دستور موقت دیوان عدالت اداری برای توقف فرایند مصاحبه و جذب پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری

رسیدگی به ماهیت شکایت ادامه دارد

پایگاه خبری اختبار- شعبه دیوان عدالت اداری با صدور دستور موقت مبنی بر توقف فرایند مصاحبه و جذب پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری ۹۷ موافقت کرد.

به گزارش اختبار، این قرار در پی شکایت برخی معترضان به نتیجه آزمون سردفتری اسناد رسمی روز ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ و با عنایت به گزارش سازمان بازرسی کل کشور درباره این آزمون صادر شده است.

متن قرار صادره به شرح زیر است:

گردشکار: شاکی با طرح شکایت به خواسته فوق بیان داشته است که سازمان ثبت اسناد در آزمون سال ۹۷ قبل و بعد از آزمون مرتکب تحلفاتی شده است که مفاد بندهای آگهی از جمله بند ۷ و ۴ تذکرات مهم و انتخاب مؤسسه برگزارکننده آزمون و تغییر ظرفیت شهرها و اعلام ممنوعیت برای ثبت‌نام بعضی مشاغل و عدم اعلام شهرهای آزمون رعایت نشده و موارد حفاظتی عدم استاندارد سؤالات و عدم سؤالات فقه مربوط به اهل سنت و اقلیت دینی حین آزمون و تأخیر در اعلام نتیجه، اعلام اسامی برابر ظرفیت، عدم انتشار کارنامه، حذف پذیرفته‌شدگان مشاغل ماده ۱۵ دفاتر اسناد رسمی رعایت نشده است و تقاضای دستور موقت و توقف عملیات اجرایی را نموده است که با عنایت به مفاد شکایت و شکایت‌های متعدد مطروحه مشابه به شرح آتی اتخاذ تصمیم می‌نماید.

قرار دیوان

نظر به این که مطابق مواد ۳۴ و ۳۵ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری صدور دستور موقت مبنی بر توقف اجرای تصمیمات و اقدامات و یا الزام به انجام وظیفه منوط به احراز ورود خسارت است که در آینده جبران آن غیرممکن است و چون دلایل و مستندات ارائه شده به جهت عدم امکان مشارکت سایر واجدین شرایط در آینده غیرممکن بوده لذا فوریت امر احراز می‌گردد که بنا به مراتب و گزارش ۱۳۹۸/۲/۳ سازمان بازرسی کل کشور دستور موقت توقف عملیات ادامه روند استخدام از جمله مصاحبه و صدور حکم سردفتری پذیرفته‌شدگان صادر و اعلام می‌گردد.

صدور دستور موقت تأثیری در اصل و ماهیت موضوع ندارد. مقرر می‌دارد دفتر پس از ابلاغ تبادل لوایح به نظر برسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۹۲ دیدگاه ها

  1. هم رشته ای گرامی آقای شهاب، در جذب اختصاصی قوه قضائیه اصلا آزمونی در کار نیست و صرفاً، از داوطلبان مصاحبه شفاهی به عمل می‌آید! چون صلاحیت علمی داوطلبان با توجه به دانشگاهی که در آن تحصیل نموده‌اند به علاوه معدل داوطلب در آن دانشگاه، از قبل مورد احراز گردیده است.

  2. ضمناً دوست گرامی آقای سعیدی، منظور اون خانم یا آقای ناشناس، خانم یا آقای sami بودند که شما زیر کامنت اون بنده خدا استدلال‌ کرده بودید که قانون سردفتری مشمول این قانون نمیشه! نه بنده. بنابراین، شما نظرات رو سرسری نخونید و بیشتر تأمل کنید و بعد پاسخ بدید. موفق و پیروز باشید هم رشته ای گرامی.

  3. آقای سعیدی، من هیچ گونه نفعی در ابطال یا عدم ابطال این آزمون ندارم و نخواهم داشت! اما این رو به خاطر داشته باشید که شما حقیقت رو به علت این که ذی‌نفع هستید به نفع خودتون تفسیر می‌کنید.

  4. دوست گرامی آقای سعیدی، قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به صورت مطلق موارد شمول قانون و استثنائات آن رو به طور صریح بیان کرده است و هیچ فرقی بین اطلاعات هیچ آزمونی قائل نشده است. مگر در مورد اطلاعات طبقه‌بندی شده سری! بنابراین، استدلالات جنابعالی و هر شخص دیگری فاقد ارزش حقوقی می‌باشد.

  5. دوست گرامی آقای سعیدی، اتفاقا کارمند آن وزارتخانه و آن اداره کل طرف موکل بنده مانند شما ادعا می‌نمود که این اطلاعات غیرقابل دسترسی است اما وقتی که از طریق کمیسیون قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به صورت الکترونیک با آن وزارتخانه مکاتبه صورت گرفت مدارک مربوط به نمره مصاحبه رو به کمیسیون ارسال و کمیسیون هم برای ما ارسال کرد. حالا جنابعالی هر چقدر میخواید اجتهاد در برابر نص کنید.

  6. دوست گرامی آقای سعیدی، استثنائات قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، صریحاً در خود قانون و آیین‌نامه آن بیان شده است. اجتهاد در برابر نص ننمایید هم رشته ای گرامی! مگر اطلاعات آزمون سردفتری جزء اطلاعات طبقه‌بندی سری هستش که مشمول این قانون نمیشه؟! برادر من، من جای شما باشم بازم در مورد حضرت علی علیه السلام که خدمتتون عرض کردم، بیشتر تأمل میکنم. موفق و پیروز باشید هم رشته ای گرامی.

  7. دوست گرامی آقای شهاب، من وکیل دادگستری هستم و بدون مستند ادعا نمیکنم و مستند بنده اتفاقا همون لیست قبول شدگان مرحله اول آزمون سردفتری ١٣٩٧ هستش که خود سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور رو سایت خودش منتشر کرد و بعدا از رو سایت برداشت! این لیست در حال حاضر در سایت اختبار وجود دارد.

    1. اصلا انتشار اسامی با شماره ملی حسب بند ه ماده ۵ قانون رسیدگی به تخلفات آزمونهای سراسری سبب سوء استفاده از اطلاعات داوطلبها میشه که به درستی سازمان ثبت از تو سایتشون برداشتن مگر نه مسئولیت سوء استفاده های احتمالی بر عهده این سازمان میبود.

  8. پایگاه خبری اختبار- فرایند جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضاء ویژه مناطق محروم استان‌های جنوب شرق کشور سال ۱۳۹۸ آغاز شد.

    ثبت نام منحصراً به صورت اینترنتی از طریق سایت دادگستری استان کرمان به نشانی از روز شنبه مورخ ۱۳۹۸/۰۶/۰۲ آغاز و در روز پنجشنبه مورخ ۱۳۹۸/۰۶/۲۱ پایان می‌پذیرد.

    چون توسط سازمان سنجش نیست و ثبت نام هم توسط سایت دادگستری کرمان هست حتما رانت و تقلبی در راه خواهد بود!!!
    این هم قابل توجه آقای امیرحسام که سنگ سازمان سنجش رو به سینه میزنن!!
    ا

    گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آنکه هست گیرند….

    اگه قرار باشه با هر تخلفی از طرف شخص یا مسئولی آزمونی ابطال و سال ها زحمت داوطلبین بر باد بره که دیگه هیچ!!

  9. دوست گرامی آقای سعیدی، به جایی که برا بنده یادداشت بزارید لطفاً، مثل بنده با استناد به نصوص بگویید به استناد فلان قانون شما اشتباه می‌کنید! فقط ادعا دارید که این قانون مشمول آزمون سردفتری نمیشه! مگه آزمون سردفتری رو تو کره مریخ طرح کردند که مشمول قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات نیست؟! دوست گرامی که میگید مجتهد و فقیه هستید فقط شما رو به این قاعده فقهی ارجاع میدم:
    البینه علی المدعی و الیمین علی من أنکر.
    موفق و پیروز باشید.

    1. در یادداشتی کوتاه و بین استدلال کرده ام که اساسا آزمون سردفتری از شمول این قانون که بماند حتی از هرگونه رسیدگی ترافعی نیز بیرون است.اگر به همت بیطرفانه خانم زنده دل منتشر شد بخوانید و پاسخ بفرمایید. آنجا کوتاه و مستند سخن گفته ام.

        1. با سلام
          از دو راه یادداشتی فرستادم برای سایت یکی از طریق پیام تعبیه شده در قسمت ارتباط با ما و دیگری ایمیل زیر نوشته آن که yahoo هم هست.هیچ خبری نشد. این یادداشت عمر مفید دارد.لطفا زودتر عنایت به انتشار بفرمایید.سایت شما را بسیار معتبر می دانم که یادداشت جهت انتشار در آن تقدیم کردم.آن متن را دقایقی دیگر در پیام اصلی جدایی در زمره پیامهای ذیل همین مطلب برای شما ارسال می کنم.لطفا تسریع بفرمایید.

  10. دوست گرامی آقای شهاب، به نظرت سازمان بازرسی کل کشور میاد الکی بدون شکایت شاکی در مورد آزمون سردفتری برای دیوان عدالت اداری گزارش تخلفات رو ارسال کنه؟! اگه تخلفی صورت نگرفته بود تا الان ۱۰۰% درصد مختومه شده بود! قانون اساسی میگه همه اشخاصی که شما نام بردید در برابر قانون مساوی و برابر هستند. و این که بگید فلانی منصوب فلانی هستش و فلانی معاون فلانی هستش و فلان شرکت مورد تأیید فلانی هستش از اون حرفای فاقد ارزش حقوقی هستش! دوست گرامی اگه وکیل بودید این حرف رو نمی زدید! الان پرونده‌هایی وجود داره که بیشتر از پنج سال زمان دادرسی ش طول کشیده! چه برسه به این پرونده تعداد شاکی‌ها زیاد هستش. اولاً من چنین ادعایی نکردم و تمام این مسائل رو در سایت تسنیم یکی از معترضان گفته. ضمناً شما به این سوال جواب بدید که چه طوری چهار شهری که اصلاً تو دفترچه ثبت نام آزمون نبوده در موقع اعلام نتایج وارد لیست قبول شدگان شده؟! و خیلی سوالات دیگه!
    حالا شما این مورد رو توضیح بدید. در ضمن هم بنده و هم شما باید منتظر رأی قطعی دیوان عدالت اداری باشیم و رأی هر چه بود تمکین کنیم.

    1. ما مشکلی با سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری نداریم.
      بله هر سازمان نظارتی که قانون اجازه داده به هر پرونده ای رسیدگی کنه….
      مشکل ما با معترضین ، همین ارجاع شما به سبک تخلفات هست.
      شما الان بدون هیچ منبع موثقی میگی یه نفر در سایت مثلا تسنیم فلان ادعا رو کرده پس رانت و تقلب شده و هزار مورد دیگه….
      فلانی گفته رقیب من از من ضعیف تر بوده!
      فلانی گفته فلان جا موبایل داشتن!
      اینا که نشد ادله محکمه پسند؟؟
      شما با همین موارد به پذیرفته شده اتهام تقلب و رانت زدید و اذهان عمومی رو نسبت به زحمت این پذیرفته شده مغشوش کردید و وای به روزی که آزمون تایید بشه و حق الناسی بر گردن شما باشد.
      ما که به زحمت خودمون اعتماد داریم و مطمعن هستیم بدون هیچ پارتی و تقلبی قبول شدیم و از خودمون (با اطلاع از نداشتن هیچ گونه غشی) دفاع میکنیم. وای به حال شما که با استناد به مدارک غیر معتبر دست به فرافکنه و ادعای واهی علیه ما کردید.
      وعده دیدار ما در دادگاه عدل الهی!!

  11. شما می فرمایید شاید؟
    واقعا یک وکیل دادگستری چه جور به خودش حق میده در چنین فضایی با کلمه “شاید” دیگران را متهم به رانت و تقلب کنه؟
    میدونید اگه اتهام شما ثابت نشه چه حقی از پذیرفته شده ها و سازمان ثبت گردن شما هست؟
    دخالت سازمان بازرسی دلیلی بر ادعای شما هست؟
    کجای دخالت سازمان بازرسی و قرار موقت دیوان نوشته رانت و دستکاری سایت و سامانه؟
    واقعا چه جور از احادیث استفاده میکنید که بدون هیچ سند و مدرکی اینجور اتهامی میزنید؟
    شما که برای رئیس قوه و انتصابات و سلسله مراتب هیچ ارزشی قایل نبودین؟؟
    وقتی یک سال از شکایت معترضین گذشته و هنوز نتیجه ای گرفته نشده شما چه جور چنین اتهامی میزنید؟
    اگه ریس قوه تیمی رو برای بررسی مشخص کرده باشه آیا نباید نتیجه اش به خود سازمان اعلام کنه؟ ناسلامتی معاون ریس هست و یک طرف این قضیه…
    در گزارش سازمان بازرسی که عنوان تخلف مشخص نشده و سطح تخلفات اصلا مشخص نشده است.
    شما چه جور نتیجه گرفتین سامانه دستکاری شده؟
    این رو برای مخاطبین توضیح بدین لطفا

  12. مؤسسات عمومی مشمول قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب ۱۳۸۸ طبق بند (ح) ماده (۱) آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور به شرح ذیل می‌باشد:

    ح- مؤسسات عمومی: سازمان ها و نهادهای وابسته به حکومت به معنای عام آن شامل دستگاه های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری، نهادهای انقلابی، نیروهای مسلح، قوای قضائیه و مقننه و مؤسسات، شرکت ها، سازمان ها، نهادهای وابسته به آنها و بنیادها و مؤسساتی که زیر نظر مقام معظم رهبری اداره می شوند با رعایت تبصره ذیل ماده (۱۰) قانون و همچنین هر مؤسسه، شرکت یا نهادی که تمام یا بیش از پنجاه درصد سهام آن متعلق به دولت یا حکومت که در مجموعه قوانین جمهوری اسلامی ایران آمده است.

  13. آقا یا خانم محترم ناشناس، قبلا هم گفتم آقای سعیدی، نماینده حقوقی یک شرکت دولتی و مهندس مکانیک و طراح و جزء قبول شدگان آزمون سردفتری و به احتمال زیاد بالای ۵۰ یا ۶۰ سال سن دارند. و جزء جامعه وکلای دادگستری نیستند.
    همچنین خانم یا آقای sami، به جای اینکار از قاضی تقاضا کنید که اصل پاسخنامه دستی شما رو از سازمان ثبت درخواست کند و نمره درصدهای شما با توجه کلید آزمون محاسبه بشه و در مرحله بعد نمره شما با پاسخنامه های دستی قبول شدگان اون شهری که شما انتخاب کردید پس از به دست آوردن نمره درصدهای آنان تطبیق داده شود. موفق و پیروز باشید.

    1. سلام آقای امیر حسام ممنون مرسی ازراهنمایی تون ان شاالله فردا طی لایحه تکمیلی فردا مواردی که فرمودید درخواست میکنم واقعا راهنمایی هاتون کاربردی هستند ..جا داره ازدست اندرکاران سایت محترم اختیار قدردانی وتشکر کنم

  14. هم رشته ای گرامی آقا یا خانم sami، با توجه به اینکه این کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از زیر مجموعه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستش باید در ساختمان این وزارتخانه مستقر باشه که در تهران، جنب متروی بهارستان هستش. ضمناً در سایت فرمی وجود داره به نام فرم درخواست حضوری که باید اون رو پر کنید و برای آدرس دبیرخانه کمیسیون میل کنید.

  15. هم رشته ای گرامی آقای شهاب، شاید به خاطر فشاری که تو نحوه اعلام نتایج رو سازمان مجبور شد این کار رو انجام بده! در ثانی اگه به قول شما ریگی به کفش سازمان نبود چرا بعد از قرار دادن لیست رو سایت اون لیست رو از رو سایت برداشت دقیقا مثل برداشتن تبلیغ موسسه سکه ثامن از رو سایت اتحادیه صنف جواهر و سکه! ثالثاً، اگه تخلفی صورت نگرفته به نظر شما چرا سازمان بازرسی دخالت کرد؟! چرا شخص رئیس قوه قضائیه شخصاً تیمی رو مأمور کرد جهت بررسی تخلفات صورت گرفته در آزمون؟! چرا فلان شعبه دیوان عدالت اداری دستور موقت در مورد جلوگیری از انجام اختبار پذیرفته شدگان مرحله اول صادر کرد؟! دوستان وکیل همکاری که تخصص پرونده‌های دیوان عدالت اداری رو دارند به این امر واقف هستند قضات دیوان عدالت اداری در پرونده‌های بزرگ که ذینفعان زیادی دارد بدون دلایل متقن اقدام به صدور دستور موقت نمی‌کند؛ چنان‌که در پرونده حاضر نیز قاضی محترم صادرکننده برای مستدل نمودن و تقویت دستور موقت به گزارش سازمان بازرسی کل کشور استناد نموده‌اند. ضمن این که دوست عزیز تخلف چون بر خلاف قانون صورت گرفته همیشه یه ردی از خودش بجا میزاره!
    ضمنا دوست گرامی آقای سعیدی، کجا سازمان ثبت کارنامه ارائه کرد به معترضان؟! آیا دادن یه کاغذ که فقط گفته نمره شما اینه و نمره آخرین فرد قبول شده اینه شد کارنامه؟! برادر من چرا اصرار داری حقیقت وارونه جلوه بدی؟! آیا کارنامه آزمون وکالت هم اینجوری بود؟! چون ذی‌نفع هستید باید خلاف حق حرف بزنید؟! شما که ادعا می‌کنید که به فقه پایبند هستید آیا ضریب دو سوالات احکام و معارف اسلامی آزمون با ۵۵ هزار شرکت کننده حاضر در جلسه آزمون که فقط قرار بوده ۹۰۰ نفر پذیرش داشته باشه و رقابت میلیمتری هستش برای رقابت تو آزمون به قول خودتون خانمان برانداز نبوده؟! که شما به اون برادر اهل سنت پاسخ دادید که نه چنین چیزی تأثیرگذار نبوده! دوست گرامی ما امت واحده هستیم چرا باید کاری کنیم که برادر دینی ما به عدالت ما شک کنه؟! خواهشاً به درباره اون حدیث امیرالمؤمنین درباره بیان سخن حق هر چند به ضررمون باشه بیشتر تأمل کنید!
    دوستان معترض و قبول شده امیدوارم که انشاالله در آخر این ماجرا حقی از هیچکس اعم از قبول شدگان و معترضین ضایع نشه. موفق و پیروز باشید.

    1. جناب وکیل مدافع محترم ماهیت قانونی آزمون وکالت با آزمون سردفتری متفاوت است و قیاس آنها مع الفارق! پس بگذارید یادداشت اینجانب منتشر شود و در آنجا حسابی احتجاج بفرمایید.به هرحال همه ما نیازمند نقد هستیم و کسی از نقد بی نیاز و مبرا نیست.

      1. حالا که صحبت ها به اینجا رسید میگویید که این دو آزمون با هم فرق دارند؟ همیشه کلی گویی میکنید بعلاوه اینکه در کلامتان سعی بر تغییر جهت از موضوع اصلی گفت و گو را دارید!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا