بررسی طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر در مورد جایگزینی مجازات حبس ابد با اعدام برای قاچاقچیان غیر مسلح مواد مخدر

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد :

بررسی طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر در مورد جایگزینی مجازات حبس ابد با اعدام برای قاچاقچیان غیر مسلح مواد مخدر

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از ارایه طرحی توسط برخی نمایندگان مبنی بر جایگزینی حبس ابد به جای اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر خبر داد.

میر هادی قره سید رومیانی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر گفت: نمایندگان مجلس طرحی ارایه کردند که طبق آن اصلاحی در قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه اعدام انجام می‌شود.

وی ادامه داد: نمایندگان طبق طرح ارایه شده می‌خواهند مجازات اعدام به جز در موارد قاچاق مسلحانه مواد مخدر به حبس ابد تبدیل شود.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: در این طرح، نمایندگان وضعیت موجود در مجازات‌های مربوط به مواد مخدر و هزینه سنگین و طاقت فرسایی که ایران اسلامی به دلیل حایل بودن میان غرب و شرق می‌پردازد را نیز مورد بررسی قرار می‌دهند.

قره سید همچنین گفت که این طرح اکنون برای بررسی به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس می آید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1.  با سلام و عرض ادب 
    به نظر من قانون برای  بعضی از افراد که ناخواسته و از روی نادانی صرفا به خاطر مبالغی ناچیز اقدام به حمل مواد مخدر می نمایند و برای بار اول است و در این زمینه سابقه نداشته اند میتواند مجازاتی  کمتر از اعدام را در نظر گیرد چون پشت پرده این افراد بی سابقه و کم تجربه  افرادی با توانهای مالی وجود دارد که جوانان را به خاطر مبلغی ناچیز گرفتار این مهم میکنند .
    باشد تا بتوانید امید به زندگی در دل جوانان و خوشحالی را در دل خانوادهای انان ایجاد کنید             با تشکر

  2. با سلام انشاالله این قانون تصویب بشه تا بار سنگین سیاسی اقتصادی از روی دوش قوه قضائیه برداشته بشه و خانواده‌ای که در آستانه فرو پاشی هستند روزنه امیدی به زندگی پیدا کنندو جوان‌های گرفتار شده در دام سودا گران. که آرزوی طناب دار را می‌کشند از رافت اسلامی بهره ببرن تا تجربه ای برای باقی عمرشان بدست بیاورند تا هرگز به تجارت مواد نپردازند ، اجرکم عندالله 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا