قانون آیین دادرسی کیفری موضوع مورد بحث در جلسه اعضای کمیسیون با رئیس قوه قضائیه بود

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی:

قانون آیین دادرسی کیفری موضوع مورد بحث در جلسه اعضای کمیسیون با رییس قوه قضاییه بود

تاخیر در اجرای قانون آیین دادرسی کیفری به مدت یک سال در این جلسه مطرح شد

عضو کمیسیون قضایی مجلس در تشریح جلسه روز گذشته اعضاء کمیسیون متبوعش با رییس دستگاه قضا گفت:‌ بررسی قانون آیین دادرسی کیفری موضوع مورد بحث در جلسه روز گذشته بود.
"محمدعلی اسفنانی" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، درباره جلسه روز گذشته کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با آیت‌الله آملی اظهار داشت: مطالب مطروحه عمدتا پیرامون ارتباط و تعامل میان قوه قضاییه و کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی و رفع نیازهای تقنینی قوه قضاییه بود.
 
اسفنانی بررسی قانون آیین دادرسی کیفری را عمده‌ ترین موضوع مورد بحث در جلسه روز گذشته عنوان و تصریح کرد: از آغاز بررسی این قانون ۲ ماه گذشته و با مهلت شش ماهه‌ای که قانون برای اجرای آن در نظر گرفته شده در نظر داشتیم که این موضوع را در این مدت مورد بحث قرار دهیم.
 
عضو کمیسیون قضایی مجلس به تأکیدات آیت‌الله آملی در این باره اشاره و افزود: با توجه به امکانات موجود دو مسئله مطرح بود و یکی اینکه تأخیر در اجرا که مهلت یک ساله برای آن در نظر گرفته شود تا قوه قضاییه سازوکار خود را برای اجرای آن درنظر بگیرد.
 
وی تصریح کرد: اعلام برخی مواد این قانون از دیگر موضوعات مورد تأکید آیت‌الله آملی بود و باتوجه به اینکه این مساله اجرای قانون را دچار مشکل می‌کرد مقرر شد که تعدیلی در برخی مواد صورت بگیرد.
 
عضو کمیسیون قضایی مجلس خاطر نشان کرد: ضرورت تسریع در تصویب آیین‌نامه لایحه حمایت از خانواده از دیگر موضوعاتی بود که در جلسه روز گذشته کمیسیون با آیت‌الله آملی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا