بهمن کشاورز : به‌زودی نتایج آزمون وکالت مشخص خواهد شد

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران :

نمی توانم زمان دقیقی برای اعلام نتایج آزمون وکالت بگویم ولی به‌زودی نتایج مشخص خواهد شد

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، بهمن کشاورز شب گذشته در حاشیه کارگاه آموزشی کانون وکلای دادگستری استان اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰ هزار وکیل و کارآموز در کشور در حال فعالیت هستند و با توجه به اینکه دانشگاه‌ها هر سال بدون مسائل کارشناسی اقدام به پذیرش دانشجوی رشته حقوق می کنند به نظر می‌رسد رشته حقوق در کشور تقریبا به نقطه اشباع رسیده است.

وی با بیان اینکه در سطح کشور ۲۳ کانون وکلای دادگستری فعال داریم یادآور شد : هر استانی که دارای ۶۰ وکیل فعال باشد می‌تواند به ایجاد دفتر کانون در استان خود اقدام کند، به‌طوری که قرار است در استان‌های سمنان و یزد به‌زودی این کانون ایجاد شود.

رییس اسکود با اشاره به اینکه تعویقی در اعلام نتایج وکالت سال جاری نداریم گفت : برخی برداشت‌غلط از حرف‌های بنده باعث شده که این سوء تفاهم در زمان اعلام نتایج صورت بگیرد، به‌طوری که نمی توانم زمان دقیقی برای نتایج آزمون وکالت بگویم ولی به‌زودی نتایج مشخص خواهد شد.

وی یادآور شد : برخلاف سال‌های قبل که کانون‌ها برگزاری آزمون وکالت را بر عهده داشتند امسال سازمان سنجش تمام مسئولیت برگزاری آزمون سال جاری را بر عهده گرفته بود و این آزمون امسال متفاوت تر از سال‌های گذشته برگزار شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۵۱ دیدگاه ها

  1. سلام اقای هوشیار جواب همه رو میدین جواب مارو نمیدین. تورو خدا بگید نتایج کی میاد.بخدا دیوانه شدم .شما خودتون بزارید جای ما..

  2. سلام و عرض ادب خدمت جناب هوشیار
    باتوجه به سردرگمی شرکت کنندگان در آزمون وکالت ، لطفا منابع وکالت ۹۵ را برای گرفتن بهترین نتیجه و باتوجه به نگاه و رویکرد کانون در این ۲ سال را معرفی نمائید ، افراد زیادی مثل بنده هستند که کتابهای زیادی را مطالعه می کنند و وقت زیادی را برای آزمون صرف می نمایند ، اما نتیجه خوبی نمی گیرند ، با سپاس از شما.

  3. سلام اقای هوشیار راجع به این خبر که پخش شده راجع به نتایج اخه این اقای دکتر یا اون فلان موسسه فکر نکردند الان وقت بازی با اعصاب دیگران نیست و تازه اول از همه به اعتبار خودشون لطمه میزنند مگر این که بپذیریم راست میگن  چون تا حالا هیچ کس تکذیب نکرده میشه نظرتونو بگین اونا این خبر رو از کجا اوردند ممنون 

    1. سلام

      متاسفانه وقتی فضا ملتهب و بی سامان می شود زمینه برای رفتارهای این چنین هم ایجاد خواهد شد

  4. ممنونم از توضیح کاملتون جناب هوشیار عزیز

    در پاسخ به سوال مینا خانم به نظرمن مدنی امسال از پارسال راحت تر بود اما تجارت و کیفری واقعا سخت تربود بقیه دوستان نظری نداشتن!

    1.  

      سلام

      به نظر من ، مدنی برای اونهایی که مطالعات متوسطی داشتند ، راحت بود ولی برای کسانی که مطالعات عمیقی داشتند سخت بود.

      چون کسی که مطالعات متوسطی دارد، به تمام جوانح و ریز و بم یک موضوع احاطه نداره و نمی تونه دکترین های متفاوت و نظریه های اساتید مختلف و صاحب رای دسترسی نداشته، پس درگیر شعبه های مختلف و نظریه های مربوط به اون مبحث نمیشه.

      ولی کسی که مطالعات عمیق داشته و از آراء مختلف و البته قوی در اون علم سر در بیاره، قطعا با این نوع طراحی ضعیف سوالات که گاها ۲ جواب صحیح وجود داشت، یا بدون قرینه ی منطقی و اصولی طراحی شده بود، درمانده میشه

       

  5. سلام استاد هوشیار همه موسسات کف قبولی کانون قم را ۵۹%اعلام کردن بنظرتونبنظرتون کف قم پایین تر نمیاد؟؟؟ استاد امیدوارم جواب بدین!!! 

    1. سلام

      در سال های قبل معمولا کف نمره قبولی در کانون های غیر از مرکز حدود ۱۱ بوده، و حالا باید دید واقعا امسال سطح کلی نمرات داوطلبان بالاتر بوده یا نه

  6. سلام آقای هوشیار لطفا بررسی کنید که آیا خبر اعلام نتایج وکالت که سایت … تو سایتش زده درسته یا نه

    چون موسسه … زده نتایج فردا اعلام میشه اما سایتای دیگه بخصوص اسکودا من چیزی ندیدم

    از طرفی سایت موسسه ندا هم فکر نمیکنم بیجهت مطلبی رو منتشر کنه

    سپاس

    1. سلام
      متاسفانه عدم اطلاع رسانی و فقدان شفافیت موجب رواج شایعات می شود وبرخی افراد هم سعی می کنند از این فضا به نفع خود استفاده کنند
      دست کم ما در پایگاه خبری اختبار فقط اخبار موثق را منتشر می کنیم و از دوستان هم می خواهم گوششان به این حرف ها نباشد،
      به هر حال ممکن است فردا یا پس فردا یا یک روز دیگر نتایج اعلام شود ولی این گونه روش ها برای جذب مخاطب مورد تایید ما نیست و از بازنشر این نوع اخبار خودداری می کنیم

  7. با سلام وتشکر صمیمانه از آقای هوشیار

    میخواهم پیشنهادی برای اسکودا و جناب آقای کشاورز که شجاعت و عدالت خواهی ایشان

    برای جامعه حقوقی کشورمان آشکار است داشته باشم و برای اینکه حقی از کسی حتی در صورت

    احتمال از کسی ضایع نشود ۱۰ تا ۲۰ درصد به میزان قبولی کانون ها اضافه شود تا همه

    راضی باشند.

     

  8. با سلام 

    بنظرتون در کل امسال سطح سوالات نسبت به پارسال بالاتر بود یا پایین تر ؟؟

  9. سلام اقای هوشیار عزیز

    ر مورد اعمال تراز یه سوال دارم در تراز  میزان سوالات غلط علاوه بر اینکه به حذف سوالات درست می انجامند ایا علاوه بر این موضوع تاثییر دیگری دارد؟ یعنی مثلا کسی که ۹ خطا دارد و۳۰ درست با کسی که ۲۷ درست زده و هیچ غلط  امتیاز مساوی دارد؟

     

    1. سلام

      ببینید تراز میانگین وزنی است، یعنی ارزش نمره شما نسبت به عملکرد سایر داوطلبان در همان درس سنجیده می شود، بنا بر این عملا تعداد پاسخ های غلط موضوعیت ندارند،
      فرض کنید شما در درس مدنی ۵۰ درصد نمره را با احتساب نمره منفی به دست می آورید، ولی میانگین سایر داوطلبان در این درس ۳۰ درصد است، ولی فرضا در درس اصول فقه ۶۰ درصد نمر را به دست می آورید ولی میانگین سایر داوطلبان در این درس ۷۰ درصد باشد، در این شرایط ارزش نمره شما در درس مدنی از ارزش نمره شما در درس اصول فقه بیشتر در نظر گرفته می شود هر چند که از نظر ریاضی نمره شما کمتر است، اساس نمره تراز این است.

  10.  با سلام…به خدا در عجبم ..سایتی نوشته بالاترین معدل در کانون ما ۱۸ یعنی ادم شاخ که هیچ ..من که شاخ و دم با هم در اوردم …یا علی

  11. سلام ب نظر شما کلید سوالات کدام موسسه بیشترین شباهت ب کلیدای سنجشو داشت ممنون میشم اگ ج بدید اقای هوشیار

  12. اسکودا فقط خیلی دقیق میتونه جیب ملت رو خالی کنه…. وقتی واسه یه آمون نزدیک ۵ میلیارد از مردم میگیره از اون طرف هم کیفیت برگزاری امون به این صورته  شماها چه انتظاری دارین؟ قشنگ مشخصه وضعیت سیستم حقوقی جمهوری اسلامی ایران به چه صورته…. ماها هم خیلی ساده تشریف داریم که نشستیم منتظر اومدن نتایج همچین آزمونی…

  13. ب نظره من آزمون امسال انقد وحشتناک بود ک من وسطاش ناامید شدمو خراب کردم.

    من همه ب درسا رو ب جز اصول ی دور زده بودم.

    ب جز قوانین خاص و آرای وحدت رویه

    انتظار تک رقمی داشتم.ولی شدم ۱۰/۹۵.

    امسال همش قوانین خاص بود وگرنه درکل میتونست آزمون خوبی باشه.

    من ک لب مرزم…

    برام دعا کنید.

  14. خدا میدونه از این تاخیر اعلام نتایج من یکی چه ضرر و زیانی رو متحمل شدم.هیچ کاریم از دست امسال ما بر نمیاد .هیچ آزمونی رو به این ضعیفی ندیدم.متاسفم برای طراح سوال ودیگر مسئولان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا