توقف پذیرش دانشجو به شیوه فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور از سال ۱۴۰۰

آزمون فراگیر دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد 1399 آخرین دوره برگزاری است

پایگاه خبری اختبار- دانشگاه پیام نور اعلام کرد پذیرش دانشجو به شیوه فراگیر در سال ۱۳۹۹ آخرین دوره خواهند بود و از سال ۱۴۰۰ دانشجو به شیوه فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور پذیرش نمی شود.

شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی با صدور اطلاعیه ای که در سایت سنجش منتشر شده است اعلام کرد پذیرش دانشجو از طریق شیوه فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در سال ۱۳۹۹ آخرین دوره از پذیرش به این شیوه خواهد بود و از سال ۱۴۰۰ پذیرش دانشجو به شیوه فراگیر انجام نخواهد شد.

این شورا علت توقف پذیرش دانشجو به شیوه فراگیر در دانشگاه پیام نور را مغایرت با «قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» اعلام کرده است.

ثبت نام بیست و یکمین و آخرین دوره آزمون فراگیر پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد از ۵ تا ۱۲ آذر ۱۳۹۹ انجام شد و بر اساس اعلام قبلی این آزمون روز ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

متن اطلاعیه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی به این شرح است:

اطلاعیه دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در رابطه با عدم پذیرش دانشجو به شیوه فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام‌نور از سال ۱۴۰۰
۱۳۹۹/۰۹/۳۰

 بدین‌وسیله به اطلاع داوطلبان کارشناسی ارشد و موسساتی که در زمینه دوره های فراگیر فعالیت دارند می‌رساند، براساس مصوبه جلسه ۱۶ مورخ ۹۹/۸/۱۰ شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی،در سال ۱۳۹۹ برای آخرین بار پذیرش به شیوه فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور انجام می گیرد و از سال ۱۴۰۰ این نوع پذیرش با توجه به مغایرت با «قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» لغو می گردد و هیچ موسسه ایی مجاز نیست  برای داوطلبان دوره های فراگیر برگزار کند و در صورت مشاهده هر نوع فعالیت برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

                                                  دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی

بیشتر بخوانید:

در سالهای گذشته پذیرش دانشجو به شیوه فراگیر برای مقطع کارشناسی و دکتری نیز حذف شده بود که به این ترتیب پذیرش دانشجو از طریق شیوه فراگیر کلا در دانشگاه پیام نور در کلیه مقاطع حذف شده است.

 ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در سال های قبل در آبان ماه از طریق سایت سازمان سنجش انجام می گرفت و امتحانات آن در آذر ماه برگزار می شد و دانشجویان پذیرفته‌شده، تحصیل خود را به عنوان دانشجوی ترم دوم و در نیمسال دوم تحصیلی همان سال شروع می کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۹ دیدگاه ها

  1. سلام
    الان که فراگیر حذف شده ،چه طور میتونیم بریم پیام نور درس بخونیم ؟؟تو کنکور ارشد باید ثبت نام کرد ؟؟؟

  2. سلام
    خوبین
    من سال ۹۹ شرکت کردم در آزمون فراگیر پیام نور ولی قبول نشدم درصورت امکان خواهشمندم امسال هم این آزمون برگزار شود

  3. با سلام کاش دوباره برگزار شود. شیوه فراگیر بسیار شیوه خوبی بود برای کسانی مثل ما که کارمند هستیم و علاقه به ادامه تحصیل داریم بسیار شیوه خوبی بود . نمی دانم این شیوه چه مشکلی داشته که آن را برداشتند حداقل توضیح بدهند که مشکل چیست

  4. وووو چ بد….دیرتر میرن میشینن تو خونه مجبورن یکم بخونن واسه کنکور…
    یعنی حیف پولی ک دادیم بابت دانشگاه و شهریه و پول کتاب….آخرشم از بین هزاران نفر ۱۰۰ نفرو میخان ک نصفشم واسه جانباز و خانواده شهیده…والا بخدا خون بعضی شهدارو چند برابر حساب کردین دادین خانواده هاشون نخبه هامون حیرونن بسه دیگه

  5. ظرفیت خوبی بود. امسال با اینکه ظرفیت ارشد از ۱۷۰ هزار نفر به ۱۵۳ هزار نفر کاهش یافته است، ۱۴۳ هزار صندلی خالی دارد. مردم توان پرداخت شهریه را ندارن، اگر مجانی بود، مسلما صندلی ها خالی نمی ماند. نمی دانم بر اساس کدام منطق بعضی از مدارس غیرانتفاعی ۳۵ میلیون تومان شهریه می گیرن؟ حقوق معلمین این مدارس مگر نجومی می باشد، نیاز به دریافت چنین شهریه های نجومی است؟ کاش یارانه فقط به محصلین پرداخت می شد، شاید وضعیت مملکت این نمی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا