روش ثبت درخواست «ملاقات مردمی» با رئیس دیوان عالی کشور

پایگاه خبری اختبار- نحوه ثبت تقاضای ملاقات مردمی به مراجعین از سوی دیوان عالی کشور اعلام شد.

به گزارش اختبار به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور، دیدار و ملاقات حضوری حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور به منظور رسیدگی بی واسطه به مشکلات حقوقی مراجعین هر هفته یکشنبه برگزار می‎شود.

در این ملاقات‏های حضوری و چهره به چهره رئیس دیوان عالی کشور پرونده قضایی و مشکلات حقوقی مراجعین را بررسی و در چارچوب مقررات دستورات لازم را برای رفع مشکلات صادر می‌کند.

لزوم تکمیل دستی یا چاپی فرم درخواست

به منظور ثبت وقت ملاقات، ضروری است مراجعین فرم درخواست را که به پیوست اضافه شده، چاپ نموده و با دقت تکمیل نمایند و چنانچه متقاضی ملاقات امکان چاپ فرم را نداشته باشد، می‌تواند بصورت دستی اطلاعات آن را همانند فرم تنظیم و ارسال نماید.

مراجعه کننده باید موضوع ملاقات را بصورت کامل و دقیق در یک صفحه تنظیم و پیوست نموده و تصویر مستندات لازم و تمامی آراء مرتبط با پرونده اعم از دادگاه بدوی، تجدیدنظر، دیوان عالی کشور را پیوست نماید، در صورت ناقص بودن مدارک فوق، امکان ملاقات میسر نخواهد بود.

پس از تکمیل نمودن موارد فوق، فرم مربوطه باید به نشانی: تهران، خیابان خیام شمالی، روبروی پارک شهر، کاخ دادگستری، دبیرخانه دیوان عالی کشور – کد پستی ۱۱۱۹۴۹۱۱۱۱ ارسال شود و در روی بسته پستی، عنوان “تقاضای ملاقات مردمی”قید شود.

شرایط متقاضی ملاقات با رئیس دیوان عالی کشور

متقاضی ملاقات باید یکی از طرفین پرونده باشد و در صورت عدم امکان حضور مانند اینکه شخص محکوم علیه، زندانی باشد، یکی از بستگان درجه اول که اطلاع کافی از پرونده دارد و یا وکیل پرونده می‌تواند حضور یابد، تمامی مندرجات اعلامی در فرم پیوست، بررسی خواهد شد، مراجعین باید حتماً رونوشت(کپی) مدارک را ارسال نموده و از ارسال اصل اوراق خودداری کنند و در صورت تعیین وقت ملاقات، اصول مدارک خود را همراه داشته باشند.

نحوه اطلاع‌رسانی به متقاضیان ملاقات با رئیس دیوان عالی کشور

متقاضیان در نظر داشته باشند، تاریخ و ساعت ملاقات، صرفاً بصورت تلفنی اطلاع رسانی خواهد شد و جهت جلوگیری ازهرگونه سوء‌استفاده دیگران، پیامک ارسال نمی‎شود  و با توجه به کثرت درخواست‎های ملاقات مردمی، اولویت با اشخاصی است که برای بار اول درخواست ملاقات دارند.

دریافت فرم تقاضای ملاقات مردمی با رئیس دیوان عالی کشور

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. سلام.۴ساله دارم از دادگستری کل میرم دادگاه قدس از قدس میرم مفتح از مفتح میرم دادگاه الغدیر .چهار گوشه تهران رو وجب کردم برا احقاق حقم برا تظلم خواهی ..اما هنوز ترتیب اثری داده نشده .خواهش میکنم جناب اژه ای شما وقضات در جایگاه حضرت علی ع نشسته اید نگزارید بما زنان بیش از این ظلم شود

  2. بنظر درخواست ملاقات اینترنتی باشد برا مردم و دیوان بهتر است کار یدی امروزه معنی ندارد دانشجوی دکترا حقوق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا