سازمان سنجش اعلام کرد : قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ و اصلاحات آن منبع آزمون کارشناسی ارشد ۹۵ است

سازمان سنجش با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد :

قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ و اصلاحات آن منبع آزمون کارشناسی ارشد ۹۵ است

گرایش های "حقوق هوایی" و "حقوق پزشکی" به علت عدم پذیرش دانشگاه ها در آزمون کارشناسی ارشد ۹۵ حذف شده اند

پایگاه خبری اختبار – همانگونه که پیش بینی می شد سازمان سنجش با انتشار اطلاعیه ای اشتباه رخ داده در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۵ را اصلاح کرد.

در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۵ در قسمت توضیحات مربوط به منابع آزمون، قید شده بود که قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ منبع درس آیین دادرسی کیفری در این آزمون نیست.

با این حال همان طور که از همان ابتدا هم پیش بینی می شد و پایگاه خبری اختبار نیز به داوطلبان اطمینان داده بود این مطلب که ناشی از سهو و اشتباه تنظیم کنندگان دفترچه بود با انتشار اطلاعیه تکمیلی اصلاح شد.

در این اطلاعیه آمده است که : «با عنایت به اجرایی شدن قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲/۱۲/۴ مجلس شورای اسلامی، سؤال‌های درس ۱۳ «آیین دادرسی کیفری» براساس قانون جدید و اصلاحیه آن طراحی خواهد شد.»

همچنین در این اطلاعیه اصلاحی سازمان بنجش اعلام شده است که دو گرایش "حقوق هوایی" و "حقوق پزشکی" زیر مجموعه حقوق به علت عدم پذیرش دانشگاه ها از آزمون کارشناسی ارشد ۹۵ حذف شده اند.

متن کامل این اطلاعیه به این شرح است :

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص اصلاحات ایجاد شده در دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته) سال ۱۳۹۵ مربوط به کد رشته‌های امتحانی ۱۱۱۱، ۱۱۲۶، ۱۲۰۶، ۱۳۱۲ و ۱۳۱۵

 

۱۳۹۴/۰۹/۱۸

 

 پیرو انتشار دفترچه راهنمای شرکت در آزمون تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد ناپیوسته) سال ۱۳۹۵ به اطلاع داوطلبانی که در کد رشته‌های امتحانی ۱۱۱۱- مجموعه الهیات و معارف اسلامی (۱)، ۱۱۲۶- مجموعه حقوق، ۱۲۰۶، مجموعه زیست شناسی ـ علوم سلولی و مولکولی، ۱۳۱۲- مجموعه مهندسی منابع طبیعی ـ چوب و ۱۳۱۵- مجموعه کشاورزی ـ بیماری شناسی گیاهی ثبت‌نام نموده‌اند، می‌رساند که اصلاحاتی به شرح جدول ذیل در کد رشته‌های امتحانی مذکور ایجاد شده است. لذا لازم است داوطلبان به این اصلاحات توجه نموده و در صورت تمایل نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام نمایند:

 
کدرشته امتحانی
نام رشته امتحانی
مورد و یا موارد اصلاحی
۱۱۱۱
مجموعه الهیات و معارف اسلامی (۱)
ردیف رشته ۱۱ با عنوان علوم قرآن و حدیث به دلیل عدم پذیرش توسط دانشگاه‌های پذیرنده در آزمون سال ۱۳۹۵ حذف می‌شود.
۱۱۲۶
مجموعه حقوق
با عنایت به اجرایی شدن قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲/۱۲/۴ مجلس شورای اسلامی، سؤال‌های درس ۱۳ «آیین دادرسی کیفری» براساس قانون جدید و اصلاحیه آن طراحی خواهد شد.
رشته‌‌های ردیف ۲۷ با عنوان حقوق هوایی و ردیف ۲۸ با عنوان حقوق پزشکی به دلیل عدم پذیرش توسط دانشگاه‌های پذیرنده در آزمون سال ۱۳۹۵، حذف می‌شوند.
۱۲۰۶
مجموعه زیست شناسی ـ علوم سلولی و مولکولی
ردیف رشته ۸ با عنوان زیست فناوری گرایش صنعت و محیط زیست به دلیل عدم پذیرش توسط دانشگاه‌های پذیرنده در آزمون سال ۱۳۹۵ حذف می‌شود.
۱۳۱۲
مجموعه مهندسی منابع طبیعی ـ چوب
ردیف رشته ۶ با عنوان طراحی و مهندسی چوب به دلیل عدم پذیرش توسط دانشگاه‌های پذیرنده در آزمون سال ۱۳۹۵ حذف می‌شود.
۱۳۱۵
مجموعه کشاورزی ـ بیماری شناسی گیاهی
عنوان صحیح ردیف رشته دوم ریزکرم‌شناسی است.
 
روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا