با رفع موانع برگزاری، جزییات ثبت نام و برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ به زودی اعلام می‌شود

پایگاه خبری اختبار- تاریخ ثبت نام و جزییات برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ به زودی منتشر خواهد شد.

به گزارش اختبار، موضوع برگزاری آزمون وکالت در سال جاری به یکی از چالش‌های جدی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری تبدیل شده و حالا آنطور که سخنگوی این اتحادیه گفته، بالاخره کانون‌های وکلا قرار است جزییات برگزاری این آزمون را اعلام کنند.

اختلافات میان کانون های وکلای دادگستری و قوه قضاییه در ماه های اخیر بر سر اصلاح آیین نامه لایحه استقلال کانون های وکلای دادگستری، که بخشی از آن ناظر بر شیوه برگزاری آزمون وکالت است، در آستانه اقدامات اجرایی برای برگزاری با تاخیر آزمون وکالت ۱۴۰۰ با صدور نامه هایی از سوی قوه قضاییه و اسکودا مواجه شد که نگرانی ها در مورد شکل و زمان برگزاری آزمون را تشدید می کرد.

در هفته‌های اخیر مدیران اسکودا و کانون‌های وکلا بر برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ در روز ۲۰ اسفند تاکید داشتند اما تاکنون آگهی برگزاری آزمون و جزییات ثبت نام داوطلبان مشخص نشده است.

رفع برخی موانع برگزاری؛ آگهی تا روز دوشنبه منتشر می‌شود

امروز ابراهیم کیانی، سخنگوی اسکودا، ضمن اعلامِ خبرِ رفعِ برخی موانع در برگزاری آزمون ، خاطرنشان کرد: حقوق مدنی، آیین ‌دادرسی مدنی، حقوق تجارت، اصول استنباط حقوق اسلامی و متون فقه، حقوق جزای عمومی و اختصاصی، آیین دادرسی کیفری و حقوق اساسی مواد امتحانی آزمون کارآموزی وکالت در سال ۱۴۰۰ خواهند بود که حقوق اساسی و متون فقه نسبت به سال گذشته به مواد امتحانی اضافه شده‌اند.

به گفته کیانی، آگهی آزمون کارآموزی وکالت حداکثر تا روز دوشنبه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر خواهد شد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۳ دیدگاه ها

  1. سلام کاملا درسته . پس از بیش از یک دهه مباحث تلویزیونی و نوشتاری در خصوص افزایش سهمیه کانون وکلا ،اکنون باز ترفندی دیگر و اضافه کردن حقوق اساسی و متون فقهی به ازمون . و به قول شما پرسشهایی ک اساسا خود تدوینگران قانون هم از پاسخ به چنین پرسش هایی در می مانند چرا که منظورشان چنین مفهومی ک مد نظر طراح سوال بوده است نبوده و نیست . براستی جنابان طراحان سوال ایا درسته که هر ماده قانونی رو در معنای مخالف ببرید و پرسشیطرح کنید که معنایی نداره و متعاقبا پاسخ به ان نیز مستثنی از بی مفهوم بودن نیست .

  2. ظرفیت بعضی از استان ها اعلام نشده مثلا من بین البرز و گیلان میخوام یکی انتخاب کنم. اما هر دو اعلام نشدن و ثبتنام داره شروع میشه

  3. دوست گرامی به جای اینکه این همه وقت صرف کنید برا این کامنت طولانی برید همون دو منبع رو بخونید! موفق و پیروز باشید.

    1. دوست عزیز شما هم به جای کلنجار رفتن بی مورد با افرادی که نظر میدن بهتره به کار خودتون بپردازید . مردم نیاز به توصیه شما که از روی منفعت طلبی و تعصبه ندارن .اختبار جان منتشر کنید

    2. یعنی خواندن آن دو منبع جدید که در دو سه سال تدریس می شود فقط به اندازه نگارش آن کامنت طولانی زمان می برد؟ واقعاً؟ یا شما داری خودت رو گول می زنی عزیزم؟
      یا خدای نکرده ملت را چیزی فرض کرده اید؟ دیگه کافیه!!! به ستوه آمدیم از این رویه غلط… و از ادعا های تو خالی و پوچ… و ژست های بی بته و بی بنیه و بی اساس… وقتش رسیده با خودمان رو راست باشیم…
      نمی خوام ظن بدی بزنم… ولی شما از خود نمی پرسید چرا سوالات آزمون وکالت باید هر سال عجیب و غریب تر از پارسال باشد؟ چرا؟ چرا سوالات شسته و رفته ناظر به چارچوب های اصلی رشته حقوق نیست؟؟؟ چرا سوالات از کنج قوانین و از زیر و بم گوشه های کتاب های قانون است؟؟؟؟ اگر گفتید چرا؟
      فکر کردن به این سوال ذهن را به جاهای خوبی نمی برد…
      بیشتر از این نمی خوام باز کنم… !

  4. لطفا نظرات رو بخونید و سرسری ازشون نگذرید … اکثر داوطلبان وکالت خواهان تعویق هستن … با این حجم از کتب به علاوه منابعی که اضافه شده قطعا دارید عرصه رو به داوطلب تنگ می کنید. داوطلبی که تازه فارغ التحصیل شده و با امید روز و شب داره تلاش میکنه و درس می خونه یا داوطلبی که به خاطر استرس آزمون وکالت بیماری ام اس گرفته یه جوون که تنها نان آور خانواده است و مادرش با هزار امید بزرگش کرده و پدر نداره باید به خاطر یه آزمون که سرنوشت خودش رو در گرو این آزمون ببینه بیماری بگیره که مال هفتاد هشتاد ساله هاس چرا چون امید دیگه ای نداره این همه درس خونده که اینجوری بشه آخرش… خدا رو خوش نمیاد به خاطر یه سری افکار رقابت مآبانه جوون داوطلبی که پتانسیل داره از زندگی خودش ناامید بشه… سخت نگیرید. چون بعدا باعث ضربه هایی میشه که برای یه جوون جبران ناپذیره مثل همین کسی که مثال زدم.

    1. در سال های گذشته سابقه “ایست قبلی” دو نفر از داوطلبان آزمون وکالت رو هم داریم که می خواستند رسانه ای شود اما نشد… تمام این ها طبیعی است… تا وقتی اشتغال رقبا در دست رقبا باشد وضع همین است و کاملاً طبیعی است که چنین اتفاقاتی بیافتد… طرح تسهیل اکسیری برای دردهای عمیق اجتماعی است… نه فقط در حوزه وکالت بلکه در حوزه کارشناسات رسمی و آزمون سردفتری…

  5. علت عقب ماندگی ما نسبت به کشورهای مرفّه و ثروتمند و پیشرفته همین است که ما “عرصه را به هم تنگ می کنیم”… تنگ نظر هستیم… دوست داریم خودمان فقط باشیم و دیگران همه هیچ… دو سه ماه مانده به آزمون دو تا درس جدید به صورت رسمی به مواد آزمون اضافه می کنیم… !!! برای امیدها و آرزو های همدیگر “ظرفیت” تعیین می کنیم(نه استاندارد)… سوالات را سخخخخخخت طراحی می کنیم که مبادا داوطلبی متوجه شود جواب درست کدام است… !!! هر سال منابع آزمون گسترش پیدا می کند… هر سال سخت تر از پارسال!!! می خواهید وکیل بشوید؟؟؟؟ می خواهید به جمع ما بپیوندید؟؟؟؟ حقوق خوانده اید؟؟؟؟؟؟ عممممممممراً… باید آنقدر اذیت شوید تا جانتان به لبتان برسد…. !!! باید آنقدر فشرده شوید تا با یک صدم درصد اختلاف یکی تهران قبول شود و دیگری سمنان… !!!! جانتان باید به لبتان بیاید تا یک مجوز کاری که حق مسلم شما برای ادامه حیاط و زندگی است به شما داده شود…. !!!
    جانتان باید به لبتان بیاید تا بلکه زابل قبول شوید… !!! جانتان باید به لبتان بیاید تا یک روق کاغذ به شما داده شود… جانتان باید به لبتان بیاید تا آنچه استادهای شما سال ها به شما تدریس کرده اند در عرض دو ساعت آزمون با تمام ریزه کاری هایش روی کاغذ بیاورید… !!! جانتان باید به لبتان بیاید!!! می خواهید وکیل شوید؟؟؟؟ فکر کرده اید وکیل شدن کار هر کسی است؟؟؟؟ خداوند هم وقتی می بیند ما چنین ملتی هستیم و چنین افکاری داریم *برکت* را از چنین مردمی و از چنین کشوری می گیرد… راه ها بسته می شود… خیر و خوشی و سلامتی و شادی جای خودش را به حسادت و بخل و تنگ نظری و فرومایگی و دریغ و خشم و عصبانیت و تعصب و نفرت می دهد… جامعه سلامتی خودش را از دست می دهد… و کشور لاجرم عقب می ماند…‌ در امریکا در هر ایالت اکثریت داوطلبان آزمون وکالت *قبول می شوند* (نه مردود) مثلاً در ایالت نیویورک دو هزار نفر شرکت می کنند و هزار و هشتصد نفر قبول می شوند و فقط دویست نفر رد می شوند…. در ایران برعکس… و مسلم است که چنین وضعیتی چه نتیجه ای دارد… آقایان و خانم هایی که از قله کوه به داوطلبان وکالت نگاه می کنند و آنها را موجوداتی بدون صلاحیت و زیاده خواه تصور می کنند خبر ندارند که وقتی ستون های این مملکت فرو بریزد سقف بر سر همه ما خراب خواهد شد… چنانکه تا کنون هم همین وضعیت بوده است… وقتی ما به یکدیگر آسیب بزنیم و شرایط را برای هم سخت کنیم و عرصه را بر هم تنگ کنیم نتیجه اش می شود کشوری که ارزش پولش هر روز کاهش می یابد…. آن مسئول کانون مرکز یا کانون البرز یا کانون اصفهان و کانون گیلان یا کانون های دیگر که ظرفیت های اندک اعلام می کند و سوالات سخت ارائه می دهد و منابع را هر سال می افزایند وقتی وارد یک سوپر مارکت می شود و اجناس را هر روز گرانتر از دیروز می بیند باید یادش بیاید که خود او نیز باعث این ذلت و خواری و تنزل ارزش پول کشور است… خود او عرصه را بر هموطن خودش تنگ کرده است و باعث شده کشور از دیگر کشورها جا بماند… خود اوست که عامل گرانی و بدبختی شده است… خود اوست که با بی توجهی به نتایج گسترده تری که تصمیمگیری هایش برای سایر مردم کشور دارد بخشی از این فاجعه بزرگتر است و در آن سهیم است… مشکل اصلی ما جوانان این است که بزرگترهای ما متوجه اهمیت صندلی ای که روی آن نشسته اند “نیستند”… متوجه اهمیت و گسترده ی تصمیم های کوچک خود روی سرنوشت یک کشور نیستند و فکر می کنند تصمیمات ریاست جمهوری فقط می تواند روی سرنوشت کشور اثر بگذارد… متوجه اهمیت دقایق جان و جوانی نسل بعد نیستند..
    ظرفیت بندی + سوالات سخت + منابع زیاد + سوالات مبهم + سوالاتی که وکلای پایه یک نمی توانند جواب بدهند اینها همه یعنی تباه شدن جان و جوانی نسل بعد پشت آزمونی که قرار است آنها را اذیت و پشیمان کند… آزمونی که قرار است به آنها بگوید شما اشتباه کردید حقوق را انتخاب کرده اید… ما اینجا هستیم و شما نباید اینجا باشید… ما همه چیز و شما همه هیچ و بیسواد هستید!!!
    ما اینجا هستیم و شما نباید اینجا باشید!!!
    چون… ؟ چون… ؟ چون… ؟ ما تنگ نظر هستیم؟ نه! چون شما بیسواد هستید… ! شما صلاحیت ندارید… ! شما نمب دانید! بفرما… ! اگر تونستید این سوالات را پاسخ بدهید… اگر تونستید این آزمون را پشت سر بگذارید… اگر تونستید در ظرفیت های تعیین شده قبول شوید..‌ ! پس حالا دیدید که اشکال از شماست و نه از ما… !!! !!! !!!
    ما اشکالی نداریم…
    شما ایراد دارید…
    شما درس نخوان هستید…
    اگر آزمون ایراد دارد چرا فلانی قبول می شود؟
    چرا فلانی رتبه یک می شود؟
    (و البته آنها به این فکر نمی کنند که در آزمونی که ظرفیت بندی و رتبه بندی دارد اگر همه سوالات آزمون وکالت از درس شیمس یا فیزیک هم باشد بالاخره در نهایت یک نفر رتبه یک می شود و دیگری دو و دیگری هزار و این دلیل نمی شود که بگوییم چون اینها قبول می شوند پس آزمون و روش برگزاری و غیره درست و خوب بوده…)

    اختبار عزیز سانسور یادت نره…
    و این سانسور های کوچک خود بخشی از آن تصویر بزرگتر است که عرض شد…
    خود بخشی از معضلات یک کشور جهان سوم است که چاره را در لاپوشانی کردن مشکلات می بیند و نه در بیان آنها..‌

  6. بخدا اخر برجه هیچکس پول ثبت نام نداره اینهمه ملتو الاف کردید اول برج بذارید ثبت نامو الان داوطلبا باید از اینور و اونور قرض کنن

    1. سلام نگران نباش ثبت نام معمولا ده روزه تازه بعدشم تمدید میشه
      خدا ازشون نگذره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا