طرح استفساریه بند «و» تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور

تاریخ وصول: 1400/7/27

طرح استفساریه بند «و» تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور

موضوع استفساریه:

آیا عبارت « اعمال مدرک تحصیلی معلمان » مذکور در بند «و» تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور مصوب ۲۶/۱۲/۱۳۹۹ ،شامل اعمال مدرک تحصیلی سوم و بالاتردر حقوق و مزایا می شود؟

پاسخ:

بلی، عبارت «اعمال مدرک تحصیلی معلمان » مذکور در بند «و» تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، شامل اعمال مدرک تحصیلی سوم و بالاتر در حقوق و مزایا می شود.

مقدمه (دلایل توجیهی):

با عنایت به اینکه در بند و تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۰کل کشور به موضوعاتی نظیر رتبه بندی معلمان، اعمال مدرک تحصیلی و مطالبات معلمان خارج از کشور اشاره شده و از طرفی در بند ۳-۴سیاستهای کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش بر تحصیلات تکمیلی معلمان متناسب با نیاز آموزش و
پرورش تاکید شده است و با توجه به اینکه در تبصره ماده ۳ قانون تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش صرفا به اعمال مدرک تحصیلی دوم معلمان تصریح گردیده است و از طرفی آموزش و پرورش به دلیل نبود مستند صریح قانونی مدارک سوم و بالاتر را برای معلمان در حقوق و مزایا اعمال نمی نماید. بنابراین، با وجود عموم و اطلاق بند (و) تبصره قانون بودجه این ابهام بوجود آمده است که منظور از اعمال مدارک تحصیلی معلمان مدرک دوم است یا شامل مدارک بالاتر نیز میشود. در این راستا و به منظور ارتقاء علمی و با توجه به مهارت های حرفه ای معلمان و اعمال آخرین مدرک تحصیلی آنان طرح استفساریه زیر تقدیم می گردد.

اسامی امضا کنندگان طرح استفساریه بند «و» تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام و خسته نباشید به شما و همکاران
    جواب استفساریه بند و برای اعمال مدرک سوم فرهنگیان به کجا رسید ما جمعی از فرهنگیان همچنان منتظر نتیجه هستیم که در مورد فرهنگیان که تعداد افراد مد نظر زیاد هم نمی باشند و حقی ضایع نشود انشاءالله مستدام باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا