ثبت نام بن کارت دانشجویی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آغاز شد

مدیر کمیته رفاهی و هماهنگی نهادهای همکار بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام کرد

ثبت نام بن کارت دانشجویی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آغاز شد

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ برگزار خواهد شد

مدیر کمیته رفاهی و هماهنگی نهادهای همکار بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به توزیع هدفمند بن‌های الکترونیک کتاب برای دانشجویان در این دوره از نمایشگاه گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با عوامل فنی و سایت، کار ثبت‌نام از ساعت ۱۴ امروز امروز شنبه ۲۹ فروردین آغاز شده و تا ۵ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، نیکنام حسین پور گفت: با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید مبنی بر هدفمند کردن یارانه‌ها، برنامه ویژه‌ای را برای بن کارت‌های الکترونیک در نظر گرفته‌ایم. دانشجویان تهرانی به دلیل زیرساخت‌های فنی و دسترسی‌های بیشتر، کار ثبت‌نام را با سهولت بیشتری انجام می‌دهند. گزارش‌های دریافتی نیز نشان می‌دهد که در سال‌های گذشته بیشترین دریافت‌کنندگان بن‌های الکترونیک از استان تهران و شهرهای اطراف تهران بوده‌اند.

وی ادامه داد: امسال با هماهنگی‌هایی که با وزارت علوم تحقیقات و فناوری انجام شده است، گستره آموزش عالی در کشور را دریافت کرده‌ایم. با این اطلاعات مشخص است که در هر استان چه تعداد دانشجو وجود دارد. بر همین اساس میزان مبلغ تخصیص داده شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد در میان استان‌ها تقسیم شده است. با این شرایط استان‌هایی که دانشجویان بیشتری دارند مبلغ یارانه بیشتری دریافت می‌کنند و استان‌هایی که دانشجویان کمتری دارند، مبلغ یارانه کمتری دریافت خواهند کرد. این یارانه برای هر استان ثابت است و دانشجوی یک استان نمی‌تواند از یارانه استان دیگر استفاده کند.

وی با تاکید بر رعایت عدالت توزیعی با به اجرای این طرح گفت: این اقدام زمان ثبت‌نام را بیشتر می‌کند اما عدالت توزیعی با این شرایط بیشتر رعایت خواهد شد. این برای اولین بار است که چنین اقدامی انجام می‌شود و با سیاست‌های دولت در حوزه هدفمندی یارانه‌ها هماهنگی دارد.

به گزارش روابط عمومی بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران ،حسین‌پور درباره زمان ثبت‌نام برای دریافت بن کارت الکترونیک گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با عوامل فنی و سایت، کار ثبت‌نام از بعد از ظهر امروز آغاز می شود و تا ۵ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. امیدواریم دانشجویان با فاصله زمانی مناسب اختصاص داده شده با آرامش و طمانینه به ثبت‌نام بپردازند. دانشجویان باید ازطریق سایت http://bon.tibf.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

راهنمای ثبت نام و خرید بن کارت دانشجویی

 معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاستهای ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور،  هر ساله در ایام برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کارت ویژه خرید یارانه ای کتاب را در اختیار دانشجویان عزیز قرار می دهد. در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز این کارت با شرایط ذیل در اختیار دانشجویان قرار می گیرد:

بن کارت دانشجویی صرفاً ویژه دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و طلاب علوم دینی است.

زمان ثبت نام:  از نیمه دوم فروردین ۱۳۹۴ تا قبل از برگزاری نمایشگاه و از طریق سامانه ثبت نام  بن کارت دانشجویی به آدرس  bon.tibf.ir است.

زمان توزیع کارت: از تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ تا پایان نمایشگاه ۲۶ اردیبهشت است.

تحویل کارت: متقاضیان پس از ثبت نام و تأیید هویت و پرداخت سهم دانشجو (به صورت اینترنتی) برای دریافت بن کارت می‌بایست شخصا و صرفاً به شعبه‌ای که در زمان ثبت نام انتخاب نموده‌اند مراجعه کرده و از مراجعه به شعب دیگر خودداری نمایند. تاکید می شود کارت فقط به شخص متقاضی تحویل داده می شود و لا غیر.

مدارک لازم هنگام دریافت کارت عبارتند از کارت دانشجویی یا طلبگی معتبر، کارت ملی و شماره رهگیری ثبت‌نام در سامانه. مدارک دیگر مانند شناسنامه یا گواهینامه مورد قبول نمی باشد.

هر دانشجو مجاز به دریافت یک کارت الکترونیکی یارانه‌ای کتاب است.

اعتبار موجود در کارت‌ها ۸۰۰،۰۰۰ هزار ریال است که ۴۰۰،۰۰۰ هزار ریال آن به عنوان یارانه کتاب توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معادل آن نیز توسط شخص دریافت کننده کارت به صورت اینترنتی پرداخت می‌شود.

یارانه پرداختی برای خرید کتاب از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است. کارتهای ویژه خرید فقط در مدت برگزاری نمایشگاه اعتبار داشته و از طریق دستگاههای کارت خوان داخل غرفه ناشران  قابل استفاده است.

اسامی دانشگاهها: چنانچه نام واحد دانشگاهی شما در لیست وجود ندارد، بویژه دانشگاههای جدید التاسیس، عنوان دقیق را به آدرس bon@tibf.ir ایمیل کنید.

دانشگاه پیام نور: دانشجویان واحدهای پیام نور در شهرستانها نام واحد مرکز استان خود را به عنوان دانشگاه محل تحصیل انتخاب کنند. مثلا دانشجویان واحد ایرانشهر باید دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان را انتخاب نمایند.

نحوه ثبت نام در سایت: اول: عضو شوید دوم: وارد حساب کاربری تان شوید و خرید بن را انجام دهید.

ورود اطلاعات نادرست: چنانچه اطلاعات اشتباه وارد کنید، مثلا شماره دانشجویی، می توانید وارد پروفایل خود شده و ویرایش نمایید.

ایمیل معتبر: ایمیل مورد استفاده باید معتبر بوده و درست وارد سامانه شود چرا که قابل ویرایش نیست و برای فراموشی رمزورود یا دیگر اطلاعات مورد نیاز است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا