تصمیم کانون‌های وکلای ۸ استان غرب کشور: ممنوعیت ۲ ماهه کارآموزان جدید در اخذ پرونده

پایگاه خبری اختبار- با تصمیم هشت کانون وکلای دادگستری استان‌های غرب کشور، کارآموزان عضو این کانون ها به مدت ۲ ماه پس از دریافت پروانه کارکآموزی امکان اعلام وکالت نخواهند داشت.

به گزارش اختبار، دومین نشست منطقه‌ای کانون‌های وکلای دادگستری غرب کشور با حضور رؤسا و هیات مدیره ۸ استان آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، مرکزی، چهارمحال‌وبختیاری، هیأت رییسه کانون وکلای همدان و رئیس‌کل دادگستری استان همدان پیرامون بررسی موضوعات مختلف حوزه وکالت و به میزبانی کانون وکلای دادگستری همدان برگزار شد.

در این نشست کانون‌های شرکت‌کننده تصمیم‌ گرفتند تا با هدف آشنایی کاراموزان با کلیات تنظیم وکالتنامه و دادخواست و حفظ حقوق شهروندان، کارآموزان جدید به مدت دو ماه بعد از دریافت پروانه کارآموزی، اجازه وکالت نداشته باشند.

بر اساس آنچه دکتر صابونچی، رئیس کانون وکلای آذربایجان غربی به خبرنگار اختبار گفته است، در این مدت امکان دسترسی کارآموزان به سامانه cms (سیستم مدیریت پرونده قضایی) وجود نخواهد داشت.

گفتنی‌ست این رویه پیش از این در برخی کانون‌ها وجود داشت و حالا در همه این هشت کانون اجرایی می‌شود.

نقطه قابل تامل اینکه در بیانیه پایانی این نشست، کانون‌های شرکت‌کننده، اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران را محور اصلی هدایت امور مربوط به نهاد وکالت اعلام و بر جایگاه رفیع اسکودا و محوریت آن تاکید و بر آن صحه گذاشتند و هر گونه تصور و برداشت در خصوص تضعیف اتحادیه را به شدت نفی و پایبندی خود را به فلسفه تشکیل اتحادیه و اهداف آن اعلام کردند.

بیانیه پایانی دومین نشست منطقه ای کانون های وکلای دادگستری غرب کشور

بیانیه پایانی دومین نشست منطقه‌ای کانون‌های وکلای دادگستری غرب کشور  را در اینجا مشاهده کنید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. شاید براتون خیلی جالب باشه که بدونید کانون زنجان اعلام کرده که این محرومیت برای قبولیهای ۱۳۹۹ این کانون ۶ ماه خواهد بود!!!
    صلاح دونستن که کارآموزان ۶ ماه حق عضویتها و بقیه هزینه ها رو متحمل بشن تا تجربه کسب کنن !
    امیدوارم این موضوع رو بعد اعلام رسمی به کارآموزان زنجان پیگیری کنید.

  2. با سلام، فکر میکنید با دو ماه آقایان و خانم هایی که تازه فارغ التحصیل شدن تجربه کافی پیدا میکنن؟! شاید بهتر باشه یه راه کار بهتری پیدا بشه.

  3. (حفظ حقوق شهروندان) به کار نکردن ۲ ماهه این جوانان بستگی دارد!. واقعا بایدتصمیم گیران این قبیل طرح ها را جایی یادداشت نمود و با انتخاب نکردن این دسته از افراد در راس هیات رئیسه کانونهای تلاش در اصلاح سیستم نمود. شما در این ۲ماهی که منعشان میکنید چه آموزشهایی برایشان اندیشیده اید؟
    ورودی ۹۹ از آذر ۹۹ درگیر آزمون و …. شب آزمون به ایشان میگویید فردا کنسله و من حالا بعدا میگم کی بیاید برای امتحان، حالا که قرار است پروانه کارآموزیشان بیاید میگویید ۲ ماه هم نمیگذارم کار کنی ؟ ۲ ماه دیگر هم عید است و میرود برای اردیبهشت و خرداد. خدا خیرتان بدهد حداقل بسته معیشتی بهشان بدهید بلکه از گرسنگی تلف نشوند!!
    کاش کسی به فکر حفظ حقوق کارآموزان هم بود!!

  4. سلام و عرض ادب

    ایا این تصمیم ظلم اشکار به جوانان تازه وارد به کانون های وکالت نیست؟؟

    ایا خود اقایان در زمان ورورد به حرفه مقدس وکالت. با این جور بازی ها و محرومیت ها بر خورد کردند؟؟؟

    با تشکر از وب سایت اختبار

  5. خیلی جالبه خود همین آقایان از زمانی که پروانه وکالت گرفتن شروع به کار کردن حالا الان سیاست گذاری شون متفاوت شده ، اگه این انحصار نیست چیه؟ چطور الان کارآموزان با این همه اطلاعات حقوقی و تشکیلات آموزشی حق ندارنداما شما که بیست سال پیش نه این امکانات نبود ونه این تشکیلات آموزشی وجود نداشت از داوطلبای امروز باسوادتر هستین. این یعنی خودخواهی وانحصار اگه چیزی دیگری است بفرمایید، ظاهرا دلسوزانه می خوان کار کنند اما در باطن خودشون هم به این موضوع اعتقاد ندارند چطور این قانون برای شما نبود ولی الان برای کارآموزان باید باشه. مگر رهبر به دادمون برسه از این همه انحصار ، قبلی هاتون هم همین کار و کردن که الان وضع کانون اینطور ضعیف شده ، برای همین موضوع هشت کانون جلسه گرفتن ، واقعا که چه موضوع سختی بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا