جزییات تکمیل‌ظرفیت آزمون وکالت ۹۷ کانون مرکز بعد از اردیبهشت مشخص می‌شود

عیسی امینی:

اقدامات طراحان طرح آموزش و پذیرش وکالت به نتیجه نرسیده است

پایگاه خبری اختبار- رییس کانون وکلای مرکز با تأکید بر اینکه جامعه وکالت به افزایش ظرفیت جذب وکیل معتقد است و باید همت بیشتری در این زمینه به خرج دهد، آخرین اخبار درباره ظرفیت آزمون وکالت سال ۹۸ و تکمیل ظرفیت سال ۹۷ را اعلام کرد.

به گزارش اختبار به نقل از تشنیم، عیسی امینی با اشاره به اینکه چند ماه است خودش، رییس اسکودا و آقایان ثابت‌قدم و مالکی به صورت هفتگی و منظم در جلسات کمیسیون قضایی در مورد طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت حضور دارد، اظهار کرد: این طرح که بیشتر مواد اولیه آن مورد تأکید طراحان بود در کمیسیون مورد تأیید قرار نگرفت.

وی با بیان اینکه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به این نتیجه رسیده‌ است که ظرفیت و سنجش علمی باید وجود داشته باشد، افزود: نگرش جامعه وکالت نیز این است که باید در جذب همت بیشتری کرد و من می‌توانم این قول را به دوستان بدهم، تا زما

نی که من مدیریت کانون مرکز را بر عهده دارم به ظرفیت جذب اضافه می‌شود و کم نمی‌شود.

امینی طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت را بی‌اساس دانست و با بیان اینکه هدف از آن گرفتار کردن دادگستری و کانون وکلا به نابسامانی، چالش و درگیری است، گفت: هر چند که طراحان از ۱۰ نفر که غالبا خارج از کمیسیون قضایی و نامطلع از پشت‌پرده‌ها هستند، امضا جمع کردند و به هیئت رئیسه هم بردند اما با توجه به جلسات زیادی که با نمایندگان محترم مجلس و کمیسیون داشتیم با اطمینان میگویم که این روش‌ها موفق نبوده است.

رییس کانون وکلای مرکز با تصریح بر اینکه خود جامعه وکالت به اضافه کردن آمار ظرفیت اعتقاد دارد، یادآور شد: رویه خود من هم همین بوده است؛ افزایش ظرفیت سال بعد را نمی‌توانم پیش‌بینی کنم اما نظر خودم این است که ۱۲۰۰ نفر امسال باید ۱۰ درصد افزایش یابد همچنان که در سال ۹۷ هم نسبت به سال ۹۶ نزدیک به ۱۰ درصد افزایش ظرفیت داشتیم.

امینی وجود مشکلات بیکاری، ضرورت‌های آموزشی و نظارتی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه در چنین شرایطی همت ما باید در جذب بیشتر باشد، گفت: ما به افزایش ظرفیت بی‌حساب و کتاب اعتقاد نداریم اما به تکمیل ظرفیت اعتقاد داریم که امسال هم مثل ادوار مختلف اعمال خواهد شد و کسانی که به هر دلیلی ثبت‌نام نکرده‌اند اگر تا پایان  اردیبهشت اقدام نکنند، به کمیسیون تعیین ظرفیت اعلام خواهیم کرد و تکمیل ظرفیت حسب رتبه‌ها و مطابق قانون هم برای سهمیه آزاد و هم ایثارگر اعمال خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. سلام و با تشکر از سایت خوب اختبار
    پیشنهاد بنده این است که کانون مرکز برای جلوگیری از ضایع شدن حق کسانی که در ظرفیت اصلی یعنی همان ۱۲۰۰ نفر بودند را در مرحله تکمیل ظرفیت بپذیرد.
    یعنی ریاست و هیئت مدیره کانون مرکز ترتیبی اتخاذ بفرمایند که کسانی که رتبه ۸۴۰_۱۲۰۰ را داشتند و در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کرده اند، پذیرفته شوند
    زیرا این افراد رتبه و درصدهای خیلی خوبی در آزمون وکالت داشتند. و روا نیست کسانی با این رتبه و تراز یکسال پشت آزمون بمانند…
    امیدوارم

  2. واقعا اوضاع کار خوب نیست.من تعجب می کنم استاد امیینی چطور حرف از افزایش ظرفیت در سال آتی می زنن.

  3. درود بر رئیس محترم کانون امیدوارم این طرح شوم و فساد آور تصویب نشه و باعث اشباع هرچه بیشتر وکیل در جامعه نشه

  4. با سلام و احترام خدمت رئیس محترم کانون مرکز جناب آقای دکتر امینی و سایر مسئولین ذی ربط در این خصوص و اعضای محترم کمیسیون قضایی. ضمن تقدیر بابت زحمات با ارزش شما و آرزوی موفقیت در سال جدید انشاالله که جامعه ی وکالت از این تلاطم به سلامت عبور کند و برای جوانانی هم شایسته ی حضور در این عرصه هستند ارزوی توفیق دارم که در سال جدید و آزمون جدید با تلاش و جدیت به خواسته های خود برسند و از وعده های پوچ و عوام فریبانه و پوپولیسی متولیان طرح مخرب وکالت هم دوری کنند و با کمی همت وکیل شوند. این آقای آن اصلا دلسوز ما جوانان نیستند چرا که در این کشور کلی شغل داره واگذار میشه از دفتر اسناد رسمی بگیر تا دفتر خدمات قضایی تا… اما همه رو به بازنشسته ها میدن و جوانان جایگاهی ندارن چرا به آنها متعرض نمیشن؟ غیر از اینست که دروغ گو و سفسطه کارن؟

    1. سلام. اگر کسی در آزمون وکالت شرکت کرده باشه و یه مدت درس خونده باشه در حد ۵ ماه و روزی مثلا نزدیک به ۸ تا ۱۰ ساعت و کمی هم پایه علمی داشته باشه ینی نرفته باشه دانشگاه صرفا یه مدرک داشته باشه میتونه تو این آزمون قبول بشه پس کسانی که قبول نمیشن یا صرفا مدرک دارن یا وقت نمیکنن درس بخونن. تو مناظره هایی که در خصوص طرح وکالت برگزار میشد اگه دیده باشید و دقت کرده باشین کسانی که همراه متولیان طرح کاذب وکالت بودن یه عده آدم با سنین ۳۰ تا ۴۰ سال بودن که از درس خوندن گریزانن یا از سایر رشته ها اومدن و جور بی کاری آنها رو میخوان کانون وکلا بر عهده بگیرد. اما همه ی کسانی که ب خود اعتماد دارن و کمی همت دارن ناامید نیستن و با کمی تلاش هرچند آزمون سخت باشه یا اسون اخلافی باشه یا نباشه میخونن و وکیل میشن. دوستان توجه داشته باشید ک وجود سوالات اختلافی اصلا دلیل نمیشه ک حق شما ضایع بشه چون در هر صورت شرایط همه یکسان هست

      مهمترین مطلبی که باید بگم و به عینه دیدم و چشیدم این است که آزمون یه مرحله ای هست و هیچ گونه سلیقه ای اعمال نمیشه چقد جوانان میرن آزمون قضاوت و با اعمال سلیقه رو برو میشن و رد میشن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا