اعلام شرایط بومی‌گزینی ۳ روز پس از شروع ثبت‌نام آزمون وکالت

شرایط اخصاصی کانون وکلای دادگستری بوشهر در آزمون وکالت ۹۸ منتشر شد

پایگاه خبری اختبارـ کانون وکلای دادگستری بوشهر شرایط اختصاصی این کانون در آزمون وکالت ۹۸ را اعلام کرد.

به گزارش اختبار، در اطلاعیه‌ای که صفحه اینستاگرام این کانون منتشر شده، چنین آمده است:


بدین وسیله به اطلاع می رساند، کانون وکلای دادگستری استان بوشهر با استناد به تبصره ماده یک قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت، مصوب ۱۳۷۶ و به موجب مجوز کمیسیون نیاز تعداد ۷۰ نفر کارآموز برای سال ۱۳۹۸ پذیرش می نماید . همچنین برابر مفاد نامه اعلامی به اسکودا به شماره ۱۱۵۸ مورخ ۹۸/۵/۲۲ که «……رعایت شرایط اختصاصی کانون وکلای دادگستری استان بوشهر مندرج در سایت رسمی که متعاقبا اعلام می گردد الزامی است . » بنا به رویه گذشته و جاری برخی از کانون ها و مصوبات متعدد سابق هیئت مدیره های وقت کانون بوشهر و مصوبه هیئت مدیره حاضر بتاریخ۹۸/۴/۱ از این تعداد:
۱- تعداد ۴۹ نفر سهمیه آزاد و تعداد ۲۱ نفر سهمیه ایثارگران با رعایت شرایط بومی گزینی به شرح ذیل خواهد بود.
۲- تعداد ۵۰ نفر با رقابت همه متقاضیان و رعایت معیار علمی گزینش خواهند شد که از این تعداد ۳۵ نفر سهمیه آزاد و ۱۵ نفر سهمیه ایثارگران می باشند.
۳-از رتبه ۵۰ به بعد تعداد ۲۰ نفر سهمیه به بومی ها اختصاص دارد، که از این تعداد ۱۴ نفر سهمیه آزاد و ۶ نفر سهمیه ایثارگران می باشند. افراد زیر بومی تلقی می شوند :
۱- محل تولد متقاضی استان بوشهر باشد.
۲- محل تولد پدر یا مادر متقاضی سهمیه بومی برابر اسناد سجلی در استان بوشهر باشد.
۳-تحصیلات متقاضی بومی لزوماً از شروع تحصیلات ابتدایی تا پایان دوره متوسطه لزوماً در یکی از مدارس آموزش و پرورش استان بوشهر گذرانده باشد.
تبصره ۱: احراز قانونی یکی از شرایط سه گانه مذکور کافی و لازم می باشد.
تبصره ۲: سکونت فعلی متقاضی بومی شرط ضروری است، و تصدیق سکونت متقاضی توسط کانون از طریق استعلام و هرگونه تحقیق مقتضی از مراجع رسمی بعمل می آید.
تبصره ۳: چنانچه پدر یا مادر به مدت ۲۰ سال با ارائه گواهی رسمی از مراجع دولتی، نظامی، عمومی و با با ارائه گواهی سابقه بیمه در استان بوشهر اشتغال مستمر داشته باشند، خود والدین یا فرزند متقاضی واجد شرایط سهمیه بومی خواهد بود ولی اشتغال فرزندان به هر میزان که در شهر بوشهر باشد امتیازی برای والدین آنها ایجاد نخواهد کرد.
در خاتمه تأکید می گردد هر نوع ادعایی از ناحیه متقاضیان محترم بر خلاف آگهی اختصاصی کانون وکلای دادگستری استان بوشهر پذیرفته نخواهد بود.
دکتر عبدالصمد دولاح
رئیس کانون وکلای دادگستری استان بوشهر

نکته شایان توجه آن است که این آگهی روز ۱۰ مهر یعنی ۳ روز پس از شروع ثبت‌نام آزمون وکالت سال ۹۸ منتشر شده، یعنی در وضعیتی که بسیاری از داوطلبان بدون اطلاع از چنین شرایطی اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند.

از سوی دیگر، مطابق آگهی آزمون وکالت ۹۸، شرایط اختصاصی کانون‌ها می‌بایست در سایت اختصاصی آنها درج شود، این در حالی است که سایت کانون بوشهر به نشانی bushehrbar.ir در حال حاضر از دسترس خارج است و آگهی در صفحه اینستاگرامی منتشر شده که تنها ۲۶۰ نفر دنبال‌کننده دارد! کانال تلگرامی روابط‌عمومی این کانون نیز تنها ۱۴ عضو دارد و از اردیبهشت تاکنون به‌روزرسانی نشده است! بدین‌ترتیب به‌نظر می‌رسد احتمال اطلاع به‌موقع داوطلبان از مفاد این اطلاعیه بسیار اندک خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۷ دیدگاه ها

  1. مصداق کامل تبعیض و بی عدالتی یعنی از ۵۰ نفر اصلی بومی برمیدران و باز اون ۲۰ نفر اختصاصی میدن به بومی بوشهر.. مثل سالهای قبل از اول سهمیه را مشخص میکردید . من الان جزء قبول شده ها هستم اما با این شرایط متاسفانه تایید نمیشم.عین ظلم و بی عدالتی😢😢

  2. دوستان خواش میکنم پیگیر این مسئله بومی گزینی کانون بوشهر باشید ، من از کسانی بودم که قبل از اعلام کانون ثبت نام کردم ، ماه ها درس خوندنم به خاطر فقط پذیرش ٣۵ نفری ظرفیت آزاد ممکنه از بین بره ، مطمئنم که خیلی های دیگه هم وضعیت منو دارن ، لطفا اعتراض کنید وقتی تا اعلام نتایج نمونده ، بعد از اون .اعتراض فایده ای نداره …
    اختبار لطفا اگه ممکنه پیگیری کنید .

  3. لطفا به این مسئله بومی گزینی بوشهر که بعد از موعد اعلام شد رسیدگی کنید ، اعتراض کنید ، اطلاع رسانی کنید اعتراض ما رو شاید تأثیر بزاره روی این تصمیم کانون ، حداقل سهمیه آزاد رو چند نَفَر افزایش بدن ! اختبار جان سرنوشت ما به قلم شما بسته هست
    من سالهاست که وفادارانه از دنبال کنندگان پیج و سایت شما هستم ، لطفا لطفا لطفا یه بار دیگه حداقل یه پست در این رابطه اعتراضات بزارید … سپاس
    دوستان عزیز لطفا شما هم اعتراض کنید و پیگیری …

  4. با سلام خدمت جناب دولاح که مطمعنا به نظرات این تایپیک سر میزند ؛ من یکی از داوطلبینی هستم که قبل از اظهار نظر جنابعالی در کانون ثبت نام کردم . بهتر نبود قبل از اتخاذ چنین تصمیماتی ؛ اوضاع و احوال حاکم بر قضیه را مورد بررسی قرار میدادید جناب دکتر . تصمیم شما خلاف اصل بدیع عطف به ماسبق نشدن قوانین و به طریق اولی تصمیم هست . امیدوارم …….

  5. ضمناً، از رئیس اسکودا، جناب آقای دکتر شهبازی نیا خواهشمندم نسبت به این اقدام ناشیانه کانون وکلای دادگستری بوشهر عکس‌العمل نشان دهند، تا این‌گونه افراد علیه کانون وکلا جوسازی نکنند.

  6. اصل عدم تبعیض ناروا که در قانون اساسی است مربوط به استخدام دولتی می‌باشد. بومی گزینی اتفاقا به نفع هم وطنان ما در جنوب کشور است، چرا که بنده به عینه مشاهده کرده‌ام که واقعا افراد غیربومی تمام مشاغل دولتی را که واقعاً حق این عزیزان است، اشغال نموده‌اند. اما این که کانون وکلای بوشهر بعد از انتشار آگهی به اینصورت اقدام کرده‌اند، رفتاری کاملا نکوهیده است و اصلا مورد قبول جامعه حقوقی کشور نیست. داوطلبان گرامی نیز به جوسازی افراد غیر ذینفع اصلا توجه نکنند، مطمئن باشید که امکان ویرایش و تغییر کانون به افراد داده می‌شود. مخاطبان محترم سایت اختبار به این امر توجه کنید که این افراد جوساز، غالباً از کانون وکلای دادگستری انتقادهای نابجا می‌کنند و از نهادهای دولتی حمایت‌های بی‌جا می‌کنند. نمونه آن طرفداری از آزمون بی در و پیکر سردفتری ۹۷ که توسط یک شرکت خصوصی فاقد استانداردهای برگزاری آزمون، برگزار شد و انتقاد از آزمون وکالت که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود! جای تعجب است که این افراد چرا از آزمون قضاوت ایراد نمی‌گیرند؟! آزمونی که بر خلاف استانداردهای برگزاری آزمون نه سوالات و نه کلید آن منتشر می‌شود و نه نحوه جذب آن شفاف است! حتی خیری از این افراد به دیگران نیز نمی‌رسد البته شاید این افراد شاید علمی ندارند که بخواهند به دیگران انتقال دهند! اگر دقت کنید حتی املا و نحوه نگارش کامنت‌های آنان غالباً دارای اشتباهات و اغلاط فاحش است. با آرزوی موفقیت برای تمامی داوطلبان آزمون وکالت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا