جلیل مالکی: دلیلی برای برگزار نشدن آزمون وکالت ۹۹ وجود ندارد

پایگاه خبری اختبار- رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: از نظر ما آزمون وکالت باید برگزار شود. هیچ دلیل موجهی برای برگزار نشدن آزمون آن هم پس از دو بار تعویق و در شرایطی که همه تمهیدات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اندیشیده شده، وجود ندارد.

به گزارش اختبار به نقل از داتیکان، جلیل مالکی،‌ رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز درباره شایعات مربوط به تعویق افتادن مجدد آزمون وکالت گفت: از نظر ما آزمون وکالت باید برگزار شود. هیچ دلیل موجهی برای برگزارنشدن آزمون آن هم پس از دو بار تعویق و در شرایطی که همه تمهیدات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اندیشیده شده، وجود ندارد.

به گزارش داتیکان،‌ او در ادامه توضیح داد: تعداد حوزه‌ها به میزان لازم افزایش داده شده یعنی ابتدا تعداد شهرها از ۳۰ به ۸۴ شهر افزایش یافته و در هر شهر هم چند مکان برای حضور داوطلبان و برگزاری آزمون با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز ضمن هشدار به افرادی که در صدد فشار به مراجع قانونی جهت لغو مجدد آزمون هستند، تاکید کرد: از نظر کانون وکلا این آزمون باید برگزار شود و هر گونه فشار به مراجع ذیربط برای لغو آزمون و اخلال در روند برگزاری آن جفای به داوطلبان عزیزی است که تحت سخت‌ترین شرایط ماه‌‌هاست که مشغول مطالعه هستند و بروز این اتفاق هرگز از حافظه آنها و خانواده‌های آنها محو نخواهد شد.

مالکی در پاسخ به این سوال که آیا تا الان سخنی از برگزار نشدن به میان آمده است، یا نه گفت: تا این لحظه قرار بر برگزاری این آزمون است و با درایتی که در مراجع تصمیم‌گیر وجود دارد و تمهید همه پروتکل‌های بهداشتی و افزایش چند برابری حوزه‌های امتحانی دلیلی برای عدم برگزاری آزمون وجود ندارد.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در پاسخ به این سوال که برخی منابع به مخالفت با اصل آزمون کانون وکلا اشاره دارند و شیوع ویروس کرونا را بهانه‌ای برای جلوگیری از برگزاری این آزمون عنوان می‌کنند، تاکید کرد: ما این موضوع را تایید نمی‌کنیم. چون آزمون مطابق با قانون برگزار می‌شود و در واقع مخالفت با برگزاری آزمون وکالت، مخالفت با قانون و نوعی قانون‌گریزی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۹۰ دیدگاه ها

  1. جناب مگه با برگزاری آزمون دکترا که تعداد ۲برابر بود فقط تعداد مسافرای شمال بیش ۳میلیون نفر بودن جامعه به نابودی کشیده شد که با ۸۰ هزار نفر جامعه بخواد نابود شه بیخیال الان ساعت ها داخل مجلس جلسه چند ساعته برگزار میشه … بقل خونه ما تالار عروسیه هر شب عروسی و صدای بوق میاد اینا جامعه رو به نابودی نمیکشونه بس کنید دیگه

  2. سلام
    به شما هم عرض می کنم کسی منکر زحمت نیست بلکه آیا عوامل اجرائی که خود افراد کارشناس و تحصبل کرده مثل شما در مراکز علمی هستند و زحمت کشیده اند تا به اینحا رسیده اند و تمام پروتکل ها را هم رعایت میکنند و اگر به واسطه بی مبالاتی یک داوطلب خدایی ناکرده به سفر آخرت و دیار باقی بشتباند جای اون یکسال زحمت که شما فرمایش کردی رو میگیره یا نمیگیره؟ حالا لازم نیست بمونه سال بعد بلکه بمونه از قرمز خارج بشه و تو این یکسال نشون داده زمانهای فروکش پیک کرونا هم بوده که با الگو سازی حدود اون قابل پیش بینی هست.

  3. شما هم برای ما مهم نیستین
    مردم شب یلدا و عید دیدنی ومهمونی و مسافت و عروسی رو رفتن و حتا باردار ی رو خودشونم به سالهای بعد ننداختن
    بعد به ازمون وکالت رسید خار پیدا کرد ..حالا داوطلبان ترسو از امتحان می خوان بخاطر ترس از امتحان با اینده دیگران بازی کنند
    امتحان دو ساعته کسی رو کرونا نمی ده
    مهمونی و خرید و سیزده بدر و چهر شنبه سوری و رقصیدن با اهنگ ساسی و غیره بیشتر خطر داشته

  4. با سلام
    انتقال کرونا یک پروتکل داره که نه ما کارشناسیم نه شما پس بهتره دخالت نکنید و به مردم کوچه و بازار گسترش ندید.
    ضمنا دوستانی که درس میخونن برای ما مهم نیست اینده این افراد هم برای ما مهم نیست ما این برامون مهمه که اینها کرونا بگیرن و بیان مدوم بیگناهو آلوده کنن.
    کرونای انگلیسی که خودتون میدونید و شناسایی اولیه اون هم سخته.

    از همه مهم تر درس بخونین خوبه درس خوندن دلیل نمیخواد همیشه مطالعه کنید.
    اگر کاملا مسلط هستید که نیاز به مطالعه ندارید.
    ولی توصیه ما این هست جامعه به نابودی نکشانید پرسنل درمان خیته هستند کشور را با بحران بوجه مواجه نکنید، محدودیت واکسن در اینده داریم. و نظر کارشناسی هم نسبت به بیماری ندید.
    یا حق

  5. اونموقع که قانون دهه ۷۰ وضع شد تعداد شرکت کننده خیلی کم بود! سوالها هم راحت! اما الان شرکت کننده بسیار زیاد و ظرفیت ناچیز! خود این مورد دقیقا میشه انحصار!! مثل اینه در یک استخر بزرگ دوتا ماهی بندازیم به جای اینکه ۱۰۰ تا بندازیم!
    مورد بعدی اینکه نباید پروانه بدون آزمون به کسی داده بشه! مثلا قضات بازنشسته و مستعفی و… اونها عمری با امتیازات بالا حقوق گرفتن و زندگی تشکیل دادن و الان نباید مانع ورود جوانها بشن. آیا این عدالته؟ بهانه تجربه داشتنشون هم بهانه خوبی نیست چون بر فرض که تجربشون بالا باشه پس چه ترسی از آزمون دادن دارن؟ قطعا اگر سوادشون و تجربشون بالاست طبیعیه که راحت میتونن در آزمون حقوقی قبول بشن! وآب خوردن باشه براشون! پس چرا بدون آزمون پروانه میگیرن؟!
    مورد بعدی اینکه “*ظرفیتها باید حداقل سه برابر بشه”* و سوالات اختلافی و سلیقه ای طرح نکنن و در چهارچوب همون قانون و متن ماده سوال بدن, چون منظور جذب کارآموز وکالت هست که در طی دوره و گذر زمان آموزش ببینه، قرار نیست که وکیل درجه ۱ و حافظ کل قوانین و ماده ها قبول بشه. منظور در نوع پرورش وکیل، انسانیت، دفاع قاطع از موکل هستش لذا بقیه در طول کاراموزی و مرور زمان میشه یاد گرفت. ضمنا سوالاتی داده بشه که وکلا و قضات کنونی بتونن جواب بدن!! نه اینکه نمیتونن حتی ۱۰% رو هم جواب بدن!!

    1. محسن جان سلام
      عوامل اجرایی چی ؟ آیا انها هم دشمن شما هستند اونها خانواده ندارند؟ اونها آینده و فرزند ندارند؟ ایا پروتکل ها دقیق رعایت میشه که عوامل اجرائی که عموما مراکز دانشگاهی هستند در شهرهای قرمز به مخاطره نیافتند؟ حتی فقط یک نفر از عوامل اجرائی بر اثر این برگزاری آزمون جان خودش را از دست بدهد شما چه حسی خواهی داشت؟
      اینکه افراد بی توجه و بی تفاوت بروند سفر و سبزده بدر تا اینکه شیفتگان خدمت (بخوانید شیفتگان قدرت) بگویند باید آزمون را برگزار کنید از زمین تا آسمان فاصله است و هیچ مبنای استدلال حقوقی ندارد.

  6. من خودم موافق اجرای ازمونم، اما حرفتون منطقی نیست . نمی شه یه سال زحمت بکشن و بهشون بگین اگه می ترسی بمون سال بعد…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا