سخنگوی قوه قضائیه : اگر در برنامه ششم هم به میزان برنامه پنجم ۴ هزار قاضی استخدام کنیم باز هم کمبود داریم

سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری اعلام کرد :

اگر در برنامه ششم هم حداقل به میزان برنامه پنجم اجازه داده شود که ۴ هزار قاضی استخدام کنیم باز هم کمبود داریم

به گزارش اختبار به نقل از خبرگزاری میزان ، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نود و یکمین نشست خبری خود که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد در پاسخ به سوالی درباره اینکه موضع شما نسبت به کاهش جذب نیروی قضایی در لایحه برنامه ششم چیست؟ اظهار کرد: یکی از گله مندی های مردم در خصوص تاخیر رسیدگی به پرونده هاست که بخش عمده این مسئله به کمبود قاضی و کارمند برمیگردد این در حالی است که در روز شاید بیش از ۱۰ پرونده به قاضی ارجاع شود.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: در طول برنامه پنجم توسعه موافقت شد که ۴ هزار قاضی استخدام شود، استخدام قاضی در اختیار قوه قضاییه است و ما مشکلی از این بابت نداریم اما هر قاضی که استخدام می شود باید در کنارش ۳ کارمند اداری استخدام شود اما استخدام کارمند اداری به دست ما نیست و حتما باید دولت اجازه دهد این در حالی است که دولت تعداد ۶ هزارتا را اجازه داده است اما چون بودجه داده نشده است امکان جذب این تعداد نیز وجود ندارد و از طرفی ما نمی توانیم قضاتی که به سن بازنشستگی رسیده اند و نمی خواهند فعالیت کنند را نگه داریم (قضات می توانند بعد از اینکه به سن بازنشستگی رسیدند نیز به فعالیت خود ادامه دهند) این در حالی است که طرحی در کمیسیون های دولت در دست بررسی است که اگر تصویب شود تعداد کثیری از قضات ما درخواست بازنشستگی می کنند.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: اگر در برنامه ششم هم حداقل به میزان برنامه پنجم اجازه داده شود که ۴ هزار قاضی استخدام کنیم باز هم کمبود داریم.

لازم به ذکر است مطابق بند ۵ ماده ۲۴ لایحه برنامه ششم توسعه که هم اکنون در مجلس ، و منتطر بررسی است آمده است که: «قوه‌قضائیه (دادگستری جمهوری اسلامی ایران) می‌تواند برای تکمیل پست‌های بلاتصدی مصوب خود سالانه ۵۰۰ قاضی جدید در سقف اعتبارات مصوب از طریق آگهی استخدامی و در فضای رقابتی جذب نماید.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا