تعرفه‌ دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در آستانه افزایش

پایگاه خبری اختبار- مدیر عامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از ارائه پیشنهاد افزایش تعرفه این دفاتر خبر داد.

به گزارش اختبار، حسن روحانی‌نیا در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۴ اساسنامه مصوب ۱۵ مهرماه ۱۳۹۷ و همچنین ماده ۱۳ آیین نامه اجرایی کانون خدمات الکترونیک قضایی که در ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ تصویب شده است، وظیفه تنظیم و پیشنهاد تعرفه خدمات دفاتر به عهده هیئت مدیره کانون است. پیشنهاد تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با توجه به تورم موجود در جامعه و سیاست های جاری قوه قضاییه تنظیم شده است.

وی در پاسخ به این سوال که تعرفه خدمات الکترونیک قضایی از سوی کدام نهاد ارائه می‌شود؟، گفت: در تنظیم بودجه سال ۱۴۰۲ تلاش شد که روش تحلیلی و محاسبه جزء به جزء زمان و هزینه صرف شده برای هر خدمت در تنظیم بودجه ۱۴۰۱، به شکلی جامع‌تر و با نگاهی دقیق‌تر نگریسته شود. در واقع برای پیشنهاد تعرفه هر خدمت ۲ عنوان مهم مورد توجه قرار گرفت. یک عنوان فضای تورمی کشور است که متاسفانه همه هزینه‌ها مانند آب، برق، گاز، تلفن، کاغذ، اینترنت، کارتریج، منابع انسانی، اجاره دفاتر و موارد دیگر را تحت الشعاع قرار می دهد.

مدیر عامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ادامه داد: بخش دیگر که برای اصلاح تعرفه‌ها به آن توجه شد، جزئیات و ریز عملیات هر خدمت بود. به عنوان نمونه برای ارائه هر خدمت، مدت زمان مشخصی صرف می شود. برای هر عملیات جزء مانند احراز هویت، کنترل مدارک، تنفس کاربر، کنترل متن توسط ذی‌نفع، عملیات مالی یک خدمت و تایید مدیر دفتر به عنوان اجزاء یک خدمت، زمانی مشخص اختصاص می یابد. بنابراین، زمانبندی دقیق این اجزا احصا شد و بر اساس هزینه‌ای که به نیروی انسانی، به فضای فیزیکی، به اینترنت و بسیاری از عناوین هزینه‌ای دیگر تحمیل می شود، محاسبه جمعی را مد نظر قرار دادیم.

وی همچنین بیان کرد: در بعضی عناوین، کانون شیوه محاسبه را تغییر داد تا تعرفه ها واقعی‌تر باشند. به عنوان مثال، برای ملاقات از راه دور زندانیان به ازای هر ۲۰ دقیقه ۲۰ هزار تومان تعیین شده بود که با واقعیات اقتصادی جامعه فاصله بسیاری داشت. بنابراین شیوه محاسبه تعرفه این خدمت و موارد دیگر به طور کلی متحول شد. به نحوی که هم هدفمند باشد، هم به مردم فشار نیاید و هم دفتر، حق‌الزحمه‌ی مناسبی دریافت کند.

بیشتر بخوانید:

فهرست دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان تهران

فهرست دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر کشور

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. هزینه گزاف را میگیرن که هیچ میرید یک شکایت یا شکوائیه یا لایحه وغیره مینویسی اول میری پیش یک عریضه نویس .لایحه نویس حتی پیش وکیلی میری لایحه وغیره مینویسه پول می دهی همانی که نوشته شده توسط وکیل یا عریضه نویس یا لایحه نویس میان یک کاری میکنند درست ثبت نمیکنند یا مدارک هایت را درست ثبت نمیکنند بعد روشیشه هم نوشتن مطالعه کنید دفاتر خدمات قضایی هیچ گونه مسئولیتی را نمی پذیرد بنده چندین بار تو استان گلستان جاهی مختلف دفتر خدمات قضایی دعوای لفظی کردم یکبار هم یکجا مسئول دفاتر خدمات قضایی به ۱۱۰زنگ میزنه میگه ایجاد مزاحمت میکنه کدام مزاحمت کار مردم را درست انجام بدهند مردم از چشم و روشون بیزاره کارشان افتاده اونجا عوضی بازیهای قوه قضاییه از همان جا شروع میشه یکبار ندیدم کار ما را تو دفاتر خدمات قضایی تو استان گلستان بدون دردسر درست ثبت کنند هر دفعه با دادبیداد هزینه های گزاف میگیرن که هیچ درست ثبت هم نمیکنند به طرق های مختلف درست ثبت نکردند

  2. شماها فرشته هستید.اصلن شماها باعث گرانی نیستید.شماها به فکر مردم هستید .قیامت خدا بین من و شما قضاوت میکند.اصلن شماها باعث فقر مردم نیستید . خدا بین من و شما در قیامت قضاوت میکند

  3. سلام. بنده خودم از پرسنل قوه قضاییه هستم و از مسئولان محترم قوه انتظار میرود در کنار منافع این دست دفاتر به هزینه های گزاف و فراقانونی تحمیلی به ملت اهتمام بیشتری داشته باشند بعنوان نمونه هزینه تقدیم شکایت کیفری ده هزار تومان درج شده و حتی در صورت عدم توانایی مالی…شاکی معاف از پرداخت است یا اعتراض به قرارهای دادسرا ۲۰ هزار تومان و … اما متاسفانه هزینه های دریافتی دفاتر نوعاً و گاهاً به بیش از ده برابر این مبلغ میرسد و مشقت مردم بی پناه را در بر داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا