بررسی پذیرش دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد در کمیسیون آموزش مجلس

در پی ارائۀ طرح تحقیق و تفحص از عملکرد دانشگاه آزاد پیرامون پذیرش دانشجوی دکتری؛

پذیرش دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در سال های ۹۳ و ۹۴ در کمیسیون آموزش مجلس بررسی شد

پایگاه خبری اختبار- عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: پذیرش دانشجو در مقطع دکتری دانشگاه آزاد عصر روز یکشنبه ۹ آبان ماه ۹۵ با حضور رئیس این دانشگاه در کمیسیون آموزش و تحقیقات بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری اختبار محمد باقر عبادی در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد، عصر روز گذشته یکشنبه ۹ آبان ماه ۹۵ در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی حاضر شد و به سئوالات تعدادی از نمایندگان درباره کیفیت دوره دکتری این دانشگاه پاسخ داد.

وی ادامه داد: در این جلسه از میرزاده، درباره کیفیت دوره دکتری، رعایت ضوابط شورای گسترش وزارت علوم در پذیرش دانشجویان دکتری، تعداد اعضای هیات علمی متناسب با تعداد دانشجویان پذیرش شده و برخی موضوعات دیگر، سئوالاتی شد که وی به تمام آنها پاسخ داد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه که بیش از یک ساعت به طول انجامید، رئیس دانشگاه آزاد عنوان کرد که تمام ضوابط پذیرش دانشجوی دکتری توسط دانشگاه آزاد رعایت شده و این دانشگاه براساس قانون عمل می کند.

وی یادآورشد: با وجود توضیحات رئیس دانشگاه آزاد، برای روشن شدن تمام ابعاد قضیه نیاز به بررسی بیشتری است.

 به گفته برخی از نمایندگان، پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی طی سال های ۹۳ و ۹۴ به لحاظ کمی و کیفی فاقد بررسی و پیش‌بینی‌های دقیق بوده برهمین اساس طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی برای بررسی نحوه پذیرش دانشجویان در مقطع دکتری به  هیات رئیسه مجلس ارایه شد و سپس هیات رئیسه مجلس، سئوالات نمایندگان را جهت تبیین موضوع و بیان معیارها و شاخص‌هایی که منجر به پذیرش تعداد قابل توجهی از دانشجویان در مقطع دکتری این دانشگاه شده بود به کمیسیون آموزش ارایه داد تا با حضور مسئولان دانشگاه آزاد بررسی کند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا