تألیفات دکتر علی خالقی

منبع مطالعه رتبه‌های برتر آزمون وکالت

کتب آیین دادرسی کیفری علی خالقی

کتاب {شرح} آیین دادرسی کیفری (۲ جلدی) و نکته‌ها در قانون آیین دادرسی کیفری از استاد علی خالقی که توسط انتشارات شهردانش چاپ شده و از بهترین منابع مطالعاتی آیین دادرسی کیفری است.

آیین دادرسی کیفری، مجموعه قواعد و مقرراتی است که برای کشف جرم، تعقیب متهم، تحقیقات مقدماتی، میانجی گری، صلح میان طرفین، نحوه رسیدگی، صدور رأی، راه های اعتراض به آرا، سازمان قضاوتی، اجرای آرای قضایی، تعیین وظایف و اختیارات مقامات قضایی و ضابطان دادگستری و رعایت حقوق متهم، بزه دیده و جامعه وضع شده است.

قانون آیین دادرسی کیفری اخیرالتصویب، در سال ۱۳۹۲ به تصویب رسید و در دو مرحله دیگر مواد و تبصره هایی بدان الحاق و در مواردی اصلاح گردید. لازم است این قانون با نوآوری و نهاد های قانونی نوپایی که در بر دارد، در سایه نظریات اندیشمندان حقوقی به خوبی مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد، تا راهگشای استفاده دانشجویان و شاغلین قضایی باشد.

کتاب آیین دادرسی کیفری دوجلدی دکتر خالقی

در کتاب آیین دادرسی کیفری ۲ جلدی، نویسنده، با نثری روان و خوب مطالب قانون را توضیح و تشریح نموده است و با توجه به تغییرات بسیار زیاد و متعدد این قانون در سنوات اخیر هر بار با تجدیدنظر و اضافات و الحاقات کتاب خویش را به روزرسانی کرده و همواره از بهترین کتاب های این حوزه جهت مطالعه علاقه مندان به حقوق و دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین داوطلبین آزمون های حقوقی بوده است.

نویسنده، در مجموعه ای دو جلدی قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ به همراه با اصلاحات و الحاقات بعدی را تشریح نموده است و منبعی مناسب جهت دانشجویان مقطع کارشناسی در دو درس آیین دادرسی کیفری ۱ و ۲ می باشد و همچنین داوطلبین آزمون های حقوقی جهت بالاتر بردن درصد پاسخگویی به پرسش های چهارگزینه ای این درس در آزمون های خود می توانند از این مجموعه بهره ببرند.

در جلد اول از این مجموعه دو جلدی به سرفصل های تعقیب کیفری و تحقیقات مقدماتی و در جلد دوم به سرفصل های صلاحیت مراجع رسیدگی کیفری و دلایل اثبات پرداخته شده است.

نکته های کیفری دکتر خالقی

در مورد کتاب نکته ها در آیین دادرسی کیفری، باید گفت دکتر علی خالقی این کتاب را به پیروی از قدما و خاصه پدر علم حقوق نوین استاد امیرناصر کاتوزیان به شیوه محشی نگاشته است بدین صورت که ابتدائاً متن مواد قانون آیین دادرسی کیفری اخیرالتصویب را همراه با اصلاحیات و الحاقات درج نموده و سپس در زیر متن قانون نکات مربوط به آن ماده را متذکر شده است.

این شیوه چندین حُسن دارد از جمله آن که متن قوانین خوانده شده و بدان توجه ویژه می شود و صرفاً تفسیر و توضیحی از قانون نمی باشد. دیگر آنکه نکات مربوط به هر ماده در ذیل آن آورده شده که به فهم و ادراک بهتر آن بیشترین کمک را می کند و همچنین داوطلبین آزمون های حقوقی و مشاغل حقوقی می توانند آن را به عنوان منبعی از نکات مهم و مرتبط با قانون مطالعه کنند و در آخر اینکه وکلا و قضات نیز هر زمان به توضیح و تفسیر و نکات پیرامون مواد قانونی احتیاجی داشتند کافی است به آن ماده و توضیحات و نکات ذیل آن مراجعه نمایند تا آنها را از مراجعه به کتاب های مرجع بی نیاز و غنی کند.

به گفته نگارنده در این کتاب حدود ۱۴۰۰ نکته کلیدی و مهم ذیل متن قوانین ذکر و درج شده است که ارزش و بهای کتاب را دو چندان می کند.

در ذیل مواد به نکاتی از جمله ارتباط ماده با آراء وحدت رویه و نظریات مشورتی و قوانین و مقررات دیگر اشاره شده است. همچنین موارد ضروری برای مطالعه و برخی ارجاعات به دیگر قوانین، و ازاین دست مطالب در پاورقی صفحات کتاب ذکر شده است که در صورت نیاز خواننده جهت مطالعه کامل تر بدان منابع مرجع مراجعه کرده و نیازهای مطالعاتی خود را رفع نماید.

به طور کلی از ویژگی های کتاب فوق می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • – درج متن اخیرالتصویب قانون آیین دادرسی کیفری به همراه اصلاحات و الحاقات بعدی آن
  • – ذکر نکات مهم آموزشی و پر اهمیت در ذیل هر ماده از قانون
  • – ذکر نکات کاربردی و مفید جهت مشاغل قضایی وکالت و قضاوت و …
  • – درج قوانین و مقررات و آراء مشورتی و آراء وحدت رویه و مرتبط با هر ماده در ذیل آن
  • – به روزرسانی متعدد در چاپ های مختلف کتاب که آن را نسبت به هر زمان کامل تر و جامع تر نموده است.

همچنین در نظر داشته باشید که برای تهیه این کتاب میتوانید به سایت "هوالوکیل" از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی کتاب (به شکل تخصصی فقط کتاب های حقوقی) مراجعه و خرید خود را درب منزل تحویل بگیرید.

ارسال سریع به سراسر کشور

۱ روزه در تهران (پیک موتوری)

۳ روزه به سراسر کشور (پست پیشتاز)

https://www.hovalvakil.com

تلفن تماس : ۰۲۱۶۶۹۷۲۴۰۰

نویسنده:مصطفی مصلح تهرانی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. یکی از بهترین منابع موجود آیین دادرسی کیفری برای آزمونهای حقوقی
    مسائل و موضوعات رو به صورت روشن و شفاف توضیح دادن و حتی الامکان مثال آورده اند که فهم موضوعات حقوقی رو برای افراد حقوقی ساده تر میکند.

  2. مخاطبان محترم سایت اختبار، به نظر بنده بهترین کتاب و استانداردترین منبع برای درس آیین دادرسی کیفری، کتاب آیین دادرسی آقای دکتر خالقی (دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه تهران) هستش که تقریبا هر سال یکبار بر اساس آخرین تغییرات و آراء وحدت رویه دیوان عالی کشور و نظریات مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضائیه ویرایش و بروز می‌شود.

  3. البته گویا منبع اصلی آزمون های ارشد و قضاوت تالیفات دکتر طهماسبی هست، به خصوص که از نظر من که هردو رو مطالعه کردم، بسیار کامل تر و روان تر از کتاب دکتر خالقی نوشته شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا