تشکیل کارگروهی برای بازنگری در شیوه به‌کارگیری زنان در قوه قضاییه

پایگاه خبری اختبار- رئیس قوه قضاییه از تشکیل کارگروهی خبر داد که قرار است به زودی درباره بازنگری در نحوه حضور زنان در دستگاه قضا به‌ویژه در دادگاه‎های خانواده و شوراهای حل اختلاف اظهارنظر کند.

به گزارش اختبار به نقل از تسنیم، آیت‌الله رئیسی بعدازظهر سه‌شنبه ۳۱ فروردین در دیداری با نمایندگان کارکنان اداری قوه قضاییه درباره حضور زنان در دستگاه قضا اظهار کرد: حضور خواهران به‌ویژه خواهران قاضی در قوه قضائیه مغتنم است اما در زمان حاضر به‌طور شایسته و بایسته از توانمندی‌های آنها استفاده نمی‌شود.

رئیسی بر همین اساس متذکر شد که نحوه حضور بانوان در دستگاه قضا به‌ویژه در دادگاه‎های خانواده، شوراهای حل اختلاف و دیگر سازمان‌ها در دست بازنگری است و کارگروه مربوطه ظرف چند روز آینده نظر خود را در این زمینه اعلام می‌کند تا سیر قانونی کار طی شود.

رئیس دستگاه قضا همچنین در خصوص گسترش پوشش بیمه‌های درمانی کارکنان قوه قضائیه که نیمی از آنها فاقد بیمه تکمیلی هستند، گفت: پس از افتتاح بیمارستان عدل سازوکاری طراحی شد که صندوقی برای ارائه کمک‌هزینه درمان به همکاران قضائی ایجاد شود که فرایند تأسیس آن در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید:

مکاتبه ابتکار با رئیس قوه قضاییه درباره افزایش ظرفیت پذیرش زنان در آزمون قضاوت

رئیس دستگاه قضا در ادامه سخنانش با اشاره به ارتباط مداوم خود با بدنه دستگاه قضا در سفرهای استانی یا بازدیدهای سرزده از مجموعه‌های قضائی و کسب اطلاع از وضعیت همکاران قوه قضائیه، گفت که تأمین معیشت کارکنان دستگاه قضا همواره از دغدغه‌های ریاست قوه قضائیه بوده است.

رئیسی افزود: کسی که در دستگاه قضائی تلاش می‌کند بی‌وقفه به مردم خدمت کند، باید حداقل حقوق او تأمین شود تا دغدغه معیشت نداشته باشد و در این زمینه نیز بین قاضی و کارمند تفاوتی وجود ندارد.

رئیس قوه قضائیه گفت: من به سختی کار همکاران دستگاه قضا واقفم و در بازدیدهایی که از برخی سازمان‌‎ها و واحدها مانند سازمان زندان‌‎ها یا شعب قضائی داشتم شاهد سختی کار همکاران عزیزمان بوده‎‌ام و بر همین اساس تأکید داشته‌ام که قرار گرفتن برخی مشاغل قضائی در زمره مشاغل سخت باید پیگیری شود.

رئیسی بر همین اساس تأکید کرد: امکانات رفاهی در تهران و همه استان‌ها باید در اختیار همه اجزای سازمان قضائی کشور قرار داشته باشد و امکاناتی که عمومیت دارد بدون تبعیض به همه همکاران اعم از قضات، کارکنان و نیروهای شرکتی تعلق گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام
    کاش آقای رئیسی ذره ای هم به فکر کارکنان دفاتر خدمات قضایی بودند که بیشتر کار دادگستری روی دوش دفاتر افتاده با ساعت کاری تا ۴ بعدالظهر با کمترین حقوق ومزایا و آیا ایشون اطلاع دارند که بیشتر کارکنان بیمه نیستند واز کمترین حقوق برخوردارند؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا