ثبت نام دکتری پژوهش محور دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد

علوی فاضل، معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد

ثبت نام دکتری پژوهش محور دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد

متقاضیان دوره دکتری پژوهش محور باید در گروه علوم انسانی حداقل دارای معدل ۱۸  باشند

دکتر علوی فاضل با اعلام این خبر به روابط عمومی معاونت سنجش وپذیرش گفت: ثبت نام دوره های دکتری تخصصی پژوهش محور دانشگاه آزاد اسلامی ازساعت ۱۶ روز سه شنبه مورخ ۸/۷/۹۳ آغاز و تا روزیکشنبه ۲۷مهرماه ادامه خواهد داشت. متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت www.azmoon.org نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

علوی فاضل در مورد شرایط ثبت نام گفت: متقاضیان دوره دکتری پژوهش محور باید در گروه علوم انسانی حداقل دارای معدل ۱۸ و در گروه غیرانسانی حداقل دارای معدل ۱۷ در مقطع کارشناسی ارشد باشند.

وی در مورد ویژگی های این متد تحصیل گفت: این متد تحصیلی بیشتر متکی بر پژوهش و کار تحقیقی دانشجو زیرنظر استاد راهنما می باشد. لذا با توجه به اینکه یکی از نیازهای کشور ارتباط بین آموزش و صنعت و تجارت است، در این دوره نیز پایان نامه ها می بایست بتواند به نیازهای بازار کار پاسخ مناسبی دهد و در این راستا به رشته تحریر درآید.

وی در مورد تفاوت دوره های پژوهش محور با دوره های دیگر گفت: به لحاظ مدرک، استخدام و … هیچ تفاوتی بین مدارک پژوهش محور و دوره های آموزشی و پژوهشی وجود ندارد. فقط در دوره دکتری پژوهش محور تأکید بر این است که دانشجویان، به تحقیقات در زمینه های کاربردی تر موردنیاز کشور رو آورند.

وی در مورد نحوه گزینش گفت: پس از پایان ثبت نام اینترنتی، افراد واجد شرایط در کلیه رشته ها به معاونت پژوهشی معرفی خواهند شد تا مصاحبه علمی از آنها صورت گیردو طرحهای تحقیقاتی پیشنهادی آنها مورد بررسی قرارگیرد در نهایت نیز نتیجه آزمون مصاحبه، از طریق معاونت سنجش و پژوهش اعلام خواهد شد.

وی در پایان گفت: بخشی از هزینه های دوره تحصیل پژوهش محور از محل اعتبارات طرح های تحقیقاتی اساتید راهنما پرداخت می شود و بخشی از آن را خود دانشگاه متقبل خواهد شد. اما چنانچه به هر دلیل هزینه های دوره توسط استاد راهنما پرداخت نشود، هزینه ها مستقیماً از خود دانشجو اخذ خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا