برگزاری بخش سوم مصاحبه آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه

برگزاری بخش سوم مصاحبه آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه در سال ۱۳۹۸

پایگاه خبری اختبار- مرحله مصاحبه آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه در سال ۱۳۹۸ در سومین بخش سرزمینی شامل استان های تهران، گیلان، مازندران، سمنان، گلستان، قزوین، البرز، قم و مرکزی در حال برگزاری است.

مسوولان مرکز وکلای قوه قضاییه از پیش از آغاز مرحله مصاحبه به داوطلبان راجع به طراحی مناسب و استاندارد مرحله مصاحبه اطمینان داده بودند و در این مسیر تمهیدات مختلفی از جمله استفاده از تیم مصاحبه کننده مشترک در سراسر کشور برای ایجاد شرایط مشابه و عادلانه، و همچنین برگزاری مصاحبه در هتل و فضای غیر رسمی نیز به کار گرفته شده است، این مسوولان همچنین در مورد محتوای مصاحبه ها نیز تاکید دارند که سوالات استدلالی و به دور از پیچیدگی های معمول پرسیده می شوند.

مرکز وکلای قوه قضاییه پس از برگزاری دور اول مصاحبه ها در استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و همچنین پس از دور دوم مصاحبه ها که در روزهای دوم تا چهارم بهمن ماه در استان های اصفهان، یزد، چهار محال و بختیاری و خوزستان برگزار شد، با تهیه و انتشار کلیپ هایی حاوی گفتگوهای کوتاه با برخی داوطلبان شرکت کننده در مصاحبه، نشان دادند که همه این افراد به شدت از فرایند و محتوای مصاحبه راضی هستند و با تعابیری چون «سوالات خیلی علمی»، «سطح سوالات خیلی عالی»، «سوالات کاربردی»، «خیلی تخصصی و علمی» و … سطح سوالات و برگزاری مصاحبه را ارزیابی می کردند.

با این حال برخی کاربران نیز با درج نظرات خود در حساب اینستاگرام مرکز وکلای قوه قضاییه، نکات متفاوتی را بیان کرده اند، هرچند هویت این کاربران توسط پایگاه خبری اختبار قابل بررسی و تایید مستقل نیست، ولی برخی نکات مطرح شده از سوی ایشان قابل توجه به نظر می رسد.

یک کاربر سوالات مطرح شده از خود را “تشریح تعدد جرم”، “دعاوی که مستقیما در دادگاه مطرح می شوند”، یک مساله حقوقی در مورد اختلاف قراردادی دو همسایه، یک مساله حقوقی در مورد دفاع از شخصی که موشک به هواپیمای مسافربری شلیک کرده است!، یک مساله در مورد نحوه برخورد با موکلی که پس از تبرئه در حضور وکیلش به ارتکاب قتل اقرار می کند (احتمالا این سوال مربوط به بخش شخصیت شناسی بوده است) و “تشریح تعلیق تعقیب”، این داوطلب در مجموع مصاحبه را سنگین ارزیابی کرده و آن را در حد مصاحبه استخدام در ناسا دانسته است!، البته سوالات پرسیده شده از این داوطلب هرچند از لحاظ تعداد شاید زیاد بوده اند ولی سخت نیستند. این داوطلب گفته است چون قرآن کریم را خوب قرائت کرده است، اصلا از او سوالات احکام پرسیده نشده است.

یک کاربر دیگر نیز که در هتل فرهیختگان تهران برای مصاحبه حاضر شده بود سوالات مصاحبه را «غیر حرفه ای» و «سلیقه ای» دانسته و طرح سوالاتی چون “بیع کالی به کالی” و “اختلاف دادستان و بازپرس در مورد ملائت کفیل” را دلیل این اظهار نظر خود ذکر کرده است. این داوطلب زمان مصاحبه را کم دانسته و گفته است که مصاحبه کنندگان با درخواست او برای طرح سوالات بیشتر موافقت نکرده اند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳۴ دیدگاه ها

  1. سلام سرکارخانم زنده دل وقت عالی بخیر بنده ۴هفته پیش پیام اومد ک ب خاطر کرونا تاعادی شدن شرایط. متوقف واسه مصاحبه /ولی بعداز اون دیگ هیچ خبری نشد سال ۹۹برامدپیام اومده//اخه سال ۹۹هم تموم شد پس تکلیف ما چی میشه واسه وکالت قوه قضاییه

  2. سلام خانم زنده دل، کسی که مرحله اول ازمون مرکز رتبه ۲۰۰۰ شده امکان قبولی چند درصده؟ممنون

  3. ایا باید اصل مدرک تحصیلی روز ثبت نام باشه یا گواهی موقت هم امکان ثبت نام هست ممنون میشم جواب بدین باشکر

  4. با سلام و احترام اگر میشه درمورد مدارک هم توضیح بدین چه مدارکی لازم است تا از قبل ما آماده کنیم . و همچنین مدارکی که باید هنگام مصاحبه ارائه شود. با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا