قانون تفسیر تبصره بند «الف» ماده (۱۰۳) قانون مدیریت خدمات کشوری

قانون تفسیر تبصره بند «الف» ماده (۱۰۳) قانون مدیریت خدمات کشوری

مصوب ۱۳۹۹/۲/۱۵

موضوع استفساریه:

آیا عبارت «مدرک کارشناسی» در تبصره بند «الف» ماده (۱۰۳) قانون مدیریت خدمات کشوری (الحاقی مصوب ۲۴/۱۱/۱۳۹۵) مدرک کارشناسی معادل را نیز در برمی‌گیرد؟

پاسخ:

بلی. عبارت «مدرک کارشناسی» در تبصره بند «الف» ماده (۱۰۳) قانون مدیریت خدمات کشوری شامل مدرک کارشناسی معادل که ارزش استخدامی دارد نیز می‌شود.

تفسیر فوق در جلسه علنی روز ‌دو‌شنبه مورخ پانزدهم اردیبهشت‌ماه یکهزار و سیصد و نود و نه مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۲۴/۲/۱۳۹۹ به تأیید شورای نگهبان رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی

ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری: دستگاه اجرائی با داشتن یکی از شرایط زیر می تواند کارمند خود را بازنشسته نماید:

الف) حداقل سی سال سابقه خدمت برای مشاغل غیرتخصصی و سی و پنج سال برای مشاغل تخصصی با تحصیلات دانشگاهی کارشناسی ارشد و بالاتر با درخواست کارمند برای سنوات بالاتر از ۳۰ سال.

تبصره (الحاقی ۲۴ بهمن ۱۳۹۵). ایثارگرانی که به موجب قوانین و مقررات مربوط از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردارند نیز با داشتن مدرک کارشناسی، مشمول حکم این ماده می‌باشند و می‌توانند تا سی و پنج سال خدمت نمایند.

ب. حداقل شصت سال سن و حداقل بیست و پنج سال سابقه خدمت با بیست و پنج روز حقوق.

تبصره ۱. سابقه مذکور در بند (الف) و همچنین شرط سنی مزبور در بند «ب» برای متصدیان مشاغل سخت و زیان آور و جانبازان و معلولان تا پنج سال کمتر می‌باشد و شرط سنی برای زنان منظور نمی‌گردد.

تبصره ۲. دستگاه‌های اجرائی مکلفند کارمندانی که دارای سی سال سابقه خدمت برای مشاغل غیرتخصصی وشصت سال سن و همچنین کارمندانی که دارای سی و پنج سال سابقه خدمت برای مشاغل تخصصی وشصت و پنج سال سن می‌باشند را رأساً و بدون تقاضای کارمندان بازنشسته نمایند.

تبصره ۳. دستگاه‌های اجرائی موظفند کارمندانی را که دارای شصت و پنج سال سن و حداقل بیست و پنج سال سابقه خدمت می‌باشند را بازنشسته کنند. سقف سنی برای متصدیان مشاغل تخصصی هفتادسال است. کارمندان تخصصی فوق الذکر که سابقه خدمت آنها کمتر از بیست و پنج سال است، در صورتی که بیش از بیست سال سابقه خدمت داشته باشند می توانند تا رسیدن به بیست و پنج سال سابقه، ادامه خدمت دهند و در غیر این صورت بازخرید می‌شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. در تبصره ۲ ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر اینکه دستگاهها می توانند کارکنان با ۳۰ سال خدمت در مشاغل غیر تخصصی را بازنشسته نمایند. آیا کسی که ۳۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه در تامین اجتماعی دارد هم مشمول این تبصره می شود یا الزاما باید ۳۰ سال در دستگاه خدمت نماید؟ اگر شامل نمی شود آیا کارمند میتواند تا زمانی که سنوات خدمتی اش در دستگاه (نه سابقه بیمه در شعبه تامین اجتماعی)به ۳۰ سال برسد به خدمت ادامه دهد؟

  2. با درود
    جانبازان با چه درصدی می‌توانند بازنشسته شوند..آیا بیست درصد کافیست…ممنون اگه پاسخ داده شود.

  3. سلام خسته نباشید
    اجرای بازنشستگی را اختیاری قرار دهید هر کسی که سنوات خدمتی ۲۵ سال به بالا باشد ۵ سال ارفاق بازنشست شوند چه مرد چه زن
    انگاه افراد تصمیم می گیرد خیلی ها استقبال می کند . تا جای برای بیکاران خالی شود

  4. قانونی که به یک معلوم با معلولیت ۹۰ درصد مثل من هیچ رحمی نکرده ومن مخالفم با این قانون معلولین جسمی حرکتی ایا بیشتر از ۲۰ سال میتونن کار کنند من با وضعیتی که دارم ۲۰ سال کار کردم حقم هست با۳۰ بازنشسته بشم چون همینجوری از حقوق شهروندی برخوردار نبودم دولت باید ممنون افرادی مثل ما باشه که ۲۰ سال براش بسیار خوب ومنظم کار کردیم بدون سهمیه وارد اموزش وپرورش شدم

  5. ۱- چه تفاوتی بین لیسانس و فوق لیسانس وجود دارد که لیسانس نمی تواند ۳۵ سال خدمت داشته باشد
    ۲- منظور از پست های تخصصی و غیر تخصصی چیست اکثر کارکنان در پست های مدیریتی خدمت می کنند و یا بعد از ۳۰ سال خدمت به پست های مدیریتی منصوب می شوند و ۳۵ سال هم خدمت میکنند
    ۳- مقامات کشور که معتقد به جوانگرائی هستند چرا خدمت را به ۳۵ سال افزایش داده اند با پاداش و اضافه کار یک نفر مدیر بالای ۳۰سال خدمت می توان حداقل ۴ جوان بیکار استخدام نمود

  6. چرا ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری اجرا نمی شود بنده بازنشسته آموزش وپرورش هستم با سابقه هشت ماه اندی در جبهه برای ادامه خدمت تا سی و پنج سال به آموزش پرورش مراجعه نمودم گفتن چنین نامه یا بخشنامه ای برای خدمت رزمندگان تا سی و پنج سال وجود ندارد لطفا راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا