جزییات مرحله مصاحبه آزمون کارشناس رسمی قوه قضاییه ۱۴۰۰

پایگاه خبری اختبار- به گفته معاون سنجش و ارزیابی مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه،‌ فرآیند آزمون شفاهی داوطلبان کارشناسان رسمی قوه قضاییه ۱۴۰۰ از ۱۵ بهمن ماه به صورت متمرکز در تهران آغاز خواهد شد.

به گزارش اختبار، فتاح فتاحی در گفت‌وگویی با خبرگزاری دانشجو درباره جزییات مرحله شفاهی آزمون کارشناسی رسمی قوه قضاییه سال ۱۴۰۰ گفت:

با تصمیم شورای عالی کارشناسان مرکز، مقرر شد که مصاحبه‌ها به صورت رشته‌ای و به شیوه متمرکز در تهران انجام ‌شود.

۳ تا ۴ روز قبل از زمان مصاحبه، پیامکی برای داوطلبان ارسال می‌شود. بنابراین کسانی که سامانه پیامکی خود را مسدود کرده‌اند این روزها حتما پروفایل شخصی خود را چک کنند، ۴ روز قبل از تاریخ مصاحبه، زمان و مکان مصاحبه را می‌توانند می‌توانند در پروفایل خود ببینند.

فتاح فتاحی گفت: بعد از اطلاع رسانی به داوطلبین، اتاق مصاحبه از قبل مشخص می شود. اساتید عمومی و تخصصی آنها هم از قبل مشخص است. لازم به ذکر است کسانی که شرایط اخذ مجوز کارشناسی رسمی طبق دفترچه مصاحبه را ندارند به تهران مراجعه نکنند زیرا قبل از ورود به اتاق مصاحبه، اصل مدارم مورد نیاز طبق دفترچه آزمون بررسی و در صورت فقدان شرایط، از ورودشان به اتاق مصاحبه جلوگیری خواهد شد. امکان ارفاق و سفارش‌پذیری نیز وجود ندارد.

لذا داوطلبین درصورت داشتن شرایط لازم به ویژه داشتن سابقه کاری مرتبط براساس قانون به تهران مراجعه کنند. این که مثلا مراجعه کنند به یک وکیل و نامه‌ای بگیرند که ۵ سال در دفتر او کار کرده‌اند، به عنوان سابقه کاری مورد قبول نیست.

داوطلبین بعد از داشتن چنین صلاحیتی به مرحله که مصاحبه تخصصی خواهد بود می‌روند. اساتید در اتاق به تناسب رشته سوال می‌کنند. سپس به اتاق عمومی می روند که تعدادی سوال مربوط به شناخت عمومی داوطلبین مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. سوالات در عرصه عمومی آنچه که مورد عمل قرار می گیرد و مبتلابه است مطرح خواهد شد. لذا نیاز به مطالعه توضیح المسائل نیست و عقاید روزانه شرعی و قانونی مورد سوال قرار خواهد گرفت.

وی درخصوص علت برگزاری شفاهی آزمون در تهران نیز گفت: براساس تصمیم شورای عالی کارشناسان مرکز این اتفاق گفت. این شورا نیز بر این اساس که استاد مصاحبه‌گر تخصصی برخی رشته‌های کارشناسی رسمی در برخی استان‌ها وجود ندارد تصمیم گرفت که در تهران و به صورت متمرکز برگزار شود. علاوه بر این برخی اساتیدی که در استان‌ها حضور دارند به این علت که تخصص لازم برای سنجش داوطلبین را ندارند، از ظرفیت اساتید تهران استفاده شود. هرزمان ظرفیت اساتید تخصصی استانها تکمیل شود، آزمون را در استان‍ها برگزار خواهیم کرد.

برخی پیشنهاد دادند که کشور را منطقه‌بندی کنیم و براساس منطقه پیش برویم. مثلا برخی رشته‌ها به یک استان‌ بروند اما دسترسی استان‌ها از لحاظ سهولت رفت‌وآمد به تهران راحت‌تر از مراجعه به سایر شهرهاست.

فتاحی در پایان درباره وضعیت مصاحبه‌ها با توجه به شرایط کرونایی کشور گفت: این مرکز تابع مصوبات ستاد کرونا خواهد بود و اگر تصمیم جدیدی اخذ و از برگزاری مصاحبه‌ها ممانعت شود، زمان دیگری برای مصاحبه تعیین می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. در حکومت اسلامی و عدالت اسلامی حتما باید هزینه ایاب و ذهاب و وقت داوطلبین مورد توجه قرار بگیرد.
    هرچند متاسفانه قصد دارند شخصی که در جنوب ایران قبول شده را برای مصاحبه به تهران بکشانند…!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا