تمدید استجازه دادگاه‌های ویژه مفاسد اقتصادی تا زمان تصویب قانون مربوطه در مجلس

پایگاه خبری اختبار- پس از منقضی شدن مهلت اذن رهبر انقلاب نسبت به رسیدگی پرونده های موضوع قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی در دادگـاه‌های ویژه در شهریور ۱۴۰۰، رئیس قوه قضاییه با ارسال نامه‌ای به ایشان درخواست تمدید مهلت استجازه را مطرح کرد و این درخواست با موافقت رهبر انقلاب همراه شد.

بر این اساس، این استجازه بدون مدت مشخص و تا هنگام تصویب قانون مربوطه در مجلس، تمدید شده است.

گفتنی‌ست تمدید استجازه از سوی ایشان درحالی صورت می‌گیرد که قرار بود مجلس مصوبه‌ای را برای قانونی شدن فعالیت این دادگاه‌ها تصویب کند. اسماعیلی، سخنگوی سابق قوه قضائیه نیز در شهریور ۱۳۹۹ گفته بود پیش‌بینی می‌کند چنین قانونی در کمتر از یک سال تصویب و اجرایی شود.

متن نامه رئیس قوه قضاییه به رهبر انقلاب و درخواست تمدید مهلت استجازه

محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی خامنه ای « دامت برکاته»
رهبر معظم انقلاب اسلامی

با اهدای سلام وت حیات

احتراما، پیروی نامه شماره ۹۰۰۰/۸۷۱۹۳/۱۰۰ – ۹۹/۵/١۴ مبنی بر اذن حضرتعالی نسبت به رسیدگی پرونده های موضوع قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی در دادگـاه هـای ویـژه مطابق با ترتیبات خاص، به استحضار عالی می رساند:

از همان زمان، اصلاح قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی در دستورکار مشترک قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و طرح اصلاح قانون مذکور به طور مشترک تدوین و پس از طی فرایند تقنینی به تصویب کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی رسید و زمینه طرح آن در صحن علنی مجلس فراهم شد و امیدوار بودیم در اوایـل سـال جـاری در صحن مجلس مطرح و رای گیری شود.

لکن با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و فرایند رسیدگی به صلاحیت وزرا و نیز تعطیلات مجلس، موجب طولانی شدن روند اصلاح قانون مذکور شد و از سوی دیگر مهلت استجازه فعلی در پایان شهریور ماه ١۴٠٠ به پایان می رسـد.

خواهشمند اسـت بـه منظـور جلوگیری از خلاء قانونی در روند رسیدگی مراجـع قضـایی، اجازه فرمائید تا زمان تصویب و لازم الاجرا شدن قانون جدید، مطابق اذن قبلی اقدام گردد.

و الامر الیکم والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

غلامحسین محسنی اژه‌ای

متن نامه رییس حوزه ریاست قوه قضاییه درباره موافقت رهبر انقلاب با تمدید مهلت استجازه

جناب آقای حشمتی مهذب
رئیس کل محترم دادگستری استان تهران

سلام علیکم
احتراما، با عنایت به نامه شماره ۹۰۰۰/۴۵۰۴۹/۱۰۰ -۱۴۰۰/۰۶/۳۰ ریاست محترم قوه قضائیه درخصوص تداوم اذن مقام معظم رهبری «مدظله العالی » نسبت به رسیدگی به پرونده های موضوع قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی در دادگاه های ویژه مطابق با ترتیبات خاص اعلام می دارد مقام معظم رهبری « مدظله العالی » با درخواست مذکور تا زمان تصویب قانون مربوط در مجلس شورای اسلامی موافقت فرمودند. مراتب به همراه تصویر نامه فوق جهت اقدام لازم به حضور سال می گردد.

محمد رضا صارمی
رییس حوزه ریاست قوه قضاییه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا