جزییات ترم تابستان دانشگاه آزاد اسلامی

ثبت‌نام ترم تابستان رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از ۱۷ تیر ۹۶ آغاز می‌شود

پایگاه خبری اختبار- تعطیلات تابستانی دانشگاه آزاد اسلامی از امروز آغاز و تا ۱۶ تیر ادامه دارد و واحدها و مراکز آموزشی این دانشگاه‌ می‌توانند از ۱۷ تیر نسبت به ثبت‌نام متقاضیان ترم تابستان در واحدها در رشته‌های غیر پزشکی اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از آنا، تعطیلات تابستانی دانشگاه آزاد اسلامی از امروز ۳ تیر آغاز و تا ۱۶ همین ماه ادامه دارد. کارکنان و اعضای هیات علمی واحدها و مراکز آموزشی سازمان سما در این مدت از مرخصی تشویقی بهره‌مند می‌شوند و واحدهایی که مجری دوره تابستانی یا برگزار کننده کنکور سراسری هستند با هماهنگی دبیرخانه هیات امنای استانی و با حداقل نیروی انسانی برنامه‌ریزی لازم را انجام خواهند داد.

همچنین ثبت‌نام دوره تابستان در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از تاریخ ۱۷ تیر است و کلاس‌های درسی از تاریخ ۲۴ شروع می‌شود و تا دوم شهریور ادامه داد. براساس بخشنامه معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی که پیش از این ابلاغ شده بود، زمان برگزاری امتحانات نیز از تاریخ ۴ تا ۹ شهریور تعیین شده است.

هچنین بر مبنای این بخشنامه، تعداد کل ساعت‌های تدریس دروس نظری و عملی در دوره تابستان مشابه نیمسال‌های اول و دوم است و در ۶ هفته آموزشی اجرا می‌شود. واحدهای دانشگاهی موظف هستند درباره واحدهای درسی ارائه شده در دوره تابستان، اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند. بر این اساس واحدهای دانشگاهی به گونه‌ای برای تشکیل ۱۶ جلسه کلاس برنامه‌ریزی کنند که برای هر درس در هر هفته حداکثر سه جلسه در نظر گرفته شود.

حداکثر تعداد واحدهای درسی دوره تابستان برای مقاطع مختلف تحصیلی براساس این بخشنامه در جدول زیر آمده است:

دکتر تخصصی

کارشناسی ارشد

دکتری حرفه‌ای دامپزشکی دوره پیش درمانگاهی

کارشناسی پیوسته و ناپیوسته

کاردانی پیوسته و ناپیوسته

مقطع

 

دو درس جبرانی تا سقف ۶ واحد

۸

۸

۸

حداکثر تعداد واحد انتخابی

بر اساس بخشنامه معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، ثبت‌نام و برگزاری امتحان جامع در دوره تابستان برای دانشجویان دکتری تخصصی ممنوع است.

در قسمتی از این بخشنامه آمده است: «شهریه دوره تابستان برای دانشجویان دوره کاردانی، کارشناسی، دکتری حرفه‌ای دامپزشکی و کارشناسی ارشد تا حداکثر ۶ واحد درسی یک دوم شهریه ثابت به علاوه شهریه متغیر هر واحد درسی است. در صورتی که بیشتر از ۶ واحد انتخاب داشته باشند، دو سوم شهریه ثابت به علاوه شهریه متغیر هر واحد درسی است.»

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا