روش های پرداخت اقساط وام نهضت ملی مسکن

پایگاه خبری اختبار- عضو هیئت مدیره بانک مسکن، از امکان بازپرداخت اقساط تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن به صورت دو روش ساده و پلکانی خبر داد.

محمدحسن علمداری عضو هیئت‌مدیره بانک تخصصی بخش مسکن در واکنش به خبر اقساط ۷ میلیونی وام مسکن اعلام کرد: روش اعلام شده در مبالغ قبلی اقساط مسکن به صورت ساده بود اما طبق قانون جهش تولید مسکن روش پلکانی نیز وجود دارد.

میزان تسهیلات نهضت ملی مسکن

علمداری در خصوص مبالغ تسهیلات اعلام کرد: تسهیلات نهضت ملی مسکن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، سایر کلانشهرها ۴۰۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۳۵۰ میلیون تومان و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است.

اقساط ۷ میلیونی بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار بوده است

 این مقام مسئول در بانک مسکن توضیح داد: میزان اقساط اعلام شده از سمت وی براساس مصوب شورای پول و اعتبار بوده است اما طبق قانون جهش تولید، تقریبا می‌توان با ۵۰ درصد از محل منابع صندوق ملی مسکن نسبت به کاهش نرخ تسهیلات مسکن اقدام کرد که این امر موجب کاهش اقساط پرداختی از سوی مشتریان شود.

بیشتر بخوانید:

روش پلکانی بازپرداخت وام مسکن

وی ضمن بیان اینکه روش اعلام شده در مبالغ قبلی اقساط مسکن به صورت ساده بود و روش پلکانی نیز وجود دارد، گفت: افراد می‌توانند به صورت پلکانی نیز اقساط این وام را پراخت کنند که سال اول مبلغ قسط کاهش می‌یابد و در سال‌های بعد افزایش پیدا کند.

علمداری ادامهه داد:  اقساط این وام به روش پلکانی به این بستگی دارد که وزارت راه چند درصد از نرخ ۱۸ درصدی این تسهیلات را از محل منابع صندق ملی مسکن یارانه بدهد که این امر، اقساط وام نهضت ملی را کاهش می‌دهد. اقساط ماهانه به روش پلکانی با نرخ ۱۸ درصد، تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی در تهران پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است و در صورتی که دولت فرضا ۸ درصد یارانه اختصاص بدهد، با نرخ ۱۰ درصدی مبلغ اقساط  تا حدود ۴ میلیون (تقریبی) کاهش خواهد یافت.

روش ساده بازپرداخت وام مسکن و اقساط ۷ میلیونی

پیش از این علمداری در خصوص نحوه بازپرداخت تسهیلات ساخت طرح نهضت ملی مسکن با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار و ابلاغ بانک مرکزی بانک‌ها مکلف شدند تا سالانه ۳۶۰ هزار میلیارد تومان را به بخش مسکن اختصاص بدهند اعلام کرده بود:

«بازپرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن با لحاظ سه سال دوران ساخت و بازپرداخت ۱۷ ساله

  • برای تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی بدون سود دوران ساخت، ماهانه هفت میلیون تومان
  • برای تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی بدون سود دوران ساخت، ماهانه شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان،
  • برای تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی  بدون سود دوران ساخت، ماهانه چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
  • برای تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومانی بدون سود دوران ساخت، ماهانه چهار میلیون تومان

قسط توسط مشارکت‌کنندگان و دریافت‌کنندگان واحدها پرداخت می‌شود..

چنانچه سازندگانی طی دو سال واحدها را به اتمام برسانند، بازپرداخت تسهیلات نیز ۱۸ ساله خواهد شد که میزان اقساط نیز نسبت به آن کاهش خواهد یافت».

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا