جلسه مجمع عمومی فوق العاده صندوق حمایت وکلای دادگستری برگزار شد

جلسه مجمع عمومی فوق العاده صندوق حمایت وکلای دادگستری برگزار شد

در این جلسه نحوه پرداخت وام به کانون ها، بیمه درمانی اعضا و برخی موضوعات دیگر بررسی شدند

جلسه مجمع عمومی فوق العاده صندوق حمایت وکلای دادگستری ساعت ده صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۴/۷/۹۳ در محل این صندوق تشکیل  شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون وکلای دادگستری مرکز، علی نجفی توانا که  ریاست جلسه را بر عهده داشت ضمن خیر مقدم به حضار و تشکر از  اعضای هیات مدیره و کارکنان صندوق حمایت در ابتدا  توضیحاتی در خصوص لایحه جامع وکالت ارایه داد  و  سپس به اتفاق آرا فرهودی نیا ( کانون آذربایجان شرقی ) و شهبازی ( کانون اردبیل) به عنوان ناظران و سلیمانی ( کانون گلستان) به عنوان منشی جلسه انتخاب شدند.

در ابتدا صورتجلسه مجمع عمومی عادی مورخ ۵/۴/۹۳ قرائت شد که بر اساس آن پیشنهادهای ارائه شده توسط کمیته منتخب مجمع عمومی در خصوص اصلاح اساسنامه ، نحوه پرداخت وام به کانون ها ، مشکلات بازنشستگان ، نحوه وصول بدهی کانون ها و کیفیت تحصیل سهم ۴ درصد کانون ها ، بیمه درمانی اعضا و همچنین تغییر و اصلاح اختیارات صندوق حمایت جهت سرمایه گذاری بررسی و سپس اتخاذ تصمیم شد.

داوودی رئیس کانون البرز و  صدیق رئیس صندوق حمایت که جزو کمیته منتخب بودند، توضیحاتی در مورد  اقدامات صورت گرفته ارایه دادند.

دستور اول: نحوه پرداخت وام به کانون ها

نحوه پرداخت وام به کانون ها اولین دستور جلسه بود که مورد بررسی قرار گرفت. پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد:

در خصوص نحوه پرداخت وام به کانون ها  که با ۱۶ رای موافق به تصویب رسید، مصوب شد که  اختیار سرمایه گذاری برای هیات مدیره صندوق در مجمع عمومی در چارچوب اساسنامه و آیین نامه با لحاظ مقتضیات روز در نظر گرفته شود و سپس اندارج این اختیار در چارچوب اساسنامه با تصویب آیین نامه مربوطه در مجمع  عمومی تصویب شد.

دستور دوم: بیمه درمانی اعضا

. در خصوص بیمه درمانی اعضا نیز  صدیق توضیح داد که بیمه سلامت دولت فعلی عمومیت یافته و نظر کارگروه آن است که این موضوع سالبه به انتفاع است. چون همه تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند. داودی نیز اظهار داشت که برابر قانون برنامه صندوق ها از ارائه خدمات بیمه پایه ممنوع شده اند و نظر کارگروه مورد تأیید قرار گرفت.

دستور سوم: تحصیل سهم ۴ درصد کانون ها

پس از بحث و بررسی با اکثریت آراء تصویب گردید که کارگروه قبلی به همراه آقای سنجر فخری و با لحاظ جنبه تخصصی موضوع، حد نصاب مندرج در آئین نامه (۴ درصد کانون ها و ۸ درصد وکلا) را بررسی و پیشنهاد خود را جهت طرح در مجمع عمومی بهمن ماه ارائه نماید. در خصوص نحوه وصول بدهی چهار درصد از کانون ها نیز مقرر شد هیأت مدیره صندوق در این خصوص با کانون ها مکاتبه و پیگیری نماید.

در خصوص بررسی تخصصی مشکلات بازنشستگان محترم پس از بحث و بررسی و استماع نظرات یکی از همکاران بازنشسته و علی رغم گزارش ارائه شده و پاسخ مکتوب در ارتباط با خواسته های عنوان شده از ناحیه بازنشستگان چون به نظر رسید به جزییات امر می باید  مورد بررسی بیشتر قرار گیرد لذا موافقت گردید کمیته سه نفره ای مرکب از حسن رستگار نماینده هیات مدیره صندوق، ناهید شید نماینده مجمع عمومی و نماینده بازنشستگان تشکیل و گزارش خود را در مجمع عمومی بهمن ماه ارائه نمایند.

موضوع بعدی اصلاح اساسنامه صندوق بود که ابتدا صدیق اعلام نمود که اساسنامه با توجه به گذشت زمان نیاز به اصلاح داشته و با برنامه ریزی منطقی تغییرات مناسبی پیشنهاد و پیش بینی شده است. سپس دکتر داودی گزارش از چگونگی و نحوه تغییرات و پیشنهادات توسط کارگروه به مجمع ارائه نمودند منجمله اینکه در این پیشنهادات قوانین مختلف به ویژه قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مدنظر قرار داشته است. نهایتاً پس از اظهارنظر تعدادی از اعضا، مقرر شد کانون ها ظرف مدت یک ماه نظرات خود را کتباً به صندوق اعلام نمایند تا پس از بررسی در دستور کار مجمع عمومی بهمن قرار گیرد.

در خصوص اعطای وام به کانون ها نیز مقرر شد کمیته سه نفره ای متشکل از  فخری ، سپهری و کامیار ظرف مدت یک ماه و نیم مبنای معیار قانونی ، مبانی و راهکارها و کیفیت این امر را بررسی و پیشنهادات خویش را اعلام تا در مجمع عمومی بهمن طرح گردد.

همچنین پیشنهاد هیأت مدیره صندوق مبنی بر اقدام جهت تغییر کاربری مسکونی به اداری (ساختمان صندوق) با پرداخت هزینه های قانونی و صرف صلاح صندوق مورد موافقت قرار گرفت.

همچنین پیشنهاد صندوق راجع به نحوه برقراری مستمری بازنشستگی و اعمال ماده ۲۱ آئین نامه اجرایی به کانون ها کتباً اعلام و کانون ها ظرف مدت یک ماه پاسخ خود را اصلاح تا در مجمع بهمن مورد بررسی قرار گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا