای تعداد دیگری از لوایح قضایی که باقی مانده‌اند هم بررسی‌های خوبی انجام شده است و به علت محدودیت زمانی تصویب آن‌ها شاید به عمر این مجلس نرسد.

عبدالعلی میرکوهی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به اینکه این دوره از مجلس سرعت خوبی در رسیدگی به لوایح قضایی داشت، گفت: نهمین دوره از مجلس از لحاظ سرعت و دقت فعالیت و کارنامه خوبی را داشته است. در این دوره بسیاری از لوایحی از که از مدت‌ها قبل به مجلس آمده بود، به سرانجام رسیده و تعیین و تکلیف شدند.

وی در خصوص مهم‌ترین فعالیت های کمیسیون قضایی در این دوره از مجلس،گفت: قانون مجازات اسلامی که در سال ۹۲ به تصویب رسید و همچنین قانون آیین دادرسی کیفری جدید از جمله لوایح شاخصی هستند که در این دوره از مجلس تصویب شدند.

معاون پارلمانی وزیر دادگستری در پاسخ به اینکه چه مقدار از کار بررسی لوایح قضایی، باقی مانده است،گفت: لایحه شوراهای حل اختلاف و پلیس قضایی اگر چه فعالیت های زیادی برای بررسی آنها انجام شد اما همچنان بلا تکلیف هستند و جهت بررسی های بیشتر روی میز کمیسیون قضایی هستند.

میرکوهی تصریح کرد: در حال حاضر بیشتر لوایح قضایی باقی مانده که هنوز تصویب نشده اند، بخش عمده ای از بررسی های آنها انجام شده است و در نوبت رسیدگی بیشتر و یا ارسال به صحن قرار دارند.لایحه جامع وکالت هم همچنان جهت بررسی های بیشتر در کمیسیون باقی مانده است.

وی در خصوص لایحه آیین دادرسی مدنی هم گفت: تیر ماه ۱۳۹۲ بود که تنقیح این قانون ۱۵ ساله قوت گرفت و لایحه اصلاح قانون آیین دادرسی مدنی به مجلس آمد،در حال حاضر هم قانون آیین دادرسی مدنی داریم ولایحه ای که تحت این عنوان در کمیسیون قضایی مطرح است، لایحه مربوط به اصلاحات بخش هایی از این قانون است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا