صورتجلسه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری

شورای اجرایی اسکودا تشکیل جلسه داد

هیچگونه تغییری در شرایط شرکت در آزمون کارآموزی وکالت ۱۳۹۵ (اعم از مدارک تحصیلی و شرط سنی و…) صورت نگرفت

به کانون مرکز توصیه شد از مطالبه کارت پایان خدمت یا معافیت از پذیرفته شدگان آن کانون در زمان صدور پروانه کارآموزی عدول کند

پایگاه خبری اختبار شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون های وکلای ایران (اسکودا)  تشکیل جلسه داد. به گزارش پایگاه خبری اختبار در این جلسه که روز بیست و هشتم مرداد ۱۳۹۵ برگزار شد، درباره موضوعاتی همچون آگهی آزمون کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۵، برگزاری همایشی با حضور اعضای هیات مدیره کانون ها و فراکسیون حقوق دانان مجلس و کمیسیون حقوقی و قضایی و برگزاری همایش منع خشونت و تبعیض جنسیتی علیه زنان اتخاذ تصمیم شد.

همچنین مقرر شد بند ۳ آگهی ثبت نام همانند آگهی سال گذشته عیناً منتشر شود، بنابراین هیچگونه تغییری در شرایط شرکت در آزمون کارآموزی وکالت (اعم از مدارک تحصیلی و شرط سنی و…) صورت نگرفته است.

متن کامل صورتجلسه این شورا به شرح ذیل است:

در تاریخ ۲۸/۵/۱۳۹۵ جلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران-اسکودا در محل اتحادیه تشکیل و نسبت به موضوعات مندرج در دستور جلسه به شرح زیر بحث و اتخاذ تصمیم شد:

پیش از ورود به دستور به ترتیب مقرر، نظر به اهمیت موضوع بند ۸ دستور جلسه و با توجه به پیشنهادهای کانون های محترم قزوین، اردبیل، لرستان و اصفهان این بند در اولویت مطرح و بیانات همکاران حاضر استماع و با جمع بندی آن مقرر شد:

بند هشتم دستور جلسه – برگزاری همایشی با حضور اعضای هیات مدیره کانون ها و فراکسیون حقوق دانان مجلس و کمیسیون حقوقی و قضایی (پیشنهاد کانون محترم قزوین) و پیشنهادهای مشابه از کانون های محترم اردبیل و لرستان.

الف- کارگروه منتخب هیات عمومی و شورای اجرایی برای تنظیم متن منقح قانون وکالت مشتمل بر خواسته های حداکثری کانون های وکلا به کار خود ادامه دهد و از کلیه متون پیشین از جمله آنچه در سال های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۹ به وسیله اتحادیه تنظیم شده و نیز موارد مثبت مندرج در طرح تقدیمی نمایندگان محترم به مجلس دهم استفاده کنند و نمایندگان منتخب اتحادیه کماکان در مرکز پژوهش های مجلس حاضر شوند و مواضع کانون های وکلا را تشریح و تبیین فرمایند.

ب‌- کانون های محترم ارتباط با نمایندگان محترم محلی را استمرار دهند و موارد انجام شده را برای آگاهی دادن به سایر کانون ها به اتحادیه اعلام نمایند.

ج‌- نشستی کارشناسی در تهران با حضور روسای کانون ها و افراد معدود مؤثری که هریک از کانون ها صلاح بدانند و اعضای محترم شورای اجرایی و نمایندگان محترم مجلس ترتیب داده شود تا امکان تعاطی فکر با مجلس به نحو بهتری فراهم شود.

د‌- کانون های محترم حتی المقدور تلاش فرمایند جلسه ای با حضور نمایندگان محلی و هیات رییسه اتحادیه در محل اتحادیه تدارک ببینند.

زمان انجام این موارد حداکثر تا پایان مهر ماه ۱۳۹۵ خواهد بود. در مورد هزینه ها هیأت رییسه حسب مورد اتخاد تصمیم خواهد کرد و گزارش آن را پس از انجام موارد به استحضار شورای اجرایی خواهد رساند.

بند اول دستور جلسه – آگهی آزمون کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۵

– مدارک مورد قبول برای شرکت در آزمون وکالت :

پس از بحث لازم مقرر شد بند ۳ آگهی ثبت نام همانند آگهی سال گذشته عیناً منتشر شود. تبصره ۴ مصوبه هیأت نظارت با توجه به جمیع جهات حذف شد.

– بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد نظر کانون محترم مرکز در خصوص نظام وظیفه :

نامه شماره ۹۵۰۰۵۰۱۰۰۳ مورخ ۱۲/۵/۱۳۹۵ کانون محترم مرکز در خصوص مطالبه کارت پایان خدمت یا معافیت از پذیرفته شدگان آن کانون در زمان صدور پروانه کارآموزی مطرح شد مقرر شد به کانون محترم مزبور توصیه شود، با توجه به وجود اشکالات عدیده در این نحو ثبت نام که باعث اتخاذ تصمیم در هیأت عمومی اسکودا مبنی بر مطالبه مستند انجام خدمت یا معافیت در زمان ثبت نام جهت شرکت در آزمون شده بود، از این نظر عدول فرمایند.

بند دوم دستور جلسه برگزاری کارگاه های آموزشی برای رؤسا و مدیران کانون ها

موضوع مطرح و اصل برگزاری این دوره ها با اکثریت آراء تصویب شد. شیوه نامه اجرایی متعاقبا بررسی، تدوین و تصویب خواهد شد.

بند سوم دستور جلسه بررسی اجمالی اعطای پروانه وکالت به قضات دادگاه تجدیدنظر استان

نامه کانون محترم گیلان در خصوص صدور پروانه وکالت برای قضات بازنشسته دادگاه تجدید نظر استان مطرح و با توجه به وجود نظریات متفاوت و لزوم بررسی علمی همه جانبه موضوع مقرر شد مسئله به کمیسیون قوانین و مقررات ارجاع شود.

* در این موقع چون اعلام شد که درج نام ریاست محترم کمیسیون مذکور جناب آقای دکتر سید محمود کاشانی که در جلسه قبل شورای اجرایی به این سمت انتخاب شده بودند در صورتجلسه قبلی از قلم افتاده ، این موضوع نیز تصریح شد. مقرر شد از ایشان خواسته شود نسبت به تشکیل هرچه سریعتر جلسه کمیسیون و اعلام نظر در خصوص مورد اقدام فرمایند.

بند چهارم دستور جلسه برگزاری همایش منع خشونت و تبعیض جنسیتی علیه زنان (پیشنهاد کانون محترم فارس)

برگزاری همایش مذکور به وسیله اسکودا و با همکاری همه کانون های ایران در تهران تصویب و در خصوص هزینه ها مقرر شد هیات رییسه اسکودا در این خصوص اتخاذ تصمیم و موارد را گزارش کند. ضمناً مقرر شد هریک از کانون های محترم یکی از بانوان وکیل را به عنوان عضو دبیرخانه همایش معرفی فرمایند. این دبیرخانه نسبت به تعیین دبیران اجرایی و علمی اقدام خواهد کرد. کانون محترم فارس نیز در این خصوص هماهنگی های لازم را معمول خواهند داشت. هیأت رییسه اسکودا نسبت به تشکیل دبیرخانه اقدام لازم را معمول خواهد داشت. کانون های محترم نمایندگان خود را ظرف ۱۵ روز آتی تعرفه خواهند نمود.

جلسه در ساعت ۱۵:۴۰ روز جاری با امضای ذیل صورتجلسه خاتمه یافت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

    1. خیر.لازم هست. فقط در کانون مرکز مستند انجام خدمت را یکبار موقع ثبت نام مطالبه می کردند و یکبار موقع صدور پروانه کارآموزی، برای جلوگیری از مشکلات این امر، توصیه شد که در موقع صدور پروانه مجدداً مطالبه نشود.

  1. باسلام 

    نشست های مکرر تا کنون  دردی را دعوا و گره ی را وا نکرده .

    چرا مسوولین فکر نمیکن مگر یک انسان چند سال عمر مفید دارد .

    بیست سال درس خواندن و نیمه دوم بیکار ماندن .

    وکالت حرفه است یا علم ؟

    گویا تنها چهره مالی این موضوع  به چشم میخورد .عدالت اقتضا میکند که پروانه وکالت تنها با یک درخواست که از طرف فارق  تحصیل رشته های حقوق و فقه حقوقی صورت گیرد و در عمل هر کدام از وکلا برای ملت ایران  خدمت را وظیفه خود بدانند .

    تا وقتی که انگیزه و برهان  ثروت در بین است عدالت اجتماعی  مورد  تهاجم از جنس نقض حقوق همه ی  فارق تحصیلآن خواهد بود و هست . تبعیض  تنها جنسیت نیست تبعیض  الان بر بیکاری و شاغل بودن حاکم است. تبعیض سر پیچی از اصول قانون است اجرای قانون اساسی که تنها وظیفه  ی تمام و کمال ریس جمهور نیست اجرا وظیفه ی همه ی ماهاست .

    1. دوست گرامی! 

      شما فارغ التحصیل را فارق التحصیل می نویسید!!!

      آیا یک وکیل نباید دانش نگارشی اش در سطح بالایی باشد یا دست کم غلط انشایی و املایی نداشته باشد؟؟

      پس حق بدهید که انتخاب وکیل باید مراحل و آزمونی داشته و پس از موفقیت در این مراحل پروانه وکالت اخذ کند. 

       

  2. سلام وادای احترام وپاسداشت ارکان سایت وزین اختبار.لطفا تبصره 4 مصوبه هییت نظارت را ضمن موشکافی اعلام بفرمایید تبصره موصوف ازکدام مصوبه،آیین نامه ویا کدام قانون است.وعندالاقتضاء ،مصوبه مذکور را منتشرفرمایید.متشکرم.بهرام قربانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا