بیمه شخص ثالث از سال آینده به طور آزمایشی «راننده‌محور» می‌شود

رئیس کل بیمه مرکزی:

زنان تخفیقات ویژه بیمه‌ای دریافت می‌کنند

پایگاه خبری اختبار- رئیس کل بیمه مرکزی جزییاتی از نحوه اعمال بیمه شخص ثالث از سال ۱۳۹۸ را اعلام کرد.

به گزارش اختبار غلامرضا سلیمانی در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه و قانون بیمه شخص ثالث مصوب سال ۹۵ بیمه مرکزی موظف به فراهم کردن مقدمات اجرای طرح راننده محور بودن بیمه مدنظر در کشور شده که به همین دلیل در حال جمع آوری آمار و اطلاعات افراد و همچنین ایجاد دیگر بسترهای لازم است.

سلیمانی بیان داشت: بدون شک با اجرای طرح مزبور در عمل بیمه نامه شخص ثالث برای رانندگان دارای تخلف کمتر و در عین حال مقید به رعایت قوانین و مقررات با قیمت پائین تر و مناسب تر و همینطور برای رانندگان پرخطر و متخلف بیمه نامه های گران تر و با ریسک بالاتری صادر خواهد شد.

وی به رادیو اقتصاد گفت: راننده محور شدن بیمه شخص ثالث در واقع یک نوع تشویق و تنبیه برای رانندگان نیز محسوب می شود.

به گفته وی در جهت راننده محور کردن بیمه شخص ثالث جنسیت، سن افراد و سابقه آن‌ها مطرح است و چون خانم‌ها «مرتب‌تر» رانندگی می‌کنند بیشتر از بقیه از تخفیقات بیمه‌ای می‌توانند استفاده کنند.

وی گفت: هم اکنون اطلاعات افراد در حال جمع آوری چون جنسیت راننده، سن افراد، سابقه رانندگی وتخلف همه و همه در صدور بیمه نامه های شخص ثالث تاثیر دارد.
رئیس کل بیمه مرکزی ایران اظهار امیدواری کرد که با همکاری و تعامل هرچه بهتر نیروی انتظامی، پلیس راهور و شرکت های بیمه گر طرح مزبور طی سال آینده به‌صورت آزمایشی اجرا و قبل از اتمام دوره پنج ساله برنامه ششم توسعه این مهم در کشور الزامی و اجباری شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام
    این طرحی هستش که جیب مردم رو بیشتر و بیشتر خالی کنند
    لطفا اطلاع رسانی کنید در صورتی که این طرح اجرایی بشه به طور مثال هر خانواده ای برای استفاده از تنها یک خودروی خانوادگی باید به تعداد افراد خانوار بیمه نامه برای خودشون دریافت کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا