جزئیات و نحوه پرداخت وام به دانشجویان دانشگاه پیام نور

جزئیات و نحوه پرداخت وام به دانشجویان دانشگاه پیام نور

به منظور رفاه و تسهیل در پرداخت شهریه تحصیلی دانشجویان و بر حسب مقررات و آئین‌نامه‌های مربوط، دانشگاه پیام نور به دانشجویان واجد شرایط وام تحصیلی اعطا می‌کند.

 به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، میزان مبلغ وام برحسب مقررات مربوط به آیین‌نامه‌ها صورت گرفته است و میزان مشخص شده برای دوره‌های کارشناسی از ۱۵۰ هزار تومان به ۲۵۰ هزار تومان، برای کارشناسی ارشد از ۷۰۰ هزار تومان به یک میلیون تومان و برای مقطع دکتری از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

لذا آن دسته از دانشجویانی که مایل به استفاده از این تسهیلات هستند باید ضمن رعایت مندرجات دستورالعمل، جهت دریافت وام در طول تحصیل به امور دانشجویی دانشکده خود و یا وب سایت دانشگاه – صندوق رفاه دانشجویان مراجعه کنند.

بر این اساس، نیاز مالی، رعایت شئونات دانشجویی و صلاحیت اخلاقی، عدم استفاده از وام یا بورس تحصیلی، عدم اشتغال به کار در زمان دریافت وام دانشجویی و سپردن سند تعهد با ضامن معتبر پس از اطمینان از اختصاص وام برخی از شرایط دریافت وام است.

شاین ذکر است، درصورت گذشتن بیش از چهار سال (۸ نیمسال) برای مقطع کارشناسی و دوسال (چهار نیمسال ) برای مقطع کارشناسی ارشد از ورود به دانشگاه، هیچگونه وامی به این دانشجویان تعلق نمی‌گیرد.

همچنین متقاضیان وام عمره دانشجویی و عتبات با ارائه مدارک معتبر و تنها برای یکبار می‌توانند از وام مربوطه بهره‌مند شوند.

مهلت بازپرداخت وام صندوق رفاه برای دانشجویان انصرافی اخراجی و یا ترک تحصیل بلافاصله پس از روشن شدن وضعیت دانشجو توسط مدیریت آموزش دانشگاه به صورت یکجا و با احتساب ۴% کارمزد وام از زمان دریافت طی یک فیش کلی که فقط تا پایان وقت اداری همان روز قابل پرداخت است.

همچنین بازپرداخت وام برای دانشجویان فارغ التحصیل پس از روشن شدن وضعیت و اعلام تاریخ فراغت از تحصیل توسط مدیریت آموزش دانشگاه به دو صورت اقساط و نقدی امکانپذیر است.

در همین راستا در صورت تحقق شرایط عمومی دریافت وام دانشجویی، دانشجویانی که درسنوات قبل درخواست وام داشته و سند تعهد محضری را تکمیل و تحویل مراکز آموزشی خود داده‌اند، برگ درخواست وام شهریه را تکمیل نموده و تحویل اداره خدمات دانشجویی دهند.

دانشجویانی که تاکنون درخواست وام شهریه نکرده‌اند و همچنین دانشجویان جدیدالورود، در این نیمسال تحصیلی می توانند درخواست خود را تحویل نموده و پس از اطمینان از اختصاص وام شهریه نسبت به تکمیل سند تعهد محضری و فرمهای مشخصات و ارائه تصویر شناسنامه وکارت ملی نسبت به درخواست وام دانشجویی اقدام نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا