دو هزار نفر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی ۱۳۹۲ قوه قضائیه منتظر دریافت حکم اشتغال هستند

معاون منابع انسانی قوه قضائیه اعلام کرد :

دو هزار نفر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی ۱۳۹۲ قوه قضائیه منتظر تامین اعتبار برای دریافت حکم اشتغال هستند

بعید است جذب کل ۲ هزار نفر در سال ۹۴ امکان پذیر باشد

معاون منابع انسانی قوه قضائیه گفت : نزدیک به ۲ هزار نفر از کسانی که در آزمون سال ۹۲ پذیرفته شده و مراحل استخدامی خود را انجام داده اند هنوز منتظر حکم مشغول به کار خود هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا امینی در گفت و گو با خبرنگار حقوقی –قضایی خبرگزاری میزان در این باره که  قوه قضائیه به نیروی انسانی در همه حوزه ها نیازمند است و مسئولان عالی قضایی و حتی ریاست محترم قوه قضائیه بارها به این مسئله تاکیدکرده اند؛ ولی با توجه به این موضوع هنوز تکلیف بسیاری از افرادی که در آزمون استخدامی کارمندی سال ۹۲ قوه شرکت و همه مراحل گزینش و استخدام را طی کرده اند مشخص نیست، اظهار کرد:  بسیاری از افرادی که در این آزمون شرکت کرده بودند امروز در استان ها و شهرهای مختلف مشغول به کارند، اما نزدیک به ۲ هزار نفر از کسانی که در این آزمون پذیرفته شده و مراحل استخدامی خود را انجام داده اند هنوز منتظر حکم مشغول به کار هستند.

وی درباره تاخیر صدور حکم انشایی این افراد گفت: متاسفانه  نبود اعتبار کافی و عدم تامین اعتبار علت این تاخیر است و به اندازه ای که تامین اعتبار برای قوه قضاییه امکان پذیر باشد، برای قبول شدگان حکم  انشایی صادر شده است.

معاون نیروی انسانی قوه قضاییه افزود: ۲ هزار نفر تعداد کسانی است  که مراحل استخدام خود را طی کرده و منتظر حکم انشایی هستند، که به محض تآمین اعتبار آنهار را برای شروع به کار دعوت خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین امینی گفت: من قبول دارم کسانی که در این آزمون قبول شده اند حق دارند تکلیفشان به سرعت مشخص شود ومی دانم افرادی که در این آزمون استخدامی شرکت کرده برنامه ریزی های را برای زندگی خود انجام داده اند و به آنها حق می دهم که امروز انتقادی نسبت به این موضوع داشته باشند.

معاون نیروی انسانی قوه قضاییه  خاطرنشان کرد: ریاست محترم قوه قضاییه برای حل این مشکل گفت و گو هایی با مقام معظم رهبری داشته و نامه ای را به ایشان نوشته اند تا انشاالله امکانی پیش آمده و این تأمین اعتبار صورت گیرد تا بتوانیم در اسرع وقت این قبول شدگان را جذب کنیم.

وی با بیان اینکه بعید است توانایی جذب کل ۲ هزار نفر در سال ۹۴ امکانپذیر باشد، تصریح کرد: البته به میزانی که معاونت راهبردی قوه قضاییه تامین اعتبار کرده  و به ما اعلام کند به همان مقدار می توانیم دعوت به کار کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین امینی تصریح کرد: مشکل فقط در اعتبار بودجه است و در اصل مجوز جذب و استخدام مشکلی وجود ندارد و مجوز های آنها را گرفته ایم و به کار گیری این افراد با فرض وجود بودجه هیچ مانعی ندارد.

وی در پایان گفت: از سوی ناحیه معاونت نیروی انسانی مشکلی برای جذب وجود ندارد و تنها نبود اعتبار مانع از جذب این افراد شده است؛ شاید معاون راهبردی برای حل این مشکل رایزنی های را انجام داده  و اطلاع بیشتری داشته باشند.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا