معاون دادستان کل کشور: در برگزاری آزمون وکالت باید طبق مصوبات ستاد ملی کرونا عمل شود

پایگاه خبری اختبار- معاون دادستان کل کشور در پیگیری حقوق عامه گفت: کانون وکلا در موضوع برگزاری آزمون وکالت باید به مصوبات ستاد ملی کرونا عمل کند.

به گزارش اختبار، رضا خشنودی در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به قرمز شدن تهران آیا آزمون وکالت در ۲۰ فروردین امسال برگزار می‌شود؟ افزود: تشخیص اینکه این آزمون برگزار شود یا نشود بر اساس مصوبات ستاد ملی کروناست و از آنجایی که تهران در شرایط قرمز قرار گرفته است بر اساس مصوبات ستاد کرونا برگزاری همه دوره‌های آموزشی ممنوع است و متولیان امر باید دقت کنند که درباره مصوبات ستاد ملی کرونا با در نظر گرفتن شیوه نامه‌های بهداشتی، اقدامات اداری را انجام دهند.

وی در پیگیری حقوق عامه گفت: قطعاً رعایت نکردن مصوبات ستاد کرونا و شیوه نامه‌های بهداشتی نقض حقوق عامه است چرا که رعایت سلامت مردم جزو حقوق عامه محسوب می‌شود و وقتی شرایط تهران قرمز است آحاد مردم و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی و سایر نهاد‌های مستقل مکلف به رعایت هستند و کانون وکلا هم از این امر مستثنی نیست و رعایت نکردن مصوبات تبعاتی دارد و ممکن است باعث تعقیب کیفری و حقوقی ناقضان آن شود.

معاون دادستان کل کشور افزود: کانون وکلا قطعاً به آثار این تصمیم اش آگاهی دارد، ​ از نظر ما مصوبات ستاد ملی کرونا الزام آور است و لازم نیست از طرف نهادی به الزام آور بودن آن اشاره شود.

خشنودی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا درست است که پیگیری این موضوع به دادستانی تهران موکول شده است؟ گفت: قطعاً دادستان تهران می‌تواند در این مورد اتخاذ تدبیر یا موضع کند و ایشان می‌تواند مانع برگزاری آزمون شود، اما رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا الزام آور است و کسانی که مصوبات را اجرا نمی‌کنند باید متوجه آثار ناشی از آن باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴۰ دیدگاه ها

  1. دوستان فکر کنم از طرف مرکز مشاوران هدایت میشن اگر در این مملکت یک نهاد باشه که درست عمل میکنه کانون وکلاست حیف کانون وکلای دادگستری که اسمش رو به دهان میگیرین

  2. درود بر شرف شما ، سپاسگذاریم. دعای خیر خانواده های داوطلبان شامل شما و خانواده محترم شما و همه مقامات با وجدان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا