طرح تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه

* این طرح جایگزین طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضائیه شده است.

 

ماده واحده- فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه، سازمان‌ها و دستگاه‌های وابسته (به استثنای سازمان پزشکی قانونی و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور) به شرح جدول زیر تعیین می‌شود.

ردیف مدرک تحصیلی ضریب فوق‌العاده خاص
۱ کارمندان اداری با مدرک تحصیلی دکترا، فوق لیسانس و لیسانس امتیاز شغل و شاغل * (۳)
۲ کارمندان اداری با مدرک تحصیلی فوق دیپلم، دیپلم و زیردیپلم امتیاز شغل و شاغل* (۲/۵)
۳ فوق‌العاده خاص مشاغل کارگری با هر مدرک تحصیلی حداقل حقوق سالانه مصوب وزارت کار* (۲)
۴ فوق‌العاده خاص قضات با هر مدرک تحصیلی شصت درصد (۶۰%) فوق‌العاده ویژه مربوط

تبصره ۱- این فوق‌العاده مستمر بوده و مشمول کسر کسور بازنشستگی می‌باشد.

تبصره ۲- سقف فوق‌العاده مذکور حداکثر تا (۳) برابر حداقل حقوق سالانه مصوب هیأت وزیران (مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری) تعیین می‌شود. این سقف با تشخیص و تصویب رئیس قوه قضائیه برای ده درصد (۱۰%) از پست‌های قوه قضائیه و دستگاه‌های وابسته با توجه به عواملی نظیر: اهمیت و حساسیت شغل، محل خدمت، مناطق محروم، پیچیدگی وظایف و مسئولیت‌ها تا (۴) برابر حداقل حقوق مذکور قابل افزایش است.

تبصره ۳- قوه قضائیه و تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های وابسته مکلفند مبالغ ناشی از فوق‌العاده مذکور را برای نیروهای شرکتی همانند مشاغل کارگری محاسبه و تحت عنوان کمک هزینه رفاهی مستقیماً به حساب آنان واریز نمایند. این پرداخت موجب هیچگونه تغییر در وضعیت بکارگیری نیروهای فوق‌الذکر و یا ایجاد تعهد استخدامی برای قوه قضائیه، سازمان‌ها و دستگاه‌های وابسته نمی‌باشد.

تبصره ۴- قوه قضائیه و سازمان‌ها و دستگاه‌های وابسته مکلفند نسبت به اجرای این قانون از تاریخ ۱/۱/۱۴۰۰ حداکثر طی مدت سه سال اقدام نمایند.

تبصره ۵- افزایش ناشی از اجرای این قانون در حدود اعتبار مصوب دستگاه‌های مشمول از ردیف‌های ۱۰۸۰۰۶، ۱۰۸۰۰۹، ۱۰۸۰۱۷، ۱۰۸۱۰۰، ۱۰۸۱۰۸، ۱۰۸۳۰۰، ۱۰۸۵۰۰، ۲۶۸۰۰۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور تأمین و به شرط عدم ایجاد بار مالی جدید برای دولت و تأمین اعتبار قابل پرداخت است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. پس کی این اتفاق میفته از سال ۹۱ میخواستن اینکار رو کنند از ۱۴۰۰ جدی شدند بر اینکار ولی همه ارگانها حقوقشون اضافه شد جز کارمندان زحمت کش دادگستری نه اضافه کاری نه امکانات و مزایا… تو رو خدا نمایندگان مجلس ما کارمندان دادگاه رو دریابید

  2. سلام و عرض ادب با توجه به قانون فوق العاده خاص سازمان زندانها و صدور آیین نامه اجرایی سازمان مبنی بر پرداخت فوق العاده خاص به کارکنان شاغل چرا با توجه به الحاق یک تبصره به قانون استخدامی جانبازان سال ۱۳۷۵ و ماده ۵۴ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران ( مشمولین حالت اشتغال) مبنی بر برخورداری از کلیه تسهیلات اجتماعی و خدمات قابل ارائه به کارکنان شاغل و در خصوص هر گونه دریافتی مستمر و غیر مستمر همانند شاغلین برخوردار خواهند شد چرا فوق العاده خاص فوق به مشمولین حالت اشتغال سازمان زندانها پرداخت نمی شود با تشکر

  3. خداوکیلی قضات با حجم زیاد پرونده ها؛نه تعطیلات درست وحسابی دارند وبسیاری از آنها هم دور از وطن زندگی می کنند .این حداقل کاری هست که میشه براشون انجام داد.هرچی وضعیت قضات ورزش‌ها بهترباشه آثار مثبتش به جامعه برمیگرده.

  4. نمایندگان فهیم مجلس از تنگی معیشت کارمندان دادگستری کاملا باخبر هستند
    خداوند یار و یاورشان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا