تشریح محورهای “لایحه جامع اداری استخدامی قوه قضائیه”

معاون منابع انسانی قوه قضائیه محورهای "لایحه جامع اداری استخدامی قوه قضائیه" را تشریح کرد

در این لایحه حداقل حقوق قضات ماهانه ۶ میلیون تومان پیش بینی شده است

پایگاه خبری اختبار – حجت الاسلام علیرضا امینی معاون منابع انسانی قوه قضاییه در گفتگویی که در پایگاه اینترنتی معاونت منابع انسانی قوه قضاییه به نقل از وی منتشر شده است به تشریح محورهای "لایحه­ جامع اداری استخدامی قوه قضائیه" پرداخت.

پیش از این اعلام شده بود که لایحه­ ی جامع اداری استخدامی قوه قضائیه پس از انجام اصلاحات نهایی توسط معاون اول محترم قوه قضاییه به حوزه­ ی ریاست  قوه ارسال شد.

در این گفتگو معاونت منابع انسانی قوه قضائیه محورهای اصلی این لایحه را چنین بر شمرده است :

–  جذب و نگهداری نیروی انسانی متخصص و متعهد

– به روزرسانی قوانین و مقررات اداری و استخدامی مبتنی بر نیاز ها و ضرورت های قوه قضاییه با رویکرد حذف مقررات زائد و موازی و اصلاح مقررات با اقتضائات قوه قضاییه  

– ساماندهی نظام پرداخت حقوق و مزایا در قوه قضاییه با رویکرد تناسب بین حقوق با جایگاه شغل و شاغل بر اساس نظام ارزشیابی شغل و شاغل

– حقوق قضات در لایحه پیشنهادی بر مبنای مطالعات و بررسی های بین المللی و نرم های جهانی تعیین شده است به نحوی که حداقل حقوق قضات در این لایحه ۶۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال پیش بینی شده است که این رقم بیش از سه برابر حداقل حقوق کارشناسان سایر مشاغل قوه قضاییه می باشد. 

– قاعده مند شدن کلیه پرداخت­ها در قوه قضاییه مانند حق کشیک، بهره وری و … از مهمترین مزایا و نوآوری های لایحه جامع اداری و استخدامی قوه قضاییه است.

– «تشکیل شورای عالی اداری قوه قضاییه» به منظور سیاست گذاری و اتخاذ تصمیم در امور کلان اداری و استخدامی از سوی رئیس قوه قضاییه از جمله مواردی است که در لایحه  پیش بینی شده است.

وی افزوده است که همچنین در این لایحه برنامه های رفاهی برای کارکنان شاغل و بازنشسته قوه قضاییه؛ نظام آموزشی خاص کارکنان؛ اختصاص امتیازات خاص از قبیل فوق العاده شرایط سختی کار، افزایش فوق العاده شغل و اعطای پروانه وکالت، سردفتری و کارشناسی رسمی دادگستری در زمان بازنشستگی برای کارکنان شاغل در محاکم و شعب دادگاه ها و دادسراها، پزشکی قانونی و سازمان زندان ها انتصاب در سمت دستیار قضایی برای بعضی از مشاغل اداری؛ نظام ارزشیابی عملکرد کارکنان، تأسیس صندوق بارنشستگی مختص قوه قضاییه در کنار سایر صندوق­های موجود؛ اعطای امتیازات انگیزشی لازم جهت خدمت در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از جمله مواردی است مد نظر قرار گرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام اقای مدیر

    میخواستم بدونم که سازمان ثبت هم از نظر اداری زیر نظر قوه قضائیه هست؟و مشمول این لایحه میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا