امکان اعتراض مجدد به نتایج آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۹۸

علی بهادری جهرمی:

با پرداخت ۵۰ هزار تومان برای هر درس می‌توانید درخواست بازبینی حضوری کارنامه خود را ثبت کنید

به نفرات آخر قبولی برای بالا رفتن از این مرحله ارفاق شده است

پایگاه خبری اختبار- رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه با تشریح فرایند رسیدگی به اعتراضات داوطلبان مرحله تستی آزمون سال ۱۳۹۸ این مرکز،‌ از ایجاد سامانه‌ای برای ثبت اعتراض مجدد به نتایج خبر داد.

به گزارش اختبار، علی بهادری جهرمی در ویدئویی که در صفحه اینستاگرام خود بارگذاری کرده، ضمن تأکید بر «امنیت فوق‌العاده زیاد» برگزاری این آزمون، با اشاره به برخی اعتراضات نسبت به نمرات اعلامی گفت:

داوطلبان بر اساس دفترچه‌سؤالات و پاسخنامه اعلامی از سوی این مرکز، نمره‌ی خود در این آزمون را حساب کرده‌اند اما این نمره‌ها الزاماً نمره واقعی داوطلب نبوده زیرا ممکن است داوطلبان گزینه‌ی انتخابی خود را درست به یاد نداشته باشند یا گزینه‌ی صحیح را جابجا انتخاب کرده‌اند و…

همه اعتراضات با نظرات ناظران مرکز وکلای قوه قضاییه توسط دانشگاه پیام نور بررسی شد.

برای اطمینان بیشتر قریب به ۱۰۰ برگه به صورت رندوم دستی از سوی همکاران ما در این مرکز تصحیح شد که حدود ۷۰ مورد با حضور شخص داوطلب بود. به‌خصوص مواردی که اعتراضات مهمی مطرح بود، برای مثال داوطلبی مدعی بود درسی را پاسخ داده اما در کارنامه برای او «سفید» ثبت شده یا سؤالات درسی را پاسخ نداده و درصد منفی برای او محاسبه شده است.

همه موارد به دقت بررسی شد و همانطور که پیش‌بینی شده بود، چون تصحیح برگه‌ها به شیوه سیستمی انجام شدخ هیچ‌کدام از اعتراضات وارد نبود.

درواقع در تصحیح پاسخنامه‌ها به شکلی عمل شده که به همگی داوطلبان به نوعی ارفاق صورت گرفته است و هیچ‌کس نمی‌تواند اثبات کند در حق او ظلمی رخ داده است.

کسانی که فکر می‌کنند باید قبول می‌شده‌اند،‌ تراز خود را با تراز نفرات آخر قبولی مقایسه نکنند و به درصدهای خودشان توجه کنند. چون نفرات آخر قبولی‌ها کسانی هستند که به آنها ارفاق‌هایی صورت گرفته تا به مرحله بعد راه پیدا کنند.

البته در ثبت برخی اطلاعات مثل سهمیه ایثارگری موارد اشتباهی بود که اعلام شده و پس از استعلام از ستاد کل نیروهای مسلح اعمال خواهد شد.

طبق آیین‌نامه مرکز،‌ فرایند رسیدگی به اعتراض می‌بایست همینجا تمام و برگه‌ها امحاء شود، اما چون من طرفدار جدی شفافیت هستم، یک درخواست عجیب و غیرطبیعی از همکارانم خودم طرح کردم و آنها هم پذیرفتند.

با اینکه ما یقین داریم هیچ خطایی صورت نگرفته است، یک مرحله‌ی اعتراض فوق‌العاده برای داوطلبان قرار می‌دهیم. البته من به داوطلبان چنین توصیه‌ای نمی‌کنم. اما اگر اصرار دارید، سامانه‌ای ایجاد می‌کنیم به زودی که با اخذ هزینه‌ای ۵۰ هزارتومان برای هر درس، اعتراضش بررسی شود.

پس از ثبت این اعتراض، پیامکی برای داوطلب ارسال و او به مرکز دعوت می‌شود تا در حضور خودش پاسخنامه‌اش مجدداً بررسی شود.

اگر اعتراضش وارد بود،‌ این هزینه به داوطلب بازگردانده می شود.

زمان ایجاد این سامانه به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۴ دیدگاه ها

  1. سلام. من چند بار پیغام فرستادم ولی کسی جواب نمیده و ظاهرا هیچ کس پاسخگو نیست. اعتراض زدم ولی اطلاعاتی نشون نمیده.لطفا راهنمایی کنید. ممنون

  2. برادر جهرمی راحت بگین هرکی خواست وکیل بشه یه مبلغی بده پروانشو بدیم
    والا این رشته که همیجوریش مهندسان اشباع کردنش بدبخت اون دانشجوها حقوقی شدن که بیکارن خیلیاشونم از نزدیک دادم واقعا سواد دارن
    اختبار عزیز لطفا بی طرفی نکن و این دیدگاهو منتشر کن مثلا همگی هم رشته ای هستیم چرا باید مهندسان که دارای چندین سمت هستن بخاطر بدون ازمونی ورود کنن به این رشته؟ مهندسا کم نمیگیرن هم نظام مهندسی هم بیرون هم خیلیاشون به عنوان کارشناس شدن. من راضیم دانشجو بیسواد حقوقی بیاد وکیل قاضی شه ولی یه مهندس بیاد اینجا از ۶جا راحت میتونم بگم درامد دارن ولی یه وکیل فقط وابسته به دفترشه اونم اگه موکلش بده

  3. شرمنده میشه دقیق توضیح بدین در مورد **ارفاق** !!! مگه امتحانات مقطع تحصیلی ابتدایی هست ؟؟؟

  4. سلام من که از آزمون راضی بودم و در اعلام نتیجه هم مونطوری بود که انتظارش رو داشتم.من در هرسه آزمون کانون ،مشاوران و قضاوت رتبم نزدیک به هم بود و این نشون میده سطح علمی من در همین حده و اگر بخوام پذیرفته بشم باید تلاش کنم نه اینکه همش بندازم گردن این و اون.

  5. چرا جدی تر از اینا رسیدگی نمی کنید که کار به اینجاها نکشه – اگر شما توی کارتون دقیق هستین با قاطعیت اعلام نتیجه کنید و در صورت اعتراض هم هرکسی راغب بود بصورت حضوری جوابگو باشید (این وظیفه شماست که در مقامی که هستید انجام وظیفه کنید و در خدمت مردم باشید . نه اینکه در مقام کسب نفع با هر شکل ممکن باشید) . با این ابداع شیوه رسیدگی در قبال اعتراضات به حق شرکت کنندگان آزمون فقط میتوانم برای مسیولین ابراز تاسف و برای شما آرزوی کسب معرفت بیشتر کنم – والسلام

  6. آقای جهرمی مدیریت و حمایت از یه نهاد غیرعقلایی و وابسته هیچی این که به عنوان رئیس مشاوران قوه قضاییه کتاب خودتو معرفی کردی اونم به کنار این از اعتراض به هر درس داری با آبرو خودت چه کار می کنی اخوی؟

  7. سلام با حرف زدن که درست نمیشه
    شما اگه واقعا مطمئنید اشتباه تصحیح کردند باز اعتراض کنید گفتند اگر اعتراضتون وارد باشد هزینه رو بر میگردانند دیگه جای نگرانی نیست
    یک مسئول هم احترام دوباره به اعتراضات داوطلبها میذارد باز ناراحتید! کجا رو دیدید اجازه بدهند بعد یکبار رسیدگی به اعتراضات ، اجازه بدهند داوطلب بیاید برگه ی پاسخنامه اش را ببیند! وقت یک دستگاه را می خواهید بگیرید هزینه اش را نمی خواهید تقبل کنید اون در حالی گفتند هزینه را در صورت حق بگویید پس میدهند !

    1. کجارو سراغ داری برای انتشار پاسخنامه داوطلب ۵۰هزارتومن برای هر درس بگیره؟کانون که توسط سازمان سنجش مجانی پاسخنامه منتشر میکنه .دفاع بیجا از این نهاد موازی غیرقانونی هم حدی داره منطقی باشید

  8. خب کمتر حساب میکردن مشتریا بیشتر بشه ……اگه راست میگن هر کی متقاضی تصحیح حضورییه اینکارو بکنن صداقتشون بهتر اثبات میشه…

  9. یعنی بعضیا با پارتی (ارفاق) قبول شدن ؟؟ چراااا؟؟؟ حالا فرق کانون وکلا با مرکز مشاوران معلوم شد

    1. شما این درصدها رو ببینین پذیرفته شده با سهمیه در کانون وکلا به خدا آدم نمیدونه چی بگه، حالا حق اون داوطلبی که با تراز بالا با اختلاف یک نفر رد میشه به کنار ، اون موکلی که کارشو به ایشون واگذار میکنه خدا به دادش برسه…. جالبه بنده خدا میگه کلاس و موسسه هم رفتم … جزایازده درصد ….اختبار لطفا کامنت رو تایید کنید.
      مدنی ۴۸
      آدم ۲۳
      تجارت ۵۱
      اصول ۱۳
      جزا ۱۱
      آدک ۵۵

  10. من به مصاحبه دعوت شدم ولی محاسبه همه دروسم اشتباه شده با درصد فاحش با کمال میل حاضرم در حضور خود رئیس محترم بررسی مجدد انجام شود اگر فقط یکی از دروسم صحیح محاسبه شده باشد از تمام آزمون های حقوقی محروم شوم به ازای هر درس هم هر چقدر بخواهید پرداخت میکنم این هم ضمانت اجرا!!!

  11. هزینه خود ازمون ۱۱۰هزار تومن، هزینه ی اعتراض ۵۰ هزار تومان!!!
    آن هم برای هر دررررررس!!!!
    ینی باید نصف هزینه ازمون رو بدید به اعتراضمون رسیدگی بشه!!!
    درود بر شرف اسکودا…
    دمشون گرم که مرگ یه بار شیون یه بار…
    همه چی شفاف…
    درود بر شرف قوه قضاییه (ازمون قضاوت)
    یک بار ندیدیم این مسایل رو داشته باشن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا