دستورات ویژه رئیس قوه قضائیه در ارتباط با حوادث روزهای اخیر

رئیس قوه قضائیه ضمن تاکید بر مقابله با عوامل اصلی خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده های قضائی شد

پایگاه خبری اختبار- رئیس قوه قضائیه با صدور دستوراتی ضمن تاکید بر مقابله با عناصر اصلی اغتشاشگر و آشوب‌طلب حرفه‌ای، مخلان آرامش شهروندان و امنیت روانی مردم، افرادی که به اموال عمومی و دولتی خسارت وارد کرده‌اند، خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده های آنان شد.

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه به نقل از مرکز رسانه این قوه گزارش کرد که حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای طی تماس‌های جداگانه‌ای با دادستان کل کشور و مراجع قضایی، خطاب به آنها دستور داد در راستای حفظ امنیت و آرامش شهروندان و صیانت از زندگی عادی و روزمره آنها در سراسر کشور و مقابله با عناصر اصلی اغتشاشگر و آشوب‌طلب حرفه‌ای، مخلان آرامش شهروندان و امنیت روانی مردم، افرادی که به اموال عمومی و دولتی خسارت وارد کرده‌اند و در برابر پلیس تمرد می‌کنند، مرتبطین با سرویس‌های جاسوسی خارج از کشور برخورد بازدارنده طبق قانون صورت گیرد و در تکمیل و رسیدگی به پرونده‌های قضایی آنها هم تسریع شود.

بر اساس این گزارش رئیس قوه قضاییه کلیه دادستان‌ها و مسئولان قضایی ذی‌ربط در نقاط مختلف کشور را مکلف و موظف کرد، در این راستا بدون هیچ‌گونه اغماض و کوتاهی و در چهارچوب موازین قانونی اقدام کنند.

میزان همچنین خبر داده است که رئیس دستگاه قضا همچنین در این تماس‌ها با اشاره به شگرد دشمنان و عناصر وابسته به گروهک‌های معاند در برانگیختن هیجانات مردم به ویژه نوجوانان و جوانان و تحریک احساسات آنها با ترویج شایعات و اکاذیب‌، به مسئولان قضایی ذی‌ربط در سراسر کشور دستور داد، در مورد برخورد قانونی با منابع ترویج دروغ و شایعه هم اهتمام صورت گیرد، رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: نباید اجازه دهیم دشمن با سوءاستفاده از موقعیت به وجود آمده بخشی از جامعه را که بر اساس شنیدن برخی از اخبار غیردقیق، دارای سوال و مطالبه می باشند را مساله‌دار و دارای شبهه کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. خوشبختانه نسل جدید حقوقدان متولد شدن خوب میدونن اگر آوا و صدای آنها شنیده نشود فریاد آنها باید شنیده شود و این یعنی رسالت یک حقوق دان مطلوب و مدافع حق مظلوم فراموش نکنید برنده آن قومی است که خداوند حامی اوست.
    یدالله فوق ایدیهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا