دانشگاه آزاد و پیام‌نور به شیوه فراگیر دانشجوی کارشناسی ارشد جذب می‌کنند

آنا مدعی شد:

پایگاه خبری اختبار- خبرگزاری آنا از فراهم شدن امکان جذب دانشجوی کارشناسی ارشد به صورت فراگیر در دانشگاه‌ آزاد اسلامی و پیام نور خبر داد.

به گزارش اختبار، درحالیکه قبلا اعلام شده بود از سال ۱۴۰۰ دیگر دانشجو به شیوه فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور پذیرش نمی‌شود و این شیوه جذب دانشجو متوقف شده، خبرگزاری آنا (وابسته به دانشگاه آزاد) اعلام کرد شورای سنجش و پذیرش دانشجو مصوبه‌ای برای ادامه این فرایند تصویب کرده است.

این خبرگزاری مدعی شد قرار است دانشگاه آزاد هم به همراه دانشگاه پیام‌نور، برای نیم‌سال جاری تحصیلی در دوره کارشناسی ارشد به صورت فراگیر دانشجو جذب کند.

آنا همچنین نوشت که اخبار حکایت از موافقت سازمان بازرسی کل کشور با این مصوبه دارد.

بیشتر بخوانید:

گفتنی‌ست در زمستان سال ۱۳۹۹ شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد پذیرش دانشجو از طریق شیوه فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در سال ۱۳۹۹ آخرین دوره از پذیرش به این شیوه خواهد بود و از سال ۱۴۰۰ پذیرش دانشجو به شیوه فراگیر انجام نخواهد شد.

اطلاعیه پیشین شورای سنجش و پذیرش  در خصوص  جذب به شیوه فراگیر

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بدین‌وسیله به اطلاع داوطلبان کارشناسی ارشد و موسساتی که در زمینه دوره های فراگیر فعالیت دارند می‌رساند، براساس مصوبه جلسه ۱۶ مورخ ۹۹/۸/۱۰ شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی،در سال ۱۳۹۹ برای آخرین بار پذیرش به شیوه فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور انجام می گیرد و از سال ۱۴۰۰ این نوع پذیرش با توجه به مغایرت با «قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» لغو می گردد و هیچ موسسه ایی مجاز نیست برای داوطلبان دوره های فراگیر برگزار کند و در صورت مشاهده هر نوع فعالیت برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۵ دیدگاه ها

  1. سلام.ببخشید من ارشد پیام نور فراگیر و آزاد فراگیر ثبت نام کردم.امتحان هردو ۲۴ تیر.هر دو تا یه دفترچه آزمون دارم؟؟ یا جدا…

  2. از آزاد دفاع میکنی از پیام نور نظر بی خود میدی بنده کارشناسی پیانور مهندسی صنایع خوندم هم کلاسها تشکیل میشدن هم امتحان می‌دادیم تمام دروس هم ما توانایی تشریحی و غیر تشریحی داشتیم ولیییی امتحانات بصورت تستی برگزار میشد ک کار برای ما سخت تر میشد….توی این دانشگاه مدرک گرفتن سخت و باید از هوش بالایی برخوردار باشی،،کار هر کسی نیست پیام نور درس خوندن

  3. مگه شما تجربه دانشگاه پیام نور دارید که در مورد اون قضاوت می کنید؟
    بنده مقطع کاردانی آزاد تهران بودم.کارشناسی دانشگاه علوم‌ پزشکی تهران بودم و ارشد پیام نور
    به جرات می تونم بگم بیشترین مطالعه من در پیام نور بود چون کلاس نداشت مجبور بودم کتاب‌ها رو بخورم.
    پس شما هم زود قضاوت نکیند.نوع دانشگاه مهم نیست هرکسی با توجه به شرایطی که داره یه دانشگاه رو انتخاب میکنه مهم اینکه اون تو چه کار خواهی کرد.الان هم دکتری دارم میخونم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی.ولی نه به اندازه ارشد پیام نور.
    موفق باشید.

  4. دوست بزرگوار اصلا اینطور که میفرمایید نیست دانشگاه ازاد دروس تدریس میشه و دانشجو درسو کاربردی یاد میگیره اما پیام نور فقط باید یه سری نکترو حفظ کنه دانشجو پیام نور نمیتونه یه مطلبو تشریحی توضیح بده
    دانشگاه آزاد به هیچکس نمره الکی نمیده کاش قبل از اینکه خودتون تجربه چیزی رو داشته باشید قضاوت نمیکردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا