تجمیع آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و سراسری

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور:

شیوه نامه جدید پذیرش تحصیلات تکمیلی تا آبان ۱۳۹۵ ابلاغ می شود

بر اساس شیوه جدید آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد هم تجمیع خواهند شد

پایگاه خبری اختبار- رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کنکور های پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد با دانشگاه های وابسته به وزارت علوم و وزارت بهداشت تجمیع شد اما شیوه پذیرش منوط به ابلاغ شیوه نامه است.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از خبرگزاری مهر، ابراهیم خدایی افزود: شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی در جدیدترین جلسه خود این تصمیم را اتخاذ کرد.

وی افزود: بر این اساس یک کنکور سراسری در مقطع کارشناسی ارشد برگزار می شود و دانشگاه آزاد نیز از طریق همین کنکور پذیرش خواهد داشت. همچنین در مورد رشته های علوم پزشکی نیز در وزارت بهداشت یک آزمون کارشناسی ارشد برگزار می شود و دانشگاه آزاد از طریق آن پذیرش دانشجو می کند.

خدایی خاطرنشان کرد: در خصوص سنجش تصمیم نهایی برگزاری یک آزمون کارشناسی ارشد است اما در مورد روند پذیرش و اینکه آیا فرم انتخاب رشته مستقل برای دانشگاه آزاد وجود داشته باشد یا خیر، منوط به تصویب شیوه نامه پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی است. 

وی افزود: دانشگاه آزاد در همین زمینه پیشنهاداتی به شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی ارائه داده است که این پیشنهادات بررسی می شود و پس از تصویب نهایی شیوه نامه این موضوع نهایی می شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی در نهایت تا آبان ماه ۱۳۹۵ شیوه نامه اجرایی را به دانشگاه ها ابلاغ می کند.

وی درباره آزمون دکتری و منابع آزمون نیز گفت: منابع بر اساس سرفصل های امتحانی است و همه سرفصل ها نیز توسط شورای گسترش دانشگاه ها تصویب می شود که بر این اساس منابع برای آزمون دکتری در دانشگاه آزاد و دانشگاه های دولتی یکی است.

خدایی درباره بخش مصاحبه آزمون دکتری گفت: ۵۰ درصد نمره باید بر اساس سوابق تحصیلی و مصاحبه باشد که در این زمینه دانشگاه ها اختیار دارند. دانشگاه آزاد هم از این اختیار مستثنی نیست و این تصمیم که واحدها مصاحبه را برگزار کنند یا آن را در یک جا تجمیع کنند، تصمیم خود دانشگاه آزاد خواهد بود. 

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: با توجه به اینکه ثبت نام آزمون دکتری از ۱۶ آذر و ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد در بهمن ماه است، پیش از این زمان، شیوه نامه اجرایی پذیرش دانشجو در مقاطع ارشد و دکتری به دانشگاه ها ابلاغ می شود.

وی افزود: تصمیم دیگر شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی درباره زمان بندی آزمون های دکتری در وزارت علوم و وزارت بهداشت بود که مشخص شد و هر کدام از وزارتخانه ها تصمیمات خود را ابلاغ کرده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا