بومی گزینی و کاهش ظرفیت در آزمون وکالت منطقه کلمبیای آمریکا

پایگاه خبری اختبار- دادگاه منطقه کلمبیا ظرفیت آزمون وکالت این منطقه را به شدت کاهش داد و برای داوطلبان بومی این منطقه اولویت قائل شد، این محدودیت ظرفیت به علت محدودیت های بهداشتی ناشی از شیوع بیماری کرونا اعلام شده است.

ثبت نام آزمون وکالت ماه جولای منطقه کلمبیا آغاز شده است و با توجه به کاهش قابل توجه ظرفیت، مطمئنا ظرفیت به سرعت تکمیل خواهد شد.

اولویت بندی فارغ التحصیلان بومی

دادگاه تجدید نظر منطقه کلمبیا اعلام کرده بود که ظرفیت آزمون صدور مجوز وکالت به ۱۱۰۰ نفر محدود می شود، تقریباً یک سوم کمتر از تعداد افرادی که در دو آزمون ژوئیه گذشته شرکت کردند.

به گزارش گروه ترجمه پایگاه خبری اختبار این دادگاه همچنین برای داوطلبانی که از شش دانشکده حقوق بومی همان منطقه، به علاوه یک دانشکده حقوق همان نزدیکی فارغ التحصیل شده اند و برای اولین بار در آزمون شرکت می کنند، اولویت قائل شده است.

داوطلبان سایر دانشکده ها و همچنین داوطلبان شرکت مجدد می توانند در آزمون سایر نقاط ثبت نام کنند.

این دادگاه گفته است که انتظار می رود پیش از ثبت نام داوطلبان اولویت دار، باز هم ظرفیت خالی باقی بماند ولی مقدار آن قابل پیش بینی نیست.

این طرح روسای دانشکده های حقوق سراسر آمریکا را عصبانی کرده است، آن ها بومی گزینی فارغ التحصیلان حقوق را “ناعادلانه” خوانده اند و از دادگاه خواسته اند که در این مورد تجدید نظر کند، اما تاکنون موفقیت آمیز نبوده است.

بیش از ۱۰۰ نفر درخواستی را به دادگاه تقدیم کرده اند که در آن از دادگاه خواسته شده است راهی برای افزایش ظرفیت برای فارغ التحصیلان حقوق بیابد.

کاهش ظرفیت آزمون وکالت به علت رعایت پروتکل های بهداشتی

به گفته سخنگوی دادگاه علت کاهش ظرفیت در این دوره از آزمون وکالت نبود مکان برگزاری آزمون با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی ناشی از کووید ۱۹ بوده است.

سخنگوی دادگاه اعلام کرده است: چندین مکان بزرگتر دیگر در ۲۶ و ۲۷ جولای در دسترس نبودند، اما برای آزمون وکالت در ژوئیه ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ مکانی مورد نیاز نبوده زیرا به دلیل همه‌گیری COVID-19 آزمون‎ها به صورت غیر حضوری برگزار می‌شده است.

سخنگوی دادگاه روز چهارشنبه اعلام نمود که مقامات به دنبال «مکان های جایگزین، همچنین مکان های آزمایشی آینده با ظرفیت بیشتر هستند» مکان‎هایی که بتواند بیش از ۱۱۰۰ نفر را در خود جای دهند. این آزمون قبلاً در مرکز همایش والتر واشنگتن و دانشگاه بخش کلمبیا انجام می شد.

بیشتر بخوانید:

واشنگتن به دلیل بازار بزرگ حقوقی تثبیت شده و تمرکز دفاتر حقوقی و سازمان‌های خصوصی و دولتی، تعداد زیادی از آزمون‌دهندگان وکالت را از دانشکده‌های حقوق خارج از ایالت جذب می‌کند.

اطلاعات ارائه شده از طرف انجمن وکلای آمریکا نشان می‌دهد که ۲۵ دانشکده حقوق خارج از بخش برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ بیشتر از ۱۰ فارغ‌التحصیل داشتند که در وکالت منطقه کلمبیا شرکت کرده‌اند.

به عنوان مثال از دانشکده حقوق هاروارد ۹۶ فارغ التحصیلی در آزمون DC شرکت کرده ‎اند، در حالی که از دانشکده حقوق دانشگاه ویرجینیا و دانشکده حقوق ییل به ترتیب ۶۸ و ۴۷ فارغ التحصیل در آزمون DC شرکت کرده ‎اند.

منبع: رویترز

ترجمه: گروه ترجمه پایگاه خبری اختبار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. که چی؟ مثلا دارید سعی میکنید کاهش ظرفیت ایران رو توجیه کنید تا تشویق کنید که ایران هم ظرفیتهاشو بکاهد ؟! اینو در نظر بگیر یک ایالت کارولینا ۱۱۰۰ نفر جذب داره قابل قیاس با ایرانی که هشتاد هزار فارغ التحصیل بیکار حقوق داره و هشتادو پنج میلیون جمعیت و دادگاههای لبریز از پرونده نیست…قیاس مع الفارق چرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا