امروز آخرین مهلت ثبت نام در آزمون انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ۱۴۰۰

پایگاه خبری اختبار- مهلت ثبت نام در چهارمین آزمون ورودی انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ۱۴۰۰ که از ۲ شهریور آغاز شده بود امروز ۸ شهریور ماه به پایان می‌رسد.

شرایط داوطلبان آزمون انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ۱۴۰۰

دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر در رشته های امور مالی و مالیاتی، حسابداری، حسابرسی، اقتصادی، بازرگانی، حقوقی و مدیریت (مالی، بازرگانی، دولتی، صنعتی و بانکی) و نیز داشتن حداقل ده سال سابقه کار تمام وقت در یکی از مشاغل مالیاتی، حسابداری، حسابرسی، حقوقی، مالی و محاسباتی، تدریس دروس مالیاتی، مالی و محاسباتی و اقتصادی در دانشگاهها و مراکز علمی و آموزشی کشور از شرایط داوطلبان این آزمون است.

برای ثبت نام چهارمین آزمون ورودی انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران سال ۱۴۰۰ کلیک کنید

نحوه بارم بندی سوالات

آزمون در روز جمعه ۰۷/۰۸/۱۴۰۰ منحصراً در شهر تهران برگزار می‌شود و شامل یکصد امتیاز می‌باشد که سئوالات قانون مالیات های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده ۶۰ امتیاز، حسابداری و حسابرسی ۱۰ امتیاز، حسابداری مالیاتی و حسابرسی مالیاتی ۱۵ امتیاز، قوانین تجارت، مدنی، محاسبات عمومی و بودجه ۱۵ امتیاز است .

حداقل امتیاز لازم برای قبولی

حدنصاب لازم برای قبولی متقاضیان در آزمون کسب حداقل ۶۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز می‌باشد مشروط بر آنکه امتیاز قانون مالیات‌های مستقیم و ارزش افزوده کمتر از ۳۰ امتیاز نباشد.

اطلاعیه راهنمای ثبت نام چهارمین آزمون ورودی انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران سال ۱۴۰۰

 هیأت تشخیص صلاحیت مشاوران رسمی مالیاتی ایران به استناد ماده (۲۷) اساسنامه موضوع مصوبه شماره ۱۲۰۶۲/ت۴۲۹۳۹ هـ مورخه ۹۱/۰۱/۲۸ هیئت محترم وزیران، درصدد برگزاری چهارمین آزمون ورودی انتخاب اعضاء جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران در تاریخ ۰۷/۰۸/۱۴۰۰ می‌باشد.

لذا بدین وسیله از افرادی که واجد شرایط مندرج در ماده (۲۸) اساسنامه جامعه مذکور بشرح زیر می‌باشند، جهت شرکت در آزمون دعوت به عمل می‌آورد.

الف-شرایط متقاضیان:

۱- دارا بودن تابعیت ایرانی.

۲- اعتقاد و التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

۳- حسن شهرت به رعایت موازین شرعی، اخلاقی، رفتاری و مالی.

۴- دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر در رشته های امورمالی و مالیاتی، حسابداری، حسابرسی، اقتصادی، بازرگانی، حقوقی و مدیریت( مالی، بازرگانی، دولتی، صنعتی و بانکی). ملاک تاریخ فارغ التحصیلی روز برگزاری آزمون ۰۷/۰۸/۱۴۰۰ می باشد.

۵- نداشتن رابطه استخدام رسمی یا غیررسمی دائم یا موقت با دستگاههای اجرایی موضوع ماده(۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ (تدریس در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی اشتغال محسوب نمی‌شود)

۶- داشتن حداقل ده سال سابقه کار تمام وقت در یکی از مشاغل مالیاتی، حسابداری، حسابرسی، حقوقی، مالی و محاسباتی، تدریس دروس مالیاتی، مالی و محاسباتی و اقتصادی در دانشگاهها و مراکز علمی و آموزشی کشور.

تبصره – افرادی که فاقد سابقه کار موضوع بند (۶) میباشند در صورت گذراندن دوره آموزشی حرفه ای و گذراندن دوره کارورزی مطابق دستورالعملی که توسط جامعه پیشنهاد و به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می رسد و از طریق مراکز فنی و حرفه ای و مراکز علمی و آموزشی برگزار خواهد شد مجاز به شرکت در آزمون ورودی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران می باشند.

۷- نداشتن سابقه محکومیت کیفری مؤثر.

ب- مدارک مورد نیاز جهت شرکت در آزمون:

۱- تصویر عکس پرسنلی ۴×۳ (عکس پرسنلی باید تمام رخ و واضح باشد)

۲- تصویر دو طرف کارت ملی

۳- تصویر صفحه اول شناسنامه و صفحه توضیحات در صورت داشتن

۴- تصویر آخرین مدرک تحصیلی مرتبط و ارسال فایل اسکن شده مدرک لیسانس الزامی است

۵- تصویر کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا کارت معافیت (ویژه برادران)

۶- تصویر حکم بازنشستگی و یا خاتمه خدمت و یا تکمیل فرم مربوط به نداشتن رابطه استخدامی (نمونه فرم ذیل این اطلاعیه موجود است)

۷- تصویر خلاصه سوابق شغلی از اداره کارگزینی مربوطه

تذکر مهم: با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس متقاضیان– این موضوع اکثرا برای متقاضیانی رخ داده است که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام می شود – تاکید می گردد که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاَ عکس متقاضی دیگری به جای عکس شما الصاق نگردد. در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، وی به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

ج-مواد آزمون:

۱- آزمون شامل یکصد امتیاز می‌باشد که سئوالات قانون مالیات های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده ۶۰ امتیاز، حسابداری و حسابرسی ۱۰ امتیاز، حسابداری مالیاتی و حسابرسی مالیاتی ۱۵ امتیاز، قوانین تجارت، مدنی، محاسبات عمومی و بودجه ۱۵ امتیاز است .

۲- سئوالات به صورت تستی خواهد بود و هر پاسخ درست یک نمره مثبت و هر پاسخ نادرست یک سوم نمره منفی خواهد داشت. 

۳- حدنصاب لازم برای قبولی متقاضیان در آزمون کسب حداقل ۶۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز می‌باشد مشروط بر آنکه امتیاز قانون مالیات‌های مستقیم و ارزش افزوده کمتر از ۳۰ امتیاز نباشد.

د- مهلت ثبت نام:

همه متقاضیان ثبت نام در چهارمین آزمون ورودی انتخاب اعضاء جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران ضمن مطالعه دقیق شرایط مندرج در آگهی، در صورت داشتن شرایط می بایستی از روز سه شنبه مورخ ۰۲/۰۶/۱۴۰۰ لغایت روز دوشنبه مورخ ۰۸/۰۶/۱۴۰۰ به درگاه سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

هـ- پرداخت وجه ثبت نام

متقاضیان واجد شرایط می‌بایست نسبت به پرداخت وجه ثبت‌نام به مبلغ ۳.۰۰۰.۰۰۰ (سه میلیون) ریال به ‌صورت الکترونیکی و یا از طریق کارت‌های بانکی متصل به شبکه شتاب اقدام نمایند. سپس با مراجعه به بخش مربوط نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

متقاضیان باید در مهلت تعیین شده نسبت به ثبت‌نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.

به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی‌گردد.

و- برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون

کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه مورخ ۰۴/۰۸/۱۴۰۰ برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. آزمون در روز جمعه ۰۷/۰۸/۱۴۰۰ منحصراً در شهر تهران برگزار می‌گردد.

تذکر:

ـ بدیهی است به درخواستهایی که منطبق با شرایط مندرج در بند’’ الف ‘‘ نباشد ، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

ـ در هر مرحله چنانچه خلاف هریک از موارد مندرج در فرم ثبت نام به اثبات برسد از ادامه عضویت ممانعت بعمل خواهد آمد.

 دریافت فایل فرم نداشتن رابطه استخدامی برای ارائه در ثبت نام آزمون انتخاب اعضای مشاوران رسمی مالیاتی ۱۴۰۰ کشور در قالب PDF 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا