دستور موقت توقف برگزاری آزمون قضاوت ۱۴۰۰ لغو شد

پایگاه خبری اختبار- دستور موقت مبنی بر توقف برگزاری مراحل آزمون قضاوت ۱۴۰۰ لغو شده و آزمون فردا، ۱۳ اسفند، مطابق جدول زمانی اعلام شده برگزار خواهد شد.

به گزارش اختبار، هفته گذشته پایگاه خبری اختبار از صدور دستور موقت توقف فرایند برگزاری آزمون قضاوت ۱۴۰۰ در دیوان عدالت اداری خبر داد. این دستور موقت در پی شکایت یکی از متقاضیان شرکت در آزمون نسبت به کاهش حداکثر سن داوطلبان از ۳۳ به ۳۶ سال صادر شده بود.

بااینحال امروز خبرگزاری قوه قضاییه (میزان) با تایید صدور چنین دستور موقتی، اعلام کرد که شعبه صادر کننده آن را لغو کرده است.

در خبر منتشر شده از سوی میزان آمده است:

در پی ارسال لایحه‌ای از سوی معاون منابع انسانی قوه قضاییه به شعبه ۲۹ دیوان عدالت اداری مبنی بر اینکه کاهش سقف سنی برای متقاضیان شرکت در آزمون قضاوت از ۳۶ سال به ۳۳ سال حسب نظر و دستور رییس قوه قضاییه بوده لذا تعارضی با مفاد آیین نامه مصوب رئیس قوه قضاییه ندارد و تایید مراتب فوق از سوی حوزه ریاست قوه قضاییه، قاضی شعبه ۲۹ دیوان عدالت اداری که پیش از این دستور موقت دال بر توقف برگزاری این آزمون را صادر کرده بود دستور موصوف را لغو و از آن لغو اثر کرد.

با این تفاسیر برگزاری آزمون قضاوت در روز جمعه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۳ از نظر دیوان عدالت اداری بلامانع است.

گفتنی‌ست شاکی این پرونده نیز ساعتی پیش با ارسال تصویر دادنامه صادره از سوی شعبه ۲۹ دیوان عدالت اداری، خبر لغو دستور موقت توقف برگزاری آزمون را تایید کرد.

دستور موقت توقف برگزاری آزمون قضاوت ۱۴۰۰ لغو شد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. آیین نامه مصوب رئیس !!!!! ماشإ لله این مملکت چند تا رییس داره !!!!

    وقتی حال و روز استقلال رای قضاتمون اینه؛ چگونه استقلال وکلامون آرزوست؟؟؟؟؟

    عدلیه چه واژه ی غریبی !!!!

  2. برادر تو که به خاطر جذب قضات روحانی تو قسمت اون خبر داشتی یقه پاره می کردی که ای امان این آزمون مختص دانشگاهه نه حوزه😅😂

  3. دوستان هم رشته‌ای گرامی، رو این آزمون حساب باز نکنید! این آزمون نه استانداردی داره و کاملاً سلیقه‌ای هستش! به فرض که قبول بشید در مراحل بعدی چیکار می‌کنید؟! یکی از دوستانم حتی بعد از قبولی قطعی، قید قضاوت رو زد. به همین قاضی به اصطلاح مستقل دیوان عدالت اداری که دستور موقت رو صادر کرده نگاه کنید با یه لایحه یا به عبارت بهتر دیکته از بالا، تصمیمش رو لغو کرد! آیا چنین قاضی استقلال داره؟! قضاوت فقط یه مدل از کارمندی دولتی هستش که فقط عنوانش پر طمطراق هست و بس، وگرنه از اکثرشون بپرسی راضی نیستند.

    موفق و پیروز باشید.

  4. سلام چند سوال دارم ۱.اگه در آیین نامه ذکر شده که حداکثر سن ۳۶ سال پس چرا الان جذب عمومی شده ۳۳ سال _ ۲. طی این چند سال با وجود این آیین نامه که در آن ذکر شده حداکثر سن ۳۶ سال در اطلاعیه های ثبت نام جذب عمومی حداکثر سن ۴۰ سال ذکر شده و افرادی که قبلا آزمون دادن خیلی ها از این شرایط استفاده کردن پس چرا الان شرایط عوض شده ، به خدا بچه ها گناه دارن خود من با ذوق و شوق منابع رو گرفتم هزینه کردم و کتاب خریدم برنامه ریزی کردم از وقتم گرفتم به خاطر رشته حقوق و قضاوت از خوشی ها گذشتم این درست نیست گناه امسال من چیه که روی پای خودمون وایسادیم من که پدر ندارم ونون آور خانواده هستم مثل بعضی ها دستمون داخل جیب پدرمون نیست که اگه این آزمون نشد مشکلی برامون پیش نیاد آخه اگه این آزمون ازمون گرفته شه چیکار کنیم به امام حسین از روزی که اطلاعیه جذب عمومی رو دیدم دیگه امیدی به زندگی ندارم امثال من پاک زندگی کردن و هدفشون خدمت به مردمه انتظار ما اینه که شرایط رو عوض کنن آخه چطور آدم زنگی تشکیل بده می دونم خیلی ها مثل من به شرایط سنی اعتراض دارن اینکه نمیشه وقتی رئیس قوه قضائیه عوض شد شرایط هم عوض شه . (توکلت علی الله)

    1. سلام
      دیوان عدالت اداری صلاحیت رسیدگی و ابطال مصوبات رئیس قوه قضاییه را ندارد. این مهم میبایست در دادگاه حقوقی تهران مطرح شود. ابطال این مصوبه دور از انتظار نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا