اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ در هفته آینده

پایگاه خبری اختبار- معاون آزمون سازی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ در هفته آینده خبر داد.

به گزارش اختبار به نقل از ایسنا، دکتر حسن مروتی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هفته آینده بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیردو داوطلبان مجاز، اوایل تیرماه امکان انتخاب رشته را خواهند داشت و در نیمه اول شهریورماه نیز نتایج نهایی آزمون را اعلام می‌کنیم تا داوطلبان از اول مهرماه بر سر کلاس‌ها حضور پیدا کنند.

افزایش گرایش داوطلبان به رشته‌های علوم انسانی

معاون آزمون سازی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: در مجموع در گروه‌های مختلف آزمایشی آزمون کارشناسی ارشد امسال اقبال بیشتری نسبت به آزمون علوم انسانی صورت گرفته است و بیش از ۴۰۰ هزار نفر داوطلب در گروه علوم انسانی آزمون ارشد شرکت کردند و تعداد زیادی از داوطلبان رشته‌های فنی مهندسی و ریاضی به سمت رشته‌های علوم انسانی گرایش پیدا کردند.

بیشتر بخوانید:

افزایش آمار پذیرش در آزمون ۱۴۰۱

مروتی با تاکید بر این‌که ظرفیت پذیرش داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد افزایش خواهد یافت، گفت: ما سال گذشته بیش از ۱۳۰ هزار پذیرش در رشته‌های کارشناسی ارشد داشتیم، پیش‌بینی ما این است که امسال در مقایسه با سال گذشته تعداد بیشتری از داوطلبان را پذیرش کنیم. در واقع پارسال ۲۷ درصد از پذیرفته‌شدگان در دانشگاه‌ها پذیرش شدند، اما امسال تصور ما این است که آمار ما به بالای ۳۰ درصد برسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا