رسیدگی به لایحه تجارت به مجلس دهم کشیده می شود

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت :

رسیدگی به لایحه تجارت به مجلس دهم کشیده می شود

پایگاه خبری اختبار – سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت با توجه به ایراد شورای نگهبان، احتمال رسیدگی و تصویب لایحه تجارت در مجلس نهم ضعیف است.

البته همان طور که محمد علی اسفنانی اشاره کرده است لایحه تجارت ۱۲۶۱ ماده دارد که رسیدگی به آن در صحن علنی مجلس نهم غیر ممکن تر از آن است که بتوان احتمالی هر چند ضعیف برای وقوع آن در نظر گرفت و بهتر است انجام آن را در مهلت باقیمانده از عمر مجلس نهم، "محال" بدانیم.

محمدعلی اسفنانی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، در ارتباط با آخرین وضعیت لایحه قانون تجارت اظهار کرد: لایحه قانون تجارت در جلسات کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مورد بررسی واقع شد اما در نهایت در شورای نگهبان رد شد.

وی تصریح کرد: طبق ایراد شورای نگهبان ضرورتی برای تصویب لایحه  قانون تجارت در قالب اصل ۸۵ وجود ندارد و باید برای تصویب نهایی این لایحه حتما در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

اسفنانی در پایان خاطرنشان کرد:  لایحه قانون تجارت ۱۲۶۱ ماده دارد و تصویب و مطرح شدن آن در صحن علنی مجلس زمان‎نبر خواهد بود بنابراین تعیین تکلیف نهایی لایحه قانون تجارت در این دوره از مجلس بسیار ضعیف به نظر می‌رسد و به احتمال زیاد رسیدگی به این لایحه به مجلس بعدی کشیده خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا