سالانه جذب ۸۰۰ قاضی و ۳۲۰۰ کارمند در قوه قضاییه

پایگاه خبری اختبار- معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه از جذب سالانه ۸۰۰ قاضی و ۳۲۰۰ کارمند در قوه قضاییه طبق برنامه پنج ساله ششم توسعه خبر داد.

به گزارش اختبار الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه “امسال در سال پایانی برنامه پنجساله ششم توسعه (۱۳۹۶-۱۴۰۰) هستیم” از رایزنی با سایر دستگاه های اجرایی به منظور جذب قضات و کارمندان دادگستری تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد.

جذب سالانه ۸۰۰ قاضی و ۳۲۰۰ کارمند در قوه قضاییه

الفت عنوان کرد: ما مطابق برنامه توسعه ششم این مجوز را داریم که سالانه در طول برنامه ۸۰۰ نفر قاضی و ۳۲۰۰ نفر کارمند جذب کنیم و تقریباً می‌توان گفت که نصف این مقدار جذب شده‌اند و در مورد مابقی نیرو ها با دستگاه ها رایزنی می کنیم تا انشالله زمینه جذب تا پایان سال ۱۴۰۰ صورت بگیرد، زیرا امسال سال با پایانی برنامه توسعه ششم نیز هست.

قضات جدیدالورود نمی‌تواند جای قضات پرسابقه را بگیرند

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه ادامه داد: ولی به طور کلی قضات جدیدالورود نمی‌تواند جای قضات پرسابقه و مجرب را بگیرند چون  کار در قوه قضاییه در واقع سطح بندی شده است و بر اساس سابقه و تبحر و تجربه، قضات در سطوح مختلف قرار می گیرند.

باید به طرق دیگری جبران خدمات قضات را انجام دهیم

این مقام قضایی در پایان خاطر نشان کرد: ما حتماً قاضی جدید را جذب می کنیم این قضات تا حدودی می تواند حجم کار همکاران را کاهش دهند ولی تاثیر چشمگیری روی کاهش ندارد و کماکان فشار کار بر همکاران هست و ما باید به طرق دیگری جبران خدماتشان را انجام دهیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا